Knižné okienko august

 


V auguste som sa rozhodla začať znova ladiť na vlnu lásky. Navyše som opäť zavítala do knižnice a odniesla si odtiaľ veľmi slávne dielo 50 odtieňov sivej. Myslím, že väčšina ľudí videla skôr jeho filmovú podobu. Mňa však knihy bavia viac a navyše až tak ma ten film neťahal. No a tématiku lásky som sa rozhodla ešte podporiť knihou Líbankový efekt. Takže ak ste naladení a naladené na romantickú vlnu tak ako ja, pusťte sa do čítania.

Z hľadiska popularity vám prv opíšem knihu E.L.James - Fifty Shades of Grey. V našom preklade 50 odtieňov sivej. Každý, kto videl film vie, že ústrednou témou je sex a celý dej je postavený na ňom. Samozrejme v knihe sa opisujú rôzne praktiky, ide sa fakt do detailov a tieto scénky sa čítali vcelku dobre. Myslím, že sa v tejto oblasti dá z knihy aj niečo naučiť a okoreniť tak vlastný vzťah. Čo sa však týka hlavnej myšlienky ala oddanosť hlavnej hrdinky Anastasie doslova rozkazom Christiana, tak to na mňa nezabralo. Miestami som chcela hlavnú hrdinku doslova prefackať. Prišlo mi, že si absolútne a totálne neváži samú seba. Našťastie aj ona mávala tieto dilemy. Avšak niektoré veci, ktoré Christianovi dovolila mi už prišli fakt extra. Doslova dostane výprask a ešte ju to aj teší. Tak hm neviem, či je to iba moja logika divná, no nespravilo to na mňa dojem.


Celkovo som bola miestami dosť nahnevaná. A úprimne kniha ma neoslovila natoľko, aby som si pozrela film. Možno s partnerom večer ako nejaké romantické rande ok. Avšak ja vám neviem, mne tam niečo chýbalo a stále netuším čo. Asi nejaké zdravé sebavedomie alebo také váženie si seba samej. No a čo sa týkalo hlavného hrdinu tak menil sa, to je pravda avšak tá jeho povaha bola dosť špeciálna. Viem, že kniha má aj pokračovania, no akosi ma nelákajú. Takže za mňa priemerná kniha, ktorú si už znova prečítať nepotrebujem. 


No a teraz poďme od posteľných scén do centra lásky - Bruce Lipton a jeho Líbankový efekt. Bruce Lipton je vedec a lekár zároveň a má v oblasti sebarozvoja dosť dobré knihy. Ja som čítala len túto a úprimne, fakt bola miestami príliš vedecká. Boli tam experimenty a to mi k efektu zaľúbenosti a jeho trvácnosti príliš nešlo. Na záver opísal autor príbeh svojej lásky a to už pointu malo. Začiatok knihy bol tiež fajn, Bruce bol ženatý a nevyšlo mu to. Potom však zmenil svoje podvedomie a pritiahol si do života svoju súčasnú ženu. Nuž a práve ten efekt zaľúbenosti je fakt možné zažívať aj po dlhých rokoch vzťahu. Zaľúbenosť fakt nemusí vyprchať, nemusí sa stratiť. Nemusíme kvôli nej meniť partnerov, zaľúbenosť vraj ešte lepšie cítime pri dlhodobom vzťahu, lebo už máme aj istotu partnera. Máme v sebe teda už taký kľud a akúsi istotu. Takže zaľúbení sme už boli všetci a mnohým to nevydržalo. Kniha vysvetľuje prečo a čo s tým robiť. Úprimne, znova to bude chcieť hlavne zmeniť svoje negatívne presvedčenia ako to častokrát spomínam aj vo svojich youtube videách. Nuž a samozrejme nastaviť si koho vlastne v živote chceme.

Líbankový efekt mi aj napriek tomu neprišla až tak super kniha. Čakala som viac praxe, viac textu zo života. Čo sa týkalo zmeny podvedomia tak to ja už relatívne ovládam, no pre mnohých to môže byť nové. Mňa však kniha trochu sklamala, vidíte očakávania nie sú dobré a to ani vo vzťahu. Dokážu ten efekt zaľúbenosti pokaziť. Takže pozor na ne. 

Môj augustový výber bol mienený dobre, no výsledky sa nedostavili. Najviac ma asi sklamala prvá kniha. Fakt som od takého celým svetom obdivovaného diela čakala viac. Nechápte ma zle, tie štipľavé scény sa čítali perfektne, to nie je o čom. No akoby nič príliš viac v knihe nebolo, chýbali mi tam niektoré základné hodnoty. Asi preto ma tá hlavná hrdinka tak iritovala. Nuž ja asi medzi fanúšikov 50 ságy nezapadnem. Avšak to vôbec neprekáža, zvyčajne aj tak nejdem s davom a radšej si na všetko tvorím vlastný názor.

Majte sa krásne a som fakt zvedavá, ako sa vám páčilo 50 odieňov sivej. No a čo sa týka efektu zamilovanosti veríte že môže trvať dlhodobo?

Komentáre

  1. Já jsem přečetla celou trilogii 50 odstínů a mně se to líbilo. Dokonce i další dva díly z pohledu Christiana. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nikdy som nebola fanúšičkou 50 shades. Filmy som nevidela a zrejme to ani nezmením, ale knihy som si nedávno kúpila. Zatiaľ som ich však nečítala pretože sa bojím, že to bude veľké utrpenie :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne to prišlo skôr také slabé a miestami až hlúpe. Som zvedavá, čo na knihy povieš. Mňa po prvej časti už nejako nelákajú tie ďalšie, aspoň zatiaľ.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.