Paralýza a Obsidián - prečítané v auguste


Konečne som sa opäť rozčítala o čom svedčí aj nárast článkov v kategórii knihy. Dúfam, že ma toto obdobie tak rýchlo zase neopustí, lebo šak ide zima čiže by to nebolo dobré. Zatiaľ však čítam, len mi dochádzajú dobré knihy. Dnes vám ukážem dve, ktoré som prečítala fakt rekordnou rýchlosťou. Na Paralýzu ako záver mojej milovanej trilógie som sa veľmi tešila. A Obsidián mi daroval môj fešák k meninám. Aké sú tieto knihy?


Začnem Paralýzou od Vladimíry Šebovej. Tá je posledným dielom trilógie Insomnia-Hypersomnia-Paralýza. Podľa popisu malo ísť o asi najlepšiu knihu tejto série. V porovnaní s predchádzajúcimi bola však pomerne tenšia a aj dej bol písaný inak. Inak myslím z pohľadu jednoltivých postáv. Tie pohľady sa striedali po kapitole a poviem vám, bol to riadny chaos. 

Kniha mala nejakých cca 200 strán a prečítala som ju asi za dve hodinky, ak nie menej. Pútavá bola, no forma a štýl mi vôbec nesadli. Tie rôzne pohľady postáv si autorka mohla odpustiť. Ak si porovnám jej predošlé diela príde mi, že tento diel dosť odflákla. Skrátka má vyššie kvality. 

Dejovo šlo o to, že existencia insomnikov bola prezradená svetu. Riešenie bolo typické - vrátiť sa späť v čase. Netvrdím, že kniha bola zlá avšak z prvých dvoch dielov som bola zvyknutá na lepšiu kvalitu. Veď posúďte sami - Insomnia a Hypersomnia. Oceňujem však, že sa v treťom dieli vyskytli postavy z predošlých kníh. Môj celkový dojem je však skrátka sklamanie.


Obsidián je fantasy príbeh patriaci do lietartúry pre deti a mládež. Nuž aktuálne nespadám už do ani jednej z nich, avšak dietky božie sme predsa vždy. Tak či onak, knihu som dostala a aj keď som mala mierne pochybnosti, vôbec sa nenaplnili. Kniha bola perfektná, dej sa odohráva ako inak na strednej škole a opäť sa tu objavujú postavy so špeciálnymi schopnosťami. Tentokrát ide o mimozemšťanov, konečnie nie upíri ako sme zvyknutí. 

Knihu napísala Jennifer L.Armentrout a opäť ide o sériu kníh. Na trhu je už aj Ónyx a predpokladám, že bude ešte nejaký tretí diel na záver. Príbeh je pútavý a autorka vás vtiahne do deja už od prvej stránky. Nájdete tu aj romantiku hlavných postáv, no nie takú tú úplne všednú a bežnú. Mne sa kniha fakt páčila a rozhodne odporúčam prečítať si ju.

Z Paralýzy som fakt sklamaná a aj dnes, keď pozriem na tú knihu mám smútok v očiach. Od knihy Obsidián som neočkávala žiaden zázrak avšak paradoxne tá prekvapila najviac. Kniha je perfektná, dobre sa číta, je to niečo pre mňa. Aktálne nemám rozčítané veľmi nič, všetko, čo som začala sa mi nijako extra nepáčilo. Dokonca aj do knihy od Dana Browna sa musím nútiť. Hádam ma to čítacie obdobie zase neprešlo.

Majte sa krásne a do komentárov mi napíšte, či poznáte tieto knihy. Ak nie tak mi dajte nejaké tipy na knihy, ktoré vás v poslednom čase zaujali. 

Komentáre