Ako dlho je potrebné testovať kozmetiku


Nápad na článok mi vnukol, a tomu sa ťažko verí, môj chalan. Ako dlho musíte používať daný produkt aby ste mohli objekítvne určiť či vám sedí a aké ma účinky? Presne to sa vám pokúsim v dnešnom článku priblížiť. Berte to ako moje laické zistenie, nie som žiaden výrobca kozmetiky ani lekár. Len si myslím, že aj kozmetike treba dopriať čas na to, aby sa mohla prejaviť. So vzťahmi to funguje tiež nejako podobne, no dnes to bude skôr o tej kozmetike.

PLEŤOVÁ KOZMETIKA

Krémy, séra, oleje a rôzne iné typy produktov sľubujú množstvo skvelých účinkov. Zvyčajne si však za nimi musíme počkať. V prípade krémov to nezvykne byť až taký problém, no nejaké 3 mesiace by som tomu dala. Jasné, ak vám krém vytvára akné na začiatku tak sa to zvyčajne nezlepší ani za 3 mesiace a  treba ho skrátka prestať používať. Na séra a oleje si vyčleňte dlhší čas, pokojne aj pol roka. Za ten čas sa stihne zmeniť aj ročné obdobie a rovnako tak stav vašej pleti. Vždy je dobré otestovať si produkty poriadne.

TELOVÁ KOZMETIKA

S touto je to pomerne jednoduché a výsledky vidieť takmer hneď. Hlavne čo sa týka produktov do sprchy, telových krémov, olejov či masiel. Tam zvyčajne do týždňa vidíte, ako na vás fungujú. Sprchové produkty zvyknú pokožku vysušovať, no to si pri prvom použití nemusíte všimnúť. Týždeň pravidelného používania to však rozhodne vyrieši.

Pri natieraní pokožky tela dokážete takmer okamžite resp. do 24 hodín určiť, ako daný produkt vašu pokožku hydratuje. Zvyčajne tieto produkty inú ako hydratačnú funkciu nemajú. Sľuby o vypnutí pokožky či vyzmizíkovaní strií alebo celulitídy sú ako vieme viac-menej len reklamný ťah. Ak máte suchú pokožku je potrebné testovať produkt dlhšie, aby ste videli, či je vaša pokožka suchšia menej. 

VLASOVÁ KOZMETIKA

S touto je to beh na dlhé trate nakoľko sa nepoužíva každý deň. Taký šampón či kondicionér používame zvyčajne každé 3 dni čiže do mesiaca toho veľa nezistíte. Myslím, že aj tu platí 3 mesačná skúšobná doba. Všímajte si hlavne pocit, aký na vašich vlasoch produkt zanecháva. Ak vám napr. šampón spočiatku mastí vlasy ešte sa to môže zmeniť. Ak však máte vlasy extra zamotané, to sa zmeniť nezvykne. Sú veci a veci no tie 3 mesiace by som tomu dala. To jedno 250 ml balenie by vám 3 mesiace vydržať malo.

DEKORATÍVNA KOZMETIKA

Pri tejto je vidieť účinky hádam najskôr a nemyslím, že je potrebné testovať ju dlhšie ako týždeň. Ak sa niečo otláča, nedrží alebo vám make-up vytvára akné tak sa to zlepšiť nezvykne. Jediné, kde je potrebné dlhšie testovanie sú podľa mňa rúže. Hlavné je ich otestovať v rôznych situáciách. Je totiž iné, či máte rúž na sebe 5 alebo 12 hodín, či ste na svadbe alebo len sedíte celý deň na nejakej prednáške či v práci.

MASKY

Myslím, že ich efekt by mal byť viditeľný okamžite. Ak nie je, potom tu niečo nesedí. Samozrejme môžete pozorovať aj nejaký dlhodobý efekt typu ak používam túto masku tak sa mi napr. akné vytvára menej. Maska by však mala účinkovať okamžite. Žiaľ z mojich skúsenosti mnohé toho veľa sľubujú, no málo splnia.

LAKY NA NECHTY

Hádam najrýchlejšie si viete otestovať práve laky na nechty. Tam vidíte od prvého nanesenia, ako sa lak správa, akú má výdrž, finish či pigmentáciu. Do týždňa už vidíte, či lak ešte na nechtoch máte a v akom stave. V tomto smere odporúčam laky na nechty značky Mavala. Na mojich nechtoch držia najlepšie.

Dúfam, že vám dnešný článok aspoň trocha pomohol zorientovať sa v tom, kedy už produkt nemá význam držať vo svojich domácich zásobách. Ja mám jednu krabičku, do ktorej si ukladám kozmetiku, ktorá mi nesedí a posúvam ju potom ďalej. Veď čo nesedí mne môže sadnúť niekomu inému. Na druhej strane je kozmetike treba dopriať čas a niekedy jej dať aj druhú šancu. 

Majte sa krásne a do komentárov mi napíšte, ako ste na tom s testovaním kozmetiky. 


Komentáre

  1. Super článok! Ja za posledné mesiace recenzujem produkty až po ich spotrebovaní. Niekedy začnem písať, aby som si pamätala aj prvé dojmy a potom, keď už je produkty prázdny, tak recenziu dopíšem :)

    ľúbezná

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že to robíš veľmi dobre. Tiež si niektoré veci postupne spisujem, predsa len človek časom zabudne na niektoré veci. Hlavne asi tá pleťová kozmetika je časovo náročnejšia.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.