Michelle Obama Svetlo v Nás

Michele Obama Svetlo v nas

To by som nebola ja keby sa nepokúsim prečítať každú populárnu knihu. Za jednu z nich sa považuje aj dielo Americkej autorky, bývalej prvej dámy USA a manželky exprezidenta Barracka Obamu - Michelle. Osobne ma politický svet v spojení s Amerikou vôbec nezaujíma. Táto kniha však neopisuje politické kauzy, ale je to kniha o živote. Kniha praktická, kniha životných lekcií a jednoducho som usúdila, že by ma to mohlo zaujímať. Knihu som našla v knižnici a tak som sa pustila do čítania. A dnes vám priblížim moje dojmy z tejto knihy a či sa ju oplatí prečítať. 

Túto knihu som na Instagrame spočiatku príliš nepochválila. Jej úvodné stránky a celá prvá časť mi takmer nič nedali. Takže začiatky neboli naozaj ničím zaujímavé. Michelle veľa písala o politike, ktorú ja vôbec neriešim. Ďalej o športe, ktorého tiež nie som nejakým extra fanúšikom, vyžívam sa skôr v hudbe a tanci. No a do tretice mi to všetko prišlo také príliš hlúpo americké. Prvý dojem, prvých skoro 100 strán ma teda vôbec nebavili. Potom sa však kniha prehupla do druhej časti a ja som na brala druhý dych. Táto časť ma bavila veľmi, boli v nej cenné lekcie do života ale pozor - písané prakticky. Cez príbehy, cez vlastné skúsenosti a hlavne sa mi páčila kapitola o lekciách mamy Michelle. Tie boli skutočne tým najcennejším, čo si z knihy odnášam.

Ako ste už asi pochopili z opisu vyššie, kniha je rozdelená do troch častí. Tá prvá bola taká nemastná-neslaná. V tej druhej to však už bolo lepšie. Mne sa najviac páčili kapitoly o kamarátstvach, partnerstve a lekciách jej mamy. Pri kamarátstvach som si napríklad uvedomila, že netreba od jednej kamošky vyžadovať, aby tu bola pre nás na všetko. Ani od partnera. Práve preto máme celý súbor kamarátok. S jednou chodíme na tanec, s inou sa bavíme o práci a pracovných ťažkostiach, s inou preberáme partnerské vzťahy a podobne. Osobne už dlhší čas nemám jednu top kamošku, sem-tam takúto osobu nájdem, no nie všetky kamarátstva sú na celý život. Skôr mám súbor veľmi dobrých kamošiek. A po tejto kapitole som pochopila, že to takto úplne stačí. Získala som na to všetko iný pohľad.

Partnerstvo -ach to je večná a obľúbená téma. Aj tu však platí, že partner nie je človek, ktorý s vami musí absolvovať všetky aktivity. Ak milujete cestovanie a váš partner iba tak jemne, tak tá jedna dovolenka ročne s partnerom úplne stačí. Na zvyšok si môžete nájsť kamošky alebo ísť sólo. Neznamená to, že nemáte pri sebe vhodného partnera. Zároveň je samozrejme dôležité robiť vo vzťahoch určité kompromisy. No a v oblasti vzťahov musím zdôrazniť to najdôležitejšie: dokonalého, na 100% vám vo všetkom vyhovujúceho partnera nikdy nenájdete. Neexistuje taký. Ak hľadáte partnera podľa svojho dokonalého zoznamu, zabudnite naň. Veď aj kľúč a zámok sú úplne iné, ale spolu ladia. Avšak to iné samozrejme nemôže byť v prípadne vzťahu úplný protiklad. To je však na dlhší výklad ako len pár riadkov. 

Najlepšou kapitolou boli rozhodne Lekcie od mamy. Najviac kľúčovou je za mňa tá, že deti by sme mali podporovať k samostatnosti, dovoliť im robiť chyba a netrestať ich za to. Inak sa budú báť robiť chyby, budú mať v sebe program neistoty a v živote to nebudú mať ľahké. Viem o čom hovorím. No a ešte sa mi páčilo, ako Michelle a jej bratovi mama vždy zdôrazňovala, že toto je ich Domov a vždy tu budú vítaní, vždy sa tu môžu vrátiť. Sama viem, že nájsť si vlastný domov, kde sa cítite ako doma nie je easy. Nie všetci máme to šťastie, že je týmto miestom zároveň a automaticky naša vlastná rodina či rodičia. Domov si však môžeme aj vybudovať, je to potrebné. Ak však máte rodičov, ku ktorým viete, že sa môžete vždy vrátiť nech sa stane čokoľvek - je to podľa mňa obrovská výhra a skvelé zázemie do života. A je jedno, že ste už dospelí. Samozrejme, týmto nepodporujem mama hotel. 

Tak to je všetko, naskytá sa otázka či vám túto knihu viem alebo neviem odporučiť. Myslím, že skôr áno. Mala niečo do seba, čakala som od nej viac, spočiatku to bolo dosť sklamanie, no celkový efekt z knihy je dobrý. Michelle napísala pred touto ešte jednu knihu, tú si chcem tiež prečítať. Je viac životopisná a som na ňu zvedavá. Volá sa MÔJ PRÍBEH. A iste chápete, že je už na mojom pomyselnom zozname kníh, ktoré si chcem prečítať. 

Zaujala vás táto kniha z môjho opisu? Čo si myslíte o kamarátkach?

Komentáre