Honza Vojtko Vztahy a mýty

Honza vojtko vztahy knihy

Paralelne s blogom sa venujem aj koučingu zameranému na vzťahy, spánok a s nimi spojené emócie. Prevažne riešim partnerské vzťahy nakoľko práve táto oblasť vzťahov je môjmu srdcu blízka. Zároveň viem, aké extrémne dôležité vzťahy v našom živote sú. Dá sa povedať, že kvalita nášho života sa odvíja od toho aké vzťahy máme a či vôbec. Z pohľadu dlhovekosti vraj prežijú tí, ktorí majú harmonické a naplnené vzťahy. Toľko k prístupu že veď aj sám prežijem. Nemyslím si, že sme sem prišli prežiť, ale ŽIŤ. A to v radosti, harmónii a láske. A práve preto veľmi veľa o vzťahoch čítam a študujem. Aktuálne si robím aj akreditovaný kurz zameraný práve na vzťahy. No a do zbierky kníh, ktoré som si chcela prečítať sa zaradila aj kniha párového terapeuta Honzu Vojtka - Vztahy a mýty.

Honza Vojtko je český psychológ, psychoterapeut a zameriava sa hlavne na párovú terapiu. Môžete sa k nemu na terapiu objednať aj individuálne samozrejme. Svoje postrehy z párovej terapie a praxe so vzťahmi zhrnul do knihy Vztahy a mýty. A vyvracia v nej kopec mýtov, ktoré o partnerských vzťahoch všade po internete kolujú. A keby len po internete, my ich máme doslova vryté do našej pamäte. Mnohé sa stali našimi presvedčeniami, ktorých sa držíme zubami-nechtami. Ako príklad musím uviesť zlaté kompromisy a toleranciu. 

Viete čo vlastne znamená kompromis? Jedna aj druhá strana sa niečoho vzdajú na úkor toho druhého. Niekedy sa dokonca vzdá iba jedna strana aby bol ten druhý spokojný a aby s nami v tom vzťahu ostal. Automaticky teda očakávame, že najbližšie spraví ten druhý to isté. To je však už ako cítite z mojich riadkov taká mini manipulácia. Navyše pri kompromisoch málokedy cítime spokojnosť s tým, ako sme sa rozhodli. Koľkokrát ste však počuli tú super vetu: VZŤAHY SÚ O KOMPROMISOCH? Ja miliónkrát až kým mi to raz nevyvrátila moja koučka. To som riadne pozerala avšak dávalo to logiku. Čo teda do vzťahov patrí skôr ako kompromis? DOHODA. Niečo čo vyhovuje obom, riešenie s ktorým ste obaja plne spokojní. Tak nastane harmónia.

Tolerania je to isté. Ak niečo tolerujem ja, mal by si nabudúce niečo tolerovať ty mne. Napríklad tolerujeme chlapovi pivo s kamošmi tak on by nám mal tolerovať napr. hodinu jógy. A samozrejme v tom čase postrážiť naše spoločné deti. Na pozadí tu beží kopec podmienok a očakávaní pokiaľ s tým jedna zo strán nesúhlasí. Som za to aby mali partneri vo vzťahu slobodu. Avšak ak je ten pokec s kamošmi v čase kedy to žene totálne nevyhovuje ale so sklopenými ušami súhlasí - to už ok nie je. Opačne to môže byť s jógou. Nie som jednostranne zaujatá voči mužom, len sa mi častejšie ako klientky ozývajú skôr ženy. Aj keď nemyslite si aj muži sa vo vzťahoch zvyknú trápiť. Len sú viac naučení svoje pocity potláčať veď predsa chlapi sú tí logickí a cítenie k chlapom nepatrí. Ďalší krásny mýtus.

Kniha sa mi veľmi páčila, považujem ju skôr za odborný text avšak myslím, že by si ju mal prečítať každý. Pretože či už aktuálne partnerský vzťah máte alebo nie verím tomu, že ten svoj top vzťah chcete mať fakt top. Paradoxne knihy o vzťahoch si kupujeme hlavne v časoch, kedy vzťah nemáme alebo nám vzťah nefunguje. Načo opravovať to čo funguje však? Ak však aj vzťah máte a ste spokojní tak si knihu prečítajte - je skvelá ako doplnok na ceste k ešte lepšiemu vzťahu. 

Mňa Honza Vojtko inšpiruje, je to fakt osobnosť, hlcem všetky materiály ktoré tento človek vytvoril či už rôzne videá, knihy alebo podcasty. Osobnú skúsenosť ako jeho klientka s ním nemám avšak vôbec to nevylučujem. Príde mi, že v tom čo robí sa vyzná a je fakt expert. A za expertmi ja rada chodím. Hlavne za tými, ktorých názory a energia so mnou ladia. A presne takéto klienkty k sebe hľadám aj ja. 

Majte sa krásne, pestujte vzťahy a dajte mi vedieť, aké knihy o vzťahoch milujete. 

Komentáre