Knižné okienko Júl

S tými knižnými okienkami trochu meškám. Pri prezeraní článkov, ktoré mám napísané som akosi nevedela nájsť júl. A to aj napriek tomu, že už je September. Fotky našťastie mám a paradoxne v júli boli všetky knihy moje vlastné alebo v rámci rodiny požičané. Priznám sa, že som v júli zvolila aj jednotnú farbu obalov - dominovala červená. Nuž červený rúž na perách nosím asi najčastejšie takže farba pre mňa celkom príhodná. Avšak poďme na to, máme tu dve knihy. Jedna je rýdzo romantická a tá druhá je zase konšpiračný triler.

Dohodnute manzelstvo Jennifer Probstova kniha

Jennifer Probstová je autorkou romantiky s trochu erotiky. Prvou knihou zo série je práve Dohodnuté manželstvo. Túto knihu som chcela a aj som ju ešte dávnejšie dostala. A samozrejme som ju už raz čítala, no bolo to ešte v časoch, kedy blog neexistoval. Pamätala som si o nej dve veci - bola skvelá a určite si ju chcem prečítať znova. Teraz na to nastal správny čas. Príbeh som si už nepamätala takmer vôbec takže to bol fakt ideálny čas. No a poviem vám, toto je proste trieda. Ak hľadáte romantiku s fakt zaujímavým dejom a zápletkou, tak autorku odporúčam. Naozaj tu ide o manželstvo z dohody, no tí dvaja sa mali radi dávno predtým. Najprv si však svoju lásku museli priznať a to trvalo. Samozrejme nechýbala tu ani mierna dávka sexu, ktorá podľa mňa k príbehu patrí. A čo k príbehu, aj k životu, čo si budeme klamať. Autorka napísala aj ďalšie podobné knihy ako Manželská pasca, Manželský omyl a Manželský zväžok. A možno aj viac, no tieto som zatiaľ mala možnosť držať v rukách. Manželský zväzok už mám doma a v blízkej dobe sa naň chystám. A na Manželský omyl je už pripravený článok. 

Inak taká čerešnička na torte - svojho vysnívaného partnera si napíšte na papier. Ja to robím a je pravda, že presne taký chlap ku mne potom prišiel. Možno si poviete hlúposť, no ja za seba potvrdzujem, že to funguje. A prvýkrát som o tom čítala práve v tejto knihe takže je tak trochu aj sebarozvojová. Naozaj skvelé čítanie, žiadna bezduchá smiešna americká romantika. Táto kniha je perfektná a stojí za prečítanie. 

Dan Brown je môj obľúbený autor. Mám od neho prečítané takmer všetko. A ak nemám tak to postupne dočítavam. Nuž a tak som sa pustila aj do knihy Pôvod. Tá je postavená na príbehu Edmonda Kirscha, ktorý našiel odpoveď na otázku stvorenia sveta. Opäť sa tu stretávame s profesorom Robertom Langdonom, ktorý je mojou obľúbenou postavou. No a nechýba ani nekonečná sieť dohadov a konšpiračných teórií. A samozrejme aj nejaké úvahy o viere, cirkvi a náboženstvách. Mňa to skrátka čítať baví, no táto kniha sa na autorov štýl akosi tiahla. Dlho sa nič poriadne nedialo, fakt asi 100 strán úvodu. Nuž a presne toto nebýva u kníh od Dana Browna bežné. A to som na nich milovala, že sa rozbehnú hneď. Akosi však Bod Klamu a aj tento Pôvod majú už iný charakter. Staršie knihy autora mi prišli dynamickejšie a lepšie napísané. Kažodpádne príbeh nesklamal, no čítala som od Browna už lepšie knihy.

Aby mi niekto dohodol sobáš, to by som asi fakt nechcela. Našťastie sa to už v dnešnej dobe nedeje alebo len veľmi málo. Knihy od Probstovej sú podľa mňa jedny z najlepších romantických kníh svojej doby. Nemajú veľa zbytočných opisov a to mám rada. Dan Brown naopak v poslednej dobe trochu klesol na kvalite. Aspoň v mojich očiach, no dávam mu šancu.

Majte sa krásne a dajte mi vedieť, či ste čítali niektorú z týchto kníh. Hlavne ma zaujíma, či poznáte Jennifer Probstovú. 

Komentáre