The Ordinary sérum s vitamínom C

serum

Retinol alebo vitamín C? To bola dlho moja dilema. Nevedela som sa rozhodnúť, ktorú účinnú látku si do svojej pleťovej rutiny pridať. Predsa len pozostatky akné stále nezmizli tak ako by som si želala a pribudli mi aj pigmentové škvrny. Ok síce len jedna, ale keď ju vidím ja mám pocit, že ju vidí celý svet. Resp. skôr som zvedavá, ako tie produkty na zosvetlenie pleti fungujú. Po neúspešnom pokuse skamarátiť sa s vitamínom C od Noili som sa rozhodla staviť na klasiku. Takže dnes to bude o sére Alpha arbutín 2% a vitamín C 8% od THE ORDINARY.

Táto značka sa z nášho trhu pomaly vytráca. Kúpite ju aktuálne hlavne a asi jedine na e-shope natureal.sk.  Dobrou správou však je, že konečne ju nemajú takmer vypredanú takže si môžete vyberať naozaj vo veľkom. Niekto si ju samozrejme kupuje priamo od výrobcu Deciem, no na to som sa ja akosi stále neodhodlala. Moje sérum kúpite za nejakých 10 EUR v 30 ml sklenenej fľaštičke.  Krása obalov sa The Ordinary veru musí nechať. Na trhu nájdete aj vyššie koncentrácie vitamínu C ako mojich 8%. Ja som však volila radšej takéto nižšie nakoľko ešte nie som s vitamínom C tak skúsená. 

Vitamín C je veľmi dobrý antioxidant a zároveň bojuje proti známkam starnutia. Tiež pleť rozjasňuje takže by mal fungovať aj na tie moje pigmentové škvrny. A keby aj nie tak aplha arbutín by to dokázať mal nakoľko to má v popise práce. Takže myslím, že som si zvolila maximálne skvelú kombináciu. Kdesi som čítala, že vitamín C nejako funguje aj na akné takže voľba bola jasná.

Sérum je priehľadné, bez vône a relatívne tekuté. Typické pre séra s vitamínom C je ich ťažšie konzistencia. Na mňa pôsobí toto sérum ako ľahší olej, je trochu mastné a preto si pri nanášaní treba dávať pozor na množstvo. Zvyknem ho používať na noc, no vraj sa dá aj cez deň. Myslím, že pri použití cez deň je ale fajn dať si aj SPFko. A asi aj keď ho používate len na noc tak to SPFko cez deň nezaškodí. Predsa len vitamín C a slnko asi nereagujú úplne najlepšie. 


Moje prvé dojmy boli nič moc. Séra som si dala pomerne dosť, pleť som mala mastnú a to sa mi nepáčilo. Potom som ale pochopila, že toho séra stačí málo a istý čas mu trvá, kým sa do pleti vsiakne. Aj to nie úplne, stále ho budete cítiť, no už nebudete mať pocit tak fest mastnej pleti. Takže nakoniec sme sa pochopili a skamarátili. Len si ho aplikujte na suchú pleť. Ak som si ho dala na pleť čerstvo umytú tak ma sérum riadne štípalo. 

Najviac ma zaujímal efekt na pleti a ten je viditeľný, i keď nie úplne tak ako som chcela. Pigmentová škvrna sa ma drží a asi si na ňu musím zvyknúť. Mám pocit, že s tou si veru ani toto sérum neporadilo. Čo sa týka pleti tam vidím zlepšenie, nie až tak ako po AHA kyseline, avšak vidím ho. Akné je jemnejšie, tuším aj tie jazvičky sú svetlejšie a pomaly miznú. A nové akné sa mi s ním tiež nevytvorilo takže istý efekt na akné mu uznám. Či je moja pleť jasnejšie a svetlejšia to fakt netuším, tento efekt u seba nejako nevidím. 

Hodnotenie: 4/5 bodov, na pigmentové škvrny je slabé inak fajn. 

Musím priznať, že som čakala asi ešte väčší wow efekt. Nie je to zlé nebojte sa, no stále si myslím, že by sa malo diať niečo viac. Možno potrebujem vyššiu koncentráciu vitamínu C alebo to nie je úplne vhodná látka pre mňa. Netvrdím, že nefunguje ani mi pleť nezhoršuje. Na druhej strane ju až tak extra nezlepšuje. Napriek tomu som so sérom spokojná, robí niečo čo aj vidím takže určite pokrok. V budúcnosti sa však asi predsa len vrátim k AHA kyselinám, ktoré mali ešte lepší efekt. 

Majte sa krásne a do komentárov mi napíšte vaše skúsenosti s vitamínom C. Pozorujete jeho účinky na pleti? Fungoval u vás na pigmentové škvrny?

Komentáre

  1. Od The Ordinary som mala verziu vitaminu C v tube. Zial bol tak hrozny, ze som ho po par pouzitiach vyhodila. Z pripravkov s vitaminom C mam najradsej serum s vitaminom C od Eucerinu.
    Co sa vsak tyka pigmentovych skvr, tak nie je mi zname, ze by na ne bol vitamin C urceny. Skus nejaky lekarensky produkt na tento problem. Ja aktualne tiez pouzivam krem proti pigmentovym skvrnam - Eucerin. Asi vsak zalezi od typu a dlzky trvania pigmentovej skvrny. Jednemu clenovi rodiny zmizli po par tyzdnoch pouzivania kremu. Mne moja niekolkorocna skvrna zo solarka ostala. Asi teda treba zacat robit nieco cim skor. A v kazdom pripade, ak sa pouziva vitamin C,urcite treba SPF, aby nevznikli dalsie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru tá škvrna je už staršia takže možno aj preto nemizne. Hej používam už denne SPF vždy predsa len ďalšie škvrny človek nepotrebuje a to slnko je stále silnejšie každým rokom. Díky za tip od Eucerinu pozriem sa.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.