Ešte v roku 2016 som publikovala svoj prvý článok na tému obchodných domov a nakupovania v nich. Dnes po istom čase sa situácia mierne zmenila a tak som sa rozhodla napísať pokračovanie. Verím, že sa dobre pobavíte a prevádzkovatelia obchodných domov sa nad sebou zamyslia. O tom druhom však dosť pochybujem nakoľko je to skôr o biznise a nie až tak o tom, aby boli ľudia pri nakupovaní v pohode.
ŠATNE ÁNO, ALE
Nuž tak vypátrala som, že niekde sa šatne predsa len nachádzajú. Nie sú však prístupné pre všetkých a niektoré sú dokonca podmienené špeciálnymi kartami a podobne. Navyše sú väčšinou umiestnené pri parkovacích zónach. Niektoré sú dokonca mega logicky otvorené iba v jari a lete. Jasné, vtedy sa tieto služby využijú najviac, čo tam taká hrubá zimná vetrovka však. Chápem, že trčať celý deň v šanti je dosť nuda, riešením sú podľa mňa skrinky. Tie majú v Bratislave v Ikea a dokonca aj nový Kaufland Petržalka takéto skrinky má. Ušetria sa tým náklady na zamestnanca, ktorý v šatniach musí trčať a vy si len jednoducho prídete a odložíte si, čo potrebujete. Myslím, že nakupovanie by malo byť príjemné a nie zbytočne otravné.
HLUK Z KAŽDEJ STRANY
Poznáte to, na veľkej hlavne chodbe ide jedna pesnička a vôjdete do obchodu a tam púšťajú niečo úplne iné. Úplná paráda, myslím, že ani tí, čo v obchodných domoch pracujú tam od radosti neskáču. Po rušnom dni v práci hor sa do rušného obchodného domu. Myslím, že jemná hudba ideálne len hudba a jednotná by vcelku stačila. Ja viem, ide o to prehlušiť davy a rozprávanie ľudí no úprimne, nemá to logiku a nevytvára to príliš príjemnú atmosféru.
PARFUMÉRIA PRIAMO PRI VCHODE
Ťažko to nazvať inak, kohosi múdreho napadlo, že ťažký a umelý vzduch a stane ešte ťažším. A to vďaka vôňi, ktorá vás ovanie hneď pri vstupe do obchodného domu. Takto fungujú parfumérie a ja nechápem, že z toho tie predavačky nebolí hlava. No tam to ešte aspoň dáva zmysel kvôli charakteru predajne. Aký zmysel majú však tieto vonné esencie, ktoré je citiť pri vchode do budovy, to fakt nechápem. Navyše ide o dosť výrazné a ťažké vône, čiže si na nákupy okrem peňaženky pribaľte rovno aj lieky proti migréne, budete ich potrebovať.
PAPIEROVÉ OBRÚSKY NAHRADÍME HLUČNÝMI SUŠIČMI
Toalety sa síce v mnohých obchodných domoch zrekonšturovali, avšak nie vždy šlo o zlepšenie. Hlavne nechápem umiestnenie sušičov na ruky. Už dávnejšie sa preukázalo, že nie sú príliš hyginiecké, rozširujú baktérie a navyše nepríjemne hučia a vzduch je od nich suchý ešte viac. Myslím, že klasické papierové obrúsky sú rozhodne to správne riešenie a rozhodne ekologické. Niekde majú kombináciu sušičov a obrúskov, niekde však žiaľ len tie sušiče. Ja to riešim tak, že odchádzam radšej s mokrými rukami.
HORÚCA VODA NA UMÝVANIE RÚK
Jasné, v studenej a tvrdej vode je vraj mydlo málo účinné. Kto však vymyslel, že si musím ruky takmer spáliť ak si ich chcem po toalete umyť? Vďaka tomu je mi na ne rýchlo zima a sú zbytočne suché. Horúca voda totiž na našu pokožku dobrý vplyv nemá. Žiaľ možnosť zvoliť si klasicky teplú alebo studenú vodu z toaliet zmizla a nahradila ju iba teplá, takmer horúca. Možno ešte v zime sa to ako tak chápať dá, no tento trend platí bohužiaľ celoročne.
KVALITA JEDLA
Nuž ak sa chcete dobre najesť, odporúčam vyhnúť sa prevádzkam v obchodných domoch. Tie majú zvyčajne jedlo drahé a nekvalitné. Nájde sa síce pár výnimiek, no vo všeobecnosti sa tam dobre najesť nedá. Našťastie to vždy nejaká čína zachráni. Je síce pravda, že fungujú počas celého týždňa, no ja osobne sa tu stravujem len v prípade núdze. Nepríde mi, že sa tu používajú až tak čerstvé potraviny pri príprave jedla.
Článok berte ako postreh zákazníka, nie som žiaden expert. Nakupovanie by mohlo byť aj príjemné, no tieto faktory kvalita znižujú. Osobne sa už niekoľkohodinovým nákupov vyhýbam. Prichádzam odtiaľ zbytočne vyčerpaná a nemá to pre mňa žiaden úžitok.
Článok berte ako postreh zákazníka, nie som žiaden expert. Nakupovanie by mohlo byť aj príjemné, no tieto faktory kvalita znižujú. Osobne sa už niekoľkohodinovým nákupov vyhýbam. Prichádzam odtiaľ zbytočne vyčerpaná a nemá to pre mňa žiaden úžitok.
Majte sa krásne a teším sa na váš pohľad na nakupovanie a fungovanie obchodných domov.
áno,súhlasím :D hlavne s hlasnou hudbou a elektrickom sušiči na toaletách, ktorý neznášam! :D a iba teplá až horúca voda je aj preto, aby si ľudia nečapovali do fľašiek, ale kupovali si balenú vodu v obchodoch v nákupnom centre alebo navštívili kaviarne :/
OdpovedaťOdstrániťzaujímavý článok Bianka :)
MakeUpByVeo
Wow tak o tej horúcej vode som sa teda konečne niečo dozvedela. Znie to dosť logicky čo píšeš. Všetko je to len biznis skrátka.
OdstrániťPravda, nesnáším ty elektrické sušiče ! To raději odcházím s mokrýma rukama :D Tyjo, budu si teď všímat parfumérií, kde se nachází, ještě jsem si toho nevšimla. A pravda, ta hudba je šílená. Nejraději nakupuji pod Václavákem, sice je tam hodně lidí, ale čerstvý vzduch.
OdpovedaťOdstrániťZanetMlcak
Veru na Vaclávaku je to otvorené a medzi obchodmi sa dá prechádzať po vzduchu. Nuž tá vôňa pri vchode sa zaviedla tu na Slovensku, netuším ako to máte u vás ale tuším že to bude podobné.
OdstrániťDělám v obchodě a střídám se celkem na třech prodejnách u nás v Brně - náměstí a dva obchoďáky. V jednom je to s tou hudbou v pohodě, ale v tom druhém v pasáži ta hudba neskutečně řve, že to přehlušuje hudbu u mě v malém obchůdku... po pár hodinách mě bolí hlava a je to fakt mega otravný :/ My v obchodě hudbu pouštět v podstatě musíme - zákazník by pak nabyl dojmu, že třeba zavíráme, nebo především proto, že jde slyšet i nejmenší šeptání a není to příjemné, žejo. Ovšem v tom obchoďáku hudba u mě v obchodě fakt není ani potřeba :/ Nesnáším to :D A ještě víc nesnáším již zmíněné tahání bund a svetrů v přetopeným nákupáku, to je naprosto příšerný :D :/
OdpovedaťOdstrániťBlog Everythin Kate
Jasné to som o hudbe aj písala, že je potrebné kvôli hluku len sa je dobré pohrať s typom a jej intenzitou. Avšak prehlušuje to to je jasné. Vidím, že si dokonalá cieľová skupina pre tento článok. Nuž tak len pevné nervy pri práci iné sa asi poradiť nedá.
OdstrániťSúhlasím! Tie vône som si napríklad až tak nevšimla, ale tá hudba musí byť hlavne pre tie predavačky des. Niekde som počula, že práve len príjemná hudba, naozaj podniecuje to, že zákazník sa cíti dobre a v pohode a aj nakupovanie mu je príjemnejšie :)
OdpovedaťOdstrániťPresne tak, hudba musí byť príjemná inak je nakupovanie otravné.
Odstrániť