Zázrak menom Med



Tak dnes to bude úplne iná káva, akurát nebude reč o káve, ale o sladkom včelom produkte - o mede. Občas aj mňa prepadne chuť vyskúšať nejaké osvedčené domáce recepty, hlavne tie na vlasy ma vždy veľmi zaujímali.

O jeho účinkoch sa tu nebudem zbytočne rozpisovať, na internete nájdete takýchto článkov celú kopu, avšak je to podľa mňa skvelý pomocník, ktorý sa určite nájde v každej domácnosti, je chutný a je to fakt veľký pomocník. 

Všetky nižšie uvedené rady samozrejme nie sú z mojej hlavy, ale dozvedela som sa o nich či už z časopisov, cez internet alebo tzv. ústnym podaním už dosť dávno, na ich realizáciu som sa však musela dlho presviedča, predsa len klasické produkty mám radšej, ale med ma fakt prekvapil. Medové masky na vlasy nájdete napr. tu.

A teraz vám ponúkam zoznam mojich medových pokusov:

1. na suché pery - ja a suché pery to je už bohužiaľ krutá realita každodenného života, pery sa mi vysušujú nevedno prečo, ale po príčine teraz pátrať nejdem. Na viacerých stránkach o kráse som čítala, že med je veľmi vhodný na suché a popraskané pery, tak som si povedala, že to vyskúšam. Medu máme doma dosť takže hor sa na to. A ako sa to vlastne aplikuje?Úplne jednoducho, na pery si natriete med a počkáte, kým sa med úplne nevstrebe do pier. A je to, pery sú nielen vyživené, ale ten pocit neustálej suchosti je preč, pery sú také akoby "upokojené", nemám ten nepríjemný pocit pnutia a vysušovania. Samozrejme, tento efekt netrvá večne, ja ho praktizujem občas, asi tak raz za dva týždne, ale vždy mi to pomôže, pery upokojí a hydratuje. 

2. Raz som vyskúšala taký peeling alebo neviem ako to nazvať, opäť som to niekde čítala. Proste stačí zmiešať kuchynskú soľ a med a natrieť na celé telo, následne opláchnuť. Vyskúšala som to len raz, zmývalo sa to bez problémov, ale nejaké zásadné účinky som na svojom tele nespozorovala. 

3. No a do tretice som si raz spravila masku na vlasy. Recept je veľmi jednoduchý, stačí zmiešať olivový olej, jeden žĺtok a med a naniesť na umyté vlasy. Nechala som to na vlasoch pôsobiť asi pol hodiny a následne som vlasy umyla klasicky šampónom, táto zmes by sa asi len vodou zmyť nedala. Myslím, že táto maska mala pomôcť na moje neustále rozštiepené končeky a viete čo?Fakt pomohla, len moje vlasy boli akési rozlietané, ale účel to splnilo.

4. Keďže ma dlhé roky trápili suché ruky, v zime mi dokonca praskali, tak som sa rozhodla vyskúšať ďalší recept a to potrieť si ruky medom, nechala som to takto pôsobiť asi nejakých 10 minút a následne som med z rúk umyla. Nejaké zázraky to však s mojimi rukami nespravilo, je pravda, že v čase, keď som tento domáci recept skúšala boli už moje ruky v celkom dobrej kondícii. 

A na aké účely používate med vy?


Komentáre