Nedeľné beauty okienko - tajomstvo suchého šampónu.


Zdravím, opäť je tu nedeľa a s ňou aj ďalšie beauty okienko. Minulé dva víkendy som mala plne nabitý program - svadba a odpust dajú zabrať takže som beauty okienko nestihla napísať, verím však, že krátka pauza vás neodradila a pustíte sa veselo do čítania. Názov postu vám už asi napovedal o čom bude reč - o suchom šampóne. 

V reklamách sa suché šampóny začali objavovať už pomerne dávno, takže nejde o žiadnu novú kozmetickú vychytávku, avšak vedieť ho správne aplikovať je už trochu ťažší level. Nemusíte sa báť dnes vám prezradím tajomstvo, ako ho naniesť na vlasy tak, aby ste dosiahli sľubovaný efekt, možno to nebude vyzerať úplne ako z reklamy, ale v dnešnej dobe už hádam každý vie, ako sa robia reklamy, to je však na inú tému. 



Suché šampóny boli vyvinuté hlavne za účelom odstránenia mastných vlasov a oddialenia potreby umyť si vlasy. Sú to biele prášky, ktoré sa aplikujú buď priamo na vlasy ako keď si do vlasov dávate lak teda sa nastriekajú a v tomto prípade je ich aplikácia úplne jednoduchá a bezproblémová. Potom sú tu aj staršie a tradičnejšie formy suchých šampónov a tými sú tie bez rozprašovača, kde si suchý šampón aplikujete buď nasypaním na vlasy, ale si šampón nasypete prv do ruky a následne ho vmasírujete do vlasov. Najlepšie je šampón aplikovať priamo ku korienkom vlasov, kde sa vlasy aj najviac a najrýchlejšie mastia. 
Je na vás, akú formu suchého šampónu zvolíte. 

Na Slovensku som doposiaľ nenašla inú farbu suchého šampónu ako klasickú bielu, u našich českých susedov však existujú aj suché šampón pre nás hnedovlásky príp. čiernovlásky, známy je napr. Batiste, ktorý ponúka niekoľko variantov suchých šampónov. Blondýnky s bielou farbou šampónu zrejme problém nemajú, my brunetky to máme ale o čosi ťažšie a aplikácii suchého šampónu musíme venovať ešte väčšiu pozornosť, ak nechceme pôsobiť ako sivovlásky. 
Z vlastných skúseností vám môžem potvrdiť, že suchý šampón plní oveľa viac funkcií, ako len obyčajnú základnú funkciu odmastenia vlasov. Dá sa totiž použiť aj na:
  • udržanie a zväčšenie objemu vlasov, ak chcete mať bohatší účes určite po ňom siahnite,
  • na zmenu farby vlasov, to platí hlavne pre tmavovlásky, ak chcete vaše vlasy občas trochu zosvetliť toto je jeden zo spôsobov,
  • prvá pomoc pre udržanie čerstvo vyfúkaných vlasov - aspoň mne sa stáva, že si vlasy krásne upravím a vyfúkam a do pol hodiny je efekt preč, vlasy sú spľasnuté a jemné, asi sa už začínajú trošku mastiť, keď však použijem suchý šampón už v tejto fáze tesne po umytí vlasov ich vzhľad sa zlepší a na druhý deň si určite všimnete ten rozdiel.
  • ak ste si účes upravili gélom na vlasy a nemáte čas si vlasy umyť, nastriekajte suchý šampón, nechajte pôsobiť pokojne aj pol hodiny, potom vlasy trochu vyšúchajte uterákom a prečešte, na vlasoch neostane ani známka gélu - otestované po EEG vyšetrení, ktoré sa bez gélu nezaobíde.
No asi si poviete, že stále tu sľubujem, že vám odhalím to tajomstvo správnej aplikácie a zatiaľ nič. Nebojte sa, svoj sľub dodržím a prejdem už rovno k samotnej aplikácii. Neverte reklame, že suchý šampón zachráni vaše už mastné vlasy, to nedokáže okrem vody skutočne nikto, keď sú už vlasy mastné tak na ne proste neexistuje iný liek ako voda. Dá sa však predísť tomu, aby vlasy bolo nutné umyť a to tak, že šampón aplikujete na vlasy ešte v čase, kým sú v dobrom stave, najlepšie je spraviť tak večer, pretože počas noci sa vlasy zmastia viac ako počas dňa a vy sa ráno často zobudíte už s mastnými vlasmi a vtedy ako som už spomenula nepomôže fakt nič, mám to vyskúšané sama na sebe, mám mastné vlasy a viem, že prevencia je strašne dôležitá. Takže áno používajte suchý šampón, ale na vlasy v relatívne dobrom stave. 

Suchý šampón je najlepšie do vlasov vmasírovať rukami, hrebeň nie je až tak účinný. Najlepšie je ho naniesť na vlasy, nechať trochu pôsobiť a následne si vlasy prehodiť a v predklone premasírovať. Ak ste si vlasy veľmi zamotali môžete ich ešte prečesať, ale rozhodne nie je dobré suchý šampón vstrebať to vlasov uterákom, tým si všetko len zhoršíte. V predklone je lepšie si vlasy aj fénovať, získajú tak lepší objem a budú nadýchanejšie.

Pre lepší prehľad vám to radšej celé bodov zhrniem:
  1. suchý šampón je potrebné aplikovať na vlasy v dobrom stave, nie na už mastné vlasy,
  2. najlepšia je ručná aplikácia priamo ku korienkom, ak máte suchý šampón s rozprašovačom nevadí, no mne sa zdajú účinnejšie tie bez rozprašovača,
  3. po aplikácii je vhodné trochu počkať a následne vlasy v predklone premasírovať, vlasy tak získajú objem a budú pôsobiť ako čerstvo umyté.

Určite ste si všimli, že suchý šampón nie je vôbec lacná záležitosť. V priemere sa ich cena pohybuje okolo 4 EUR za nejakých 150 ml, čo vám vystačí na pár použití - možno nejakých 5 - 6. Taká je aspoň moja skúsenosť so suchými šampónmi v rozprašovači. Potom mi ale kamarátka poradila, aby som skúsila obyčajný detský púder na zadok Aviril. Nechcelo sa mi veriť, že by detský zásyp mohol fungovať ako suchý šampón, najviac aplikácia púdru priamo na vlasy sa mi nezdala vôbec praktická a tak som istý čas váhala. Napokon ale zvíťazila moja zvedavosť a Aviril skončil v košíku a následne sa stal mojím trvalým domácim spoločníkom. Používam ho nonstop a je vynikajúci, taký objem aký mám po Avirile som nedokázala dosiahnuť zo žiadnym rozprašovacím suchásčom, takže detská kozmetika opäť nesklamala. Navyše ho používam aj po holení na zmiernenie začervenania intímnych partií a skutočne to pomáha. Balenie vydrží asi večnosť, jedno mám otvorené doma, druhé vo svojom druhom domove a zatiaľ sa jeho objem nijako výrazne neznížil. Cena sa pohybuje tuším do 2 EUR, ale tým si nie som úplne istá, no rozhodne je lacnejší ako rozprašovacie suché šampóny. 


Moje skúsenosti so suchými šampónmi sú fakt obrovské. Úplne prvý som mala z lekárne značky Klorane a mám naň pekné spomienky dodnes, dostala som ho takže cenu vám už nepoviem, ale objem dodal krásny a tuším aj pekne voňal. 
Ďalej som skúšala Syoss Volume Lift, krásna vôňa, no efekt sa mi až tak nepozdával a tak som siahla po zelenom variante proti lupinám, ktorý mám doma ešte stále. V augustových spotrebovaných produktoch sa objaví ešte jeden pokus a to Got2b, voňal nádherne, nebol to úplne suchý šampón, išlo o stylingový púder pre objem, svoje dojmy som písala tu. Najslávnejší a možno najlacnejší suchý šampón Amica som neskúšala nikdy, neláka ma obal a tým to proste pre mňa hasne. Myslím, že môj Aviril má obal ďaleko krajší a keď som porovnala veľkosť balenia víťaz bol jasný. A aby som nezabudla skúšala som aj Baleu, ale takmer som sa pri tom zadusila, takže určite nikdy viac.

Aby som nezabudla dnes už nájdete okrem suchých šampónov aj iných vlasových pomocníkov v prášku napr. suché tužidlo tzv. powder, o ktorom som už básnila tu. Mám ich tiež rada, ale ťažko sa z vlasov vymývajú, no objem vám zaručia až do umytia, stačí si vlasy pošúchať a objem je na svete. Vraj existujú aj suché oleje, to som zatiaľ neskúšala, no mne by sa to určite zišlo. 

A čo vy a suché šampóny? Používate ich?Ktorý je váš najobľúbenejší?

Komentáre

  1. Ja mam doma Amicu. Používam ju naozaj výnimočne (možno raz za dva mesiace) vo výnimočných situáciach. Nemám voči nej žiadne výhrady, avšak chcem upozorniť, že suché šampóny treba používať naozaj iba občasne, pretože sú jedným z faktorov podporujúcich tvorbu lupín.
    Kaviaren-u-macky

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem dám si pozor, tiež sa snažím nepoužívať suché šampóny úplne často aby mi vlasy nezleniveli.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. niekedy som suchý šampón používala. konkrétne ten posledný. ale potom som nejak si ho zabudla kúpiť... ale plánujem opäť, pretože je to naozaj dobrá vec keď sa človeku naozaj nechce umývať si vlasy :D.

    Kejmy ♥.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja pouzivam Syoss na neho nedam dopustit ale tiez asi len raz za mesiac :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.