Kultúrno-cestovateľské okienko Január-Február


Dnes si dáme od kozmetiky trocha pauzu. Už dávnejšie tu nebol oddychový článok a myslím, že je načase to napraviť. Koniec koncov zážitkov reálnych aj tých knižných za sebou zopár mám a tak som sa rozhodla s vami o ne podeliť. Verím, že v dnešnom článku nájdete pár tipov ako využiť svoj voľný čas.


MIESTA A ZÁŽITKY

Bojnice sú mesto, na ktoré budem spomínať azda po celý môj život. Zámok som túžila vidieť vždy, no podarilo sa mi toho pozrieť oveľa viac. Vlastne nie mne ale nám nakoľko sme do Bojníc šli aj s mojím fešákom na kratší predĺžený víkend. Stihli sme si pozrieť zámok zvonku aj zvnútra, navštívili povestnú bojnickú ZOO a aj vyhliadkovu vežu. Všetko bolo nádherné vrátane nášho ubytovania a atmosféry mesta. Vyšlo nám aj počasie, akurát nasnežilo čo dodalo celému výletu ešte krajší dojem. Výhľad z veže stál za to len si dajte pozor, aby ste to stihli, kým nepadne hmla. ZOO bola rovnako úžasná, sama sa čudujem, že ma tak očarila nakoľko ja až taký ZOO fanúšik nie som. Táto mi však učarovala. Nuž a zámok to je skrátka legenda, zaplatili sme si aj prehliadku a tie sály to je skrátka skvost. 

Dlhé roky som túžila dostať sa na nejaký ples. Tento rok to konečne vyšlo a spolu s mojím fešákom sme boli na plese poľovníkov na západnom Slovensku. Spočiatku som síce nemala šaty, no moje mesto na východe ma zachránilo a dokonca som si kúpila rovno aj kabát. Líčila som sa sama a o vlasy sa mi postarala šikovná mladá kaderníčka. Na to, že som sa pri nej česala po prvýkrát jej to vyšlo perfektne. Nuž a čo sa týka plesu bol dobrý, zatancovať sa dalo, no asi som toho od plesu čakala trocha viac. Možno zhoda náhod a nálad spravila svoje a tak verím, že ak ešte raz na ples pôjdem, bude to ešte lepšie. Na prvýkrát to však bola dobrá skúsenosť a rozhodne by som si ples ešte zopakovala. Na parkete som mala možnosť zúžitkovať moje takmer 3-ročné tanečné skúsenosti a znova si obuť tanečné topánky.

Pracovný kolektív sa najlepšie utužuje mimo pracoviska. V nezáväznom prostredí divadla L+S sme si s kolegyňami boli pozrieť stand up predstavenie Tri tvorivé tvory a bolo to úžasné. Ide o predstavenie, ktoré sa tvorí za pochodu, herci majú na prípravu zopár krátkych minút a témy sú volené divákmi. Pánske trio, ktorého súčasťou je aj Juraj Šoko Tabáček založilo toto predstavenie v Žiline a od tej doby sa už rozrástlo po celom Slovensku. Bavila som sa výborne nakoľko šlo o prevažne humorné scénky. Ak si chcete poriadne oddýchnuť a schuti sa zasmiať tak toto odporúčam.


Bdelost osobny rozvoj psychika Anthony De Mello

KNIHY

Kódy Jozefa Banáša sa niekedy prirovnávajú ku knihám slávneho Dana Browna. Osobne mám tohto amerického autora veľmi rada a neušili mi ani jeho knihy ako Digitálna pevnosť či Da Vinciho kód. V tomto Kóde 9 sa opäť jedná o napínavý a veľmi zaujímavý príbeh, na pozadí ktorého sa rozoberajú rôzne cirkvi, ich dogmy, zvyklosti a tradície. Kniha však ponúka na tieto cirkvi iný pohľad než na aký sme bežne zvyknutí a vyvoláva úvahy. Zároveň otvára témy, nad ktorými ste sa možno doposiaľ nezamýšľali. Kniha má hlboké myšlienky a mňa osobne úplne dostala. Čítala som aj Kód 7 avšak táto deviatka mi prišla lepšia. 

Bdelosť od autora Anthony De Mello Si je naopak knihou bez deja, zaradila by som ju medzi literatúru osobného rozvoja. Daroval mi ju frajer nakoľko dobre pozná moju vášeň ku knihám. Mala by vám pomôcť prestať si brať veci osobne. Okrem teórie sa v nej nachádzajú aj praktické príklady. Ja som vďaka nej pochopila, že hlboké analýzy správania toho druhého a rozoberanie každého detailu nevedú k ničomu dobrému. Zároveň mi kniha len potvrdila múdrosť, ktorú viem už dávnejšie: je dôležité mať sa rád, pestovať si koníčky, neobviňovať sa a dookola sa neospravedlňovať za svoje správanie. Rovnako je mylné domnievať sa, že nás náš partner dokáže spraviť šťastnými. To dokážeme jedine my samy. To si prosím dobre zapamätajte a verím, že vaše vzťahy budú odo dneška ešte lepšie.

Myslím, že kniha sa dotkla mnohých tém, niektoré som už poznala, iné boli pre mňa nové. Napriek tomu sa mi však kniha vcelku páčila a odporúčam si ju prečítať. Autor to opäť raz poňal inak a ktovie, možno vám práve ten jeho štýl konečne sadne a pomôže vám zlepšiť váš  život.

Tak to by sme mali, vlastne je už marec. Aj tento mesiac ma čaká množstvo kultúrnych podujatí a výlet do Prahy. Začiatkom mesiaca som bola aj v Hainburgu na menších nákupoch, mesto a jeho hrad som videla ešte minulý rok, no rada si tento výlet kedykoľvek zopakujem. Z Bratislavy je to fakt blízko a to mini mestečko sa mi fakt páči.

Čo zaujímavé ste v poslednom období zažili vy?

Komentáre

  1. Bojnice sú nádherné, veľmi sa mi tam páčilo :) Vyzerá to, že si mala dosť aktívny január-február :)
    What A Fancy World

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bojnice majú úžasnú povesť, všetci sú tam spokojní tak som bola zvedavá.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.