Knižné okienko máj

Knihy romantika recenzie tipy

Čítanie je u mňa stále v plnom prúde, no ten prúd sa spomaľuje s príchodom leta. Ako iste viete, ja som ten typ človeka čo je radšej vonku na vzduchu ako dnu na byte. A tak som v priebehu mája prečítala len 3 knihy. Paradoxne to však boli knihy dosť kvalitné na to, aby som vám o nich vedela povedať niečo obsiahlejšie. Takže poďme na to.
The Patchwork marriage Jane Green kniha celá v angličtine. Mala som ju kúpenú doma už dlhšie, no nie a nie sa k nej dokopať. Našťastie sa už stalo a čítala sa mi perfektne. Neboli v nej zbytočné anglické slangy takže som chápala asi tak 90% obsahu a to už je čo povedať. Evidentne sa aj tá moja úroveň jazyka šplhá už riadne vysoko. Práca v angličtine tomu samozrejme nahráva.


Príbeh sa odohráva v rodine Andy a Ethana. Tí majú dve dcéry, ktoré sú vlastne pre Andy nevlastné, ešte z Ethanovho prvého mažnelstva. Sofia je pohodová a bezproblémová, no Emily je ako sopka. Vlastne sa s Andy neustále hádajú a súperia o pozornosť Ethana. Spočiatku ma to bavilo sledovať až kým Emily neotehotnela a príbeh sa už potom striedal v pohľadoch. Istá časť knihy sa písala z pohľadu Andy, istá z pohľadu Emily a zvyčajne šlo o tie isté pasáže len z dvoch uhlov. A presne to ako viete nemám v knihe rada. Príbeh ako taký mi prišiel vcelku zaujímavý a zamotaný, o prekvapenia tu nebola núdza takže to bolo dosť pútavé. To platí pre prvú polovicu knihy, tá druhá sa už viac podobala vymysleným americkým happy endom a nebavila ma tak, neprišla mi až tak reálna. Takže z knihy mám celkovo mierne zmiešané pocity a druhýkrát by som si ju už asi neprečítala. Aj dočítať ju mi dalo zabrať.

Mapa dni

Na druhej strane dlhoočakávané pokračovanie príbehu neobyčajných detí slečny Peregrinovej bolo úžasné. Kniha Mapa dní od Ransoma Rigsa mi bola darovná na narodeniny a bola úžasná. Plná napätia, zvratov, nových postáv a množstva nových neobyčajných detí. Mala som ju síce po česky, ale to u mňa nerobí žiaden problém. Opäť sa tu stretávame so všetkými deťmi, Jacobom a slečnou Peregrinovou. Tentokrát sa však hlbšie pozrieme aj na minulosť a prácu Jacobovho dedka, vďaka čomu sa Jacob vydá na tajnú misiu spolu s deťmi. Znova kopec dobrodružstva tak ako to už v týchto knihách býva. Záver knihy bol dosť neurčitý takže neviem, či mám čakať pokračovanie, ale dúfam, že áno. Úprimne ja sa viem tak ponoriť do týchto kníh, že som až smutná, keď ich dočítam. Príbeh ma veľmi baví a knihu odporúčam.

Zena snov Michal kopecky vztahy

Máj je mesiacom lásky a ja som si kúpila knihu Žena Snov. Tá je totiž o láske celá resp. o tom, ako si získať toho vysnívaného pána úžasného. Napísal ju Mišo Kopecký a myslím, že toto tu chýbalo. Pohľad muža na vzťahy venovaný ženám. Neviem ako vy, ale mne takéto veci chlapi príliš nehovoria. Našťastie je tu Mišo a jeho kniha plná praktických rád, hovorí veci jasne a a narovinu.

Pre koho kniha je? Pre každú ženu a je jedno či ste sa práve rozišli, ste v harmonickom vzťahu alebo je váš vzťah v nejakej divnej fáze. Kniha vám pomôže podľa mňa za každých okolností a ak momentálne nejakú fázu neriešite alebo ju máte za sebou, tak nezaškodí si o nej prečítať. Kniha je praktická a priama a páči sa mi, že sa v nej spomína aj práca na sebe. To je pre vzťah základ a je jedno, či pre nájdenie si vzťahu alebo pre jeho fungovanie. Proste ak sa nemáme v láske, nemáme zdravú sebaúctu, sebahodnotu tak potom nám žiaden vzťah dlho nevydrží. A žiaľ, všetky tie skrachované vzťahy nevyšli preto, že máte v sebe niečo hlbšie. Väčšinou sa nám to ťahá z detstva čiže trochu budete musieť ísť do seba, do minulosti. Mnohé veci boli vytvorené rodičmi aj keď to nemuselo byť úmyselné. 

Neskutočne sa mi páčila kapitola Začni zalievať svoju pozitívnu záhradku. Áno fakt je všetko postavné na tom, ako myslíme. Ako myslíme, tak sa potom cítime a takú si vytvárame hodnotu a obraz o sebe. A vonkajší svet to len odráža. Ak ste už počuli o zrkadelní, tak asi viete, o čo ide.

Rekapitulácia mesiaca máj je za nami. Paradoxne som tentokrát všetky knihy mala z vlastnej zbierky. Knižnicu som už síce navštívila, no stále mám ešte dosť vlastných zásob a niečo od kamoša takže požičiavanie neskôr. Aktuálne čítam viac odborné knihu, no o tom až v júnovom článku. 

Majte sa krásne a dajte vedieť ako to máte so ženou snov vy. Snažíte sa o to byť tou najlepšou verziou seba samej či už pre súčasného alebo toho budúceho partnera?


Komentáre