Dôležitosť dennej rutiny v časoch koronavírusu a karantény - 1. časť moja rutina

Pletova rutina pocas korony

Celosvetová situácia spôsobená koronavírusom uväznila mnohých ľudí doma. Stále sme však našťastie doma a zdraví, takže si to vážme a tešme sa z toho. Ak číta tento článok niekto, kto sa na vírus lieči tak mu želám veľa šťastia a pevné zdravie. Nepodliehajme panike, dodržujme karanténu a všetko sa časom zlepší. Verte, nič netrvá večne a aj toto obdobie sa skončí, pominie. Dnešným článkom by som chcela poukázať na to, čo všetko sa dá robiť doma a prečo je tak dôležité mať svoju dennú rutinu aj v týchto časoch. Zároveň vám prinášam nahliadnutie do tej mojej rutiny.

Rutinný život je možno nuda, ale práve v týchto časoch mať nejakú rutinu je super. Znamená to totiž, že to more času ste si nejako naplánovali a už vás nedesí, čo budete robiť celý deň doma. Zároveň nás to udržiava v prítomnom okamihu, čo je isto lepšie ako sa strachovať, čo bude potom. Veru, nikto netuší čo bude, ale to nás teraz nemusí trápiť. Príde to tak či tak a vymýšľať scenáre nás len vyčerpá. Ja sa učím prijímať veci aké sú a život je omnoho ľahší. Predtým som stresovala a nič z toho okrem smútku a bolesti hlavy nebolo. Vynikajúcou v tomto smere je práve kniha Sila prítomného okamihu. Čoskoro pridám aj recenziu, už som ju prečítala a riadne ma posunula.

MOJA RUTINA

Zvyčajne vstávam pred ôsmou, väčšinou už tak 7:30. Mne osobne to stačí a presúvam sa k rannému cvičeniu pre zdravý chrbát. Následne si čítam zamyslenia resp. myšlineku dňa od I can academy. Môžete sa na ňu zdarma prihlásiť a každý deň vám bude zaslaný nejaký pekný motivačný citát.  Snažím sa skrátka pozitívne naladiť a tešiť na daný deň. Verte mi, ja viem doma ťažko obsedieť takže aj pre mňa je táto doba výzva. Potom sa vrhnem na pleťovú rutinu a prípravu raňajok. 

Pleťová rutina ráno u mňa pozostáva z 3 krokov. Ako prvé si pleť vyčistím krémom od Alverde. Následne zmyjem vodou a nastriekam na pleť toner s ružovou vodou. Môj Leganza mi už došiel takže teraz skúšam nový od značky Nobilis Tilia. Tiež obsahuje aj ružový olej a glycerín, avšak nevonia takmer nijako. Mám ho vo veľkom 200 ml balení, ale ja tie vody používam denne aj niekoľkokrát takže sa mi to oplatilo. A tretí krok, ktorý občas robievam je nanesenie séra s kyselinou hyalurónovou.

Varenie bez lepku

VITAMÍNY

V tomto čase nezabúdam ani na vitamíny. Veľmi dôležitý je vitamín D, hlavne pre tých, ktorí von veľmi nechodia. Celkovo to ísť von je trochu riskantné ak nemáte vlastný dvor alebo les, kde tých cudzích ľudí nie je veľa tak je to trochu horšie. Takže Dčko je rozhodne dôležité, ďalej beriem magnezium to snáď pravidelne. No a ešte pijem samozrejme každé ráno zelený čaj a občas si beriem zinok. 

Nasleduje home office práca, za ktorú som vďačná. Je to bezpečné a nemusím nikam chodiť. Naozaj nie je med lízať teraz chodiť fyzicky do práce a ľutujem a obdivujem všetkých tých, ktorí to robiť musia. Takže vďaka za modernú dobu internetu a možnosť pracovať z domu. 

V rámci dňa si zvyčajne aj niečo navarím. Varenie ma stále baví a vyplatí sa to viac ako sa starvovať v reštauráciách. Sem-tam si aj niečo objednám, teraz sú donášky zvyčajne zdarma aspoň tu v Bratislave takže nie je problém. Moja strava je už však od istého času nútene bez lepku. Mám celiakiu a tak je varenie o to viac dôležité. Počula som však, že bežní ľudia vykupujú už  aj naše gluten-free potraviny, čo mi je ľúto a nie je to pre nás dobré.

PO PRÁCI

Po práci sa zvyknem trochu prejsť po lese, kde je ľudí minimum. Samozrejme chodím s rúškom, to aké mám ste mali možnosť vidieť v instastories. Látkové sú super v tom, že ich môžete vyprať a sú tak znova 100% čisté. Ak neviete, kde zohnať rúška tak skúste hand-made stránky ako sashe, modrykonik bazar alebo rôzne iné. Šikovných ľudí pribúda a zohnať látkové rúško nie je problém. Ak si ho viete vyrobiť doma o to lepšie.

KNIHY A ČÍTANIE

Nuž a čas po práci venujem potom knihám, upratovaniu a sledovaniu youtube videí.Tu sa chcem trochu pristaviť pri knihách a youtube. Začnem knihami, kde máme teraz ideálnu možnosť objednať si nové tituly s poštovným zdarma. Napríklad Pantha Rhei majú dopravu zadarmo takže nie je problém. Aktuálne čítam knihu o osobnom rozvoji od Louise Hay. Mala som už od nej Miluj svoj život a musela som si ju kúpiť do osobného vlastníctva, je totiž super. Ďalej odporúčam tú Silu prítomného okamihu a viac typov máte pravidelne na blogu. Určite sa budem snažiť teraz pridávať tých typov viac a plánujem byť aj aktívnejšia v insta stories. 

Čo sa týka youtube tak odporúčam sledovať pozitívny, prípadne humorný obsah. To nám dokáže krásne zdvidhnúť náladu. Z youtube kanálov odporúčam Michal Drienik, S laskou Alice, Mark Dzirasa, Lenka Černa, Jaroslav Dušek, Na kus reči s Jozefom Banášom. Zameriavajú sa na šírenie dobrej energie, podporu v ťažkých časoch a riešia rôzne témy. Pán Dušek a pán Banáš majú vždy zaujímavých hostí. Kľudne si to môžete pustiť aj pri upratovaní či vypĺňaní excel tabuliek. 

Samozrejme netreba zabúdať ani na naše koníčky. Ja som sa dala na klavír takže tomu sa denne pravidelne venujem. Asi by som mohla ešte viac takže aj ja musím na sebe zapracovať. Tento čas je skrátka o tom využiť ho vo svoj prospech. Hlavne nesedieť nonstop na zadku a nezlenivieť úplne.

Večer si spíšem do môjho diára od I can academy pekné zážitky. Píšem si to takto už pár rokov a je to super. Zároveň si tam píšem za čo som vďačná, mne stačí aj krásne počasie, dobrý spánok. Tešiť sa treba aj z maličkostí a to hlavne teraz.

Prirodna pletova kozmetika

VEČERNÁ BEAUTY RUTINA

No a samozrejme nasleduje aj večerná beauty rutina. Tá pozostáva hlavne z čističa od Alverde. Zdása mi, že čím viac ho používam, tým je lepší. Potom si na pleť nanesiem toner od Nobilis Tilia a hneď naň aplikujem sérum od Renovality s kyselinou hayluronovou. Používam ju zatiaľ len krátko, ale už teraz viete, na čo sa na blogu môžete tešiť. No a na to všetko nanášam ešte stále šípkový olej od Nobilisu. Takže večerná rutina je vlastne čisto prírodná.

Líčenie ide teraz bokom, líčim sa len keď chodím do obchodu a to skôr z takej príležitosti a pre spestrenie. Ako vravím, treba sa o seba starať aj teraz. Žiadne pyžamo celý deň či mastné vlasy. Na druhej strane teraz môžete zapracovať na svojej pleti či vlasoch. Nikdy nebol lepší čas na zabavenie sa akné či mastných vlasov ako práve teraz. Tie možnosti tu sú len ich treba hľadať. 

Spávať chodievam okolo pol jedenástej cca. To je taký môj čas, pred spaním si väčšinou niečo čítam alebo sledujem filmy resp. nejaké seriály. Ideálne niečo pekné alebo humorné. V tomto smere sú super aj také kreslené rozprávky. Nahrávajú nám do hlavy to pekné a my môžeme mať o to väčšiu radosť. Napríklad taká Rodinka úžasných je myslím fakt skvelá. No a neviem ako vám, ale mne už len samotný fakt, že je teplo a začína jar prináša blažený pocit na duši. Osobne nie som príliš na temné a chladné časy. Mám rada farby, teplo a hravosť. A presne to so sebou prináš toto počasie.

Samozrejme som blogerka a teraz mám aj na fotenie a robenie kadečoho s blogom viac času. Takže vymýšľam, tvorím a fotím koľko chcem. Vravím, počasie hrá konečne v náš prospech. Dokonca som sa si konečne obstarala aj nový mobil. Svoj starý LG G3 som mala fakt dlho a keby fungoval, asi ho nemením, ale žiaľ už dosluhuje. Takže budú aspoň lepšie fotky a možno časom začnem aj s videami.

Ťažko povedať dokedy bude tento stav trvať. Do Veľkej Noci sa toho zmení asi pomenej a je možné, že tieto sviatky nebudú všetky rodiny komplet pokope. Avšak ja vravím, dajme si čas, neohrozujme druhých, nepresúvajme sa zbytočne medzi mestami a keď ohrozenie pominie, tak sa o to viac budeme na rodinu tešiť. Ak ste so svojou rodinou je to super. Verím, že nikto nie je opustený a každý má s kým ten život teraz zdieľať. V ďalšom článku o karanténe vám priniesiem ešte viac tipov, čo sa dá robiť v tomto čase.

Majte sa krásne, držte sa a dajte mi vedieť, čo počas dňa robíte vy. Dúfam, že nemusíte chodiť do práce.

Komentáre