Na toto vás nikto nepripraví - zápisky otca!

Jaro Bekr Na toto vas nikto nepripravi zapisky otca knizna recenzia

Tanečník a choreograf Jaro Bekr vydal veľmi vtipnou formou knihu o rodičovstve z pohľadu otca. Kniha je úplnou novinkou až som prekvapená, že ju v mojej knižnici mali. Vzala som ju úplnou náhodou, síce som evidovala jej krst, no inak som sa na ňu nejako nechystala. Nakoľko mi však skutočne dochádzajú nápady na knihy, tak som si ju z núdze vzala. Dnes už viem, že to nebola náhoda, ale trefa do čierneho. Jediná škoda, že je kniha tak tenká, no obsahovo je perfektná. Ja viem, úvod článku by nemal čitateľovi prezradiť všetko, no žiaľ neviem svoje nadšenie skrývať dlho.

Meno Jaro Bekr som si neviem prečo prv spojila s tanečnou šou TV Markíza - Lets dance. No asi taký som ja odborník na showbiznis. Koľkokrát mi kolegyne alebo kamošky hovoria o nejakej našej "star" a ja len odpovedám - a to je kto prosím ťa? Našťastia Jara som si zaradila správne, je tanečník, no skôr si ho asi pamätám z jedinej JOJ súťaže Miliónový tanec. Veru mám rada tanec, sama tancujem aj keď žiaľ úplne od detstva som sa k tomu profesionálne nedostala. Nevadí, moja šanca prišla po vysokej a síce som nebola na žiadnej súťaži, tancujem hlavne pre radosť. Takže áno mám vzhliadnuté a aktívne sledujem rôzne tanečné show. No ale to som už akosi odbočila od knihy o rodičovstve k tancu. Takže späť ku knihe. 

Nemala som od tejto knihe, ako som písala v úvode, žiadne extra očakávania. Nejako som však šípila, že sa minimálne dobe pobavím. A viete čo, intuícia ma neklamala. Túto knihu odporúčam rodičom aj nerodičom, tým, ktorí po dieťati túžia ale aj tým, ktorým to nič nehovorí. Kniha je písaná veľmi prakticky, je písaná zo života a je písaná hlavne vtipne. Vďaka tomu sa perfektne číta doslova jedným dychom. Autor začal knihu krátkym opisom príbehu lásky medzi ním a jeho partnerkou Monikou. No a potom sa paralelne prehupol k pôrodu a starostlivosti o dieťa. Jaro a Monika majú spolu dve deti čiže kniha je aj o tom, aké to je vychovávať a starať sa o dve deti (resp. viacero detí). Síce sú od seba trochu vekovo vzdialené (chápte, nie sú to  dvojičky) avšak aj tak. 

zapisky otca kniha rodicovstvo blogerka

Kniha však nebola iba nejakou vtipnou spoveďou otca. Jaro v nej mužom radí, aby partnerke skutočne pomáhali, aby sa o ňu starali a podobné veci. Dovolím si povedať, že sa snaží niektorých oteckov trochu umravniť a ukázať im, že ich ženy to majú skutočne ťažké. Jasné, treba si v tom nájsť nejaký systém a asi každý pár to bude mať inak, no spolupráca partnerov je aj v tomto smere dôležitá. Niežeby nebola dôležitá pre vzťahy celkovo. Z toho čo viem a čo som sama vo vzťahoch zažila a zažívam je spolupráca extrémne dôležitá. Pamätajte si, ste partneri a po anglicky partnership sa prekladá aj ako spolupráca. Partnerské vzťahy tu nie sú na to, aby sme medzi sebou súperili či si nebodaj podrážali kolená. Ani na to aby sme očierňovali partnera pred jeho vlastnou rodinou. 

Bála som sa, že je kniha až príliš tenká, má nejakých cca 150 strán, ale číta sa ľahúčko. Jaro v nej rozoberá prvý rok dieťaťa, narodeniny, zážitky zo škôlky, cestovanie s deťmi, výchovu a rady rodiny a iných a ešte veľa ďalšieho. Kniha sa mi páčila a rozhodne ju odporúčam úplne každému. Len tak si sadnúť a čítať niečo tak humorné, no zároveň skutočne realistické je paráda. A to som ku knihe prišla úplnou náhodou.

Majte sa krásne a napíšte mi, či sa zaujímate o takéto humorné príbehy zo života. 

Komentáre