Najlepšie očné kvapky pri problémoch so suchým okom



Oči máme iba jedny a bez nich je život biedny, to je len časť jednej detskej básničky. Ukrýva sa v nej však veľká múdrosť. Oči sú nenahraditeľné a treba sa o ne patrične starať. Pokiaľ ich máte ešte navyše extrémne suché a citlivé tak ako ja, starostlivosť musí byť dvojnásobná. Vitamíny sú fajn, no osobne som z nich nikdy nevidela žiaden efekt. Suché oko rozhodne vyriešiť nevedia resp. som také nenašla. Na to viac fungujú očné kvapky resp. gély a o tých to dnes bude. Pre tých, ktorí tak ako ja sedia nonstop za počítačom v miestnosti s klímou a umelým svetlom by mohol byť článok viac než prospešný.

Syndróm suchého oka môže mať viacero príčin a úprimne nejde vôbec o nič jednoduché. A tiež o nič, čo by sa dalo nejako extra vyliečiť. Hlavné príčiny sú práve suché prostredie čiže všade prítomná klimatizácia. Ďalšej umelé svetlá ako neónky no a samozrejme svetlá monitorov. Dokonca aj niektoré kvapky na liečbu glaukómu (zeleného zákalu) oči vysušjú, tie moje určite. No a potom tu máme ďalšie príčiny akými sú slnečné lúče, nosenie šošoviek či vietor. Ideálne by sme teda mali byť celý deň vonku na vzduchu so slnečnými okuliarmi a suché oko by nás asi netrápilo.

Tak príčiny by sme mali, riešenie takmer neexistuje čo sa týka odstránenia následkov. Možnosťou na zmiernenie prejavov suchých očí sú očné kvapky. Zabudnite však na všade rekalmovaný Visine. Ten totiž obsahuje konzvervačné látky a práve tie vysušujú oči ešte viac. Ak sa spýtate akéhokoľvek očného lekára poradí vám umelé slzy bez konzervačných látok. Ja som ich už vyskúšala more a prinášam prehľad tých mojich. V roku 2015 som publikovala prvý takýto článok o kvapkách. V dnešnom vám predstavím ďalšie, ktoré som vyskúšala. Opäť som použila tabuľkú formu pre lepšiu prehľadnosť.

Názov produktuSystane UltraSystane HydrationHylo-FreshVidisic gél
Úroveň hydratáciepriemernávysokánízkavysoká
Nutnosť častej aplikácienienieánonie
Cena cca EUR111293
Znášanlivosť so šošovkamiánoánoánonie
Doba použitia po otvorení6 mesiacov3 mesiace6 mesiacov6 týždňov

Ja sa snažím používať umelé slzy asi tak dva-trikrát do dňa. Ideálne doobeda, poobede a potom ešte večer. Nerobím to však pravidelne a každý deň, záleží v akom stave sú moje oči. Ak sú ok tak kvapky nepoužívam. Koniec koncov odstrániť suchosť očí nedokážu takže míňať ich zbytočne nemá zmysel. Navyše nejde o práve najlacnejšiu záležitosť.



Najlepšie kvapky pre mňa sú jednoznačne Systane Hydration. Po tých mám nielen okamžitý pocit úľavy, ale zdá sa mi, že fakt fungujú a oči mám s nimi suché najmenej. Obsahujú hyaluronát a majú predĺžený účinok, ktorý fakt cítim.Tromfli dokonca aj moje doposiaľ najlepšie kvapky Systane Ultra. Ak máte fakt veľmi suché oči tak ako ja, tieto kvapky rozhodne vyskúšajte.



Systane Ultra sú stále skvelé kvapky a minule som si ich zo zvyku kúpila znova. Jednak preto, že aj tie kvapky by sa mali striedať a jednak z nostalgie. Pred časom som ich považovala za tie fakt najlepšie. Celkovo sa mi na Systane kvapkách páči nielen ich efekt, ale aj ich skladnosť. Sú totiž malé a tým pádom sa vôjdú fakt do každej kabelky. Pripomínajú mi lepidlo na umelé nechty, to malo tiež takéto mini balenie.
 

Pre mňa najmenej účinnými kvapkami sú práve tieto Hylo-Fresh. Mala som aj ich základný variant a teraz tento s hyaluronátom a skrátka mi nesedia. Po aplikácii mám oči suché do pol hodinky čo nie je vôbec želaný efekt. Príde mi akoby som si do očí ani žiadne kvapky nedala. Navyše sú aj dosť veľké a neskladné. Avšak jedna kamoška a tiež môj brat si tieto kvapky pochvaľujú. Ako vidíte, umelé slzy sú dosť individuálnou záležitosťou. Veľmi záleží od stavu vašich očí. Pokiaľ pocit suchého oka bežne nemávate, mohli by vám stačiť aj tieto.

Okrem kvapiek som v úvode spomínala aj gély. Tie mi prídu najlepšie, no ich konzistencia nie je úplne vhodná na denné použitie. Vysveltenie je logické, sú to gély a teda vám môžu trochu zahmlievať videnie. Samozrejme len na krátky čas, no nie je to úplne to pravé orechové do práce. Ja ich zvyknem používať večer pred spaním. Skúšala som len Vidisic a ten je super, akurát sa musí minúť do 6 týždňov, čo mi príde trochu krátko. Inak neviem či o tom viete, ale oči sa nám najviac vysušujú práve počas spánku.

Verím, že som vám dnešným článkom aspoň trochu pomohla. Príčin suchého oka je samozrejme omnoho viac, než sa mi podarilo obsiahnuť v dnešnom článku. Pokiaľ máte suché oči len občas tak si vystačíte s kvapkami. Ak je to u vás horšie potom odporúčam siahnuť po géloch. Za mňa sú top produktmi v tejto oblasti gél Vidisic na noc a kvapky Systane Hydration počas dňa.

Majte sa krásne a do komentárov mi napíšte, či trpíte pocitom suchého oka. Zvyknete používať nejaké na to určené kvapky resp. gély?

Komentáre