Ako sa starať o pokožku po alergii resp. kožnej reakcii?

kozna-alergia-kozmetika-bez-vone-citliva-pokozka

V máji som zažila niečo, čo ma prinútilo na istý čas okresať moju stravu, kozmetiku a všeličo iné. Ocitla som sa na urgente so silnou kožnou reakciou. Dôvod je zatiaľ neznámy avšak moja pleť doslova horela. A nešlo to ničím zraziť. Pár dní na to moja pleť ešte stále štípala aj po použití obyčajnej vody. To som bola skutočná beauty blogerka ala nepoužívam nič a aj voda mi škodí. Následne sa to postupne upratalo, pleť prestala po nejakých cca 4 dňoch vystrájať a ja som mohla konečne začať aspoň niečo používať. To niečo muselo byť logicky jemné, úplne bez vône a ideálne okresané na minimum keby niečo nech viem, čo mi to niečo znova spustí. Ak ste zažili niečo podobné tak vám možno môj dnešný článok pomôže a poskytne návod, ako toto obdobie zvládnuť. Ukážem vám moju "citlivú a veľmi jednoduchú rutinu". Produkty, ktoré by vám nemali spôsobiť žiadnu neplechu, no aj tu platí opatrnosť. 

loreal micelarna voda bez vone odlicovanie alverde cistiaci krem s bahnom

STAROSTLIVOSŤ O PLEŤ

Spočiatku som si pleť umývala len čistou vodou alebo môžete vyskúšať umytie pleti pomocu detskej vody Lucka. Nanesiete na tampón, pretriete pleť a vybavené. Po tejto detskej vode ma pleť neštípala, čo po bežnej vode áno. Keď som sa už dostala z najhoršieho akútneho stavu, skúsila som Alverde čistič na pleť s bahnom. Tento produkt poznám, používala som ho už veľakrát takže nebol predpoklad, že mi môže uškodiť. Síce trošku vonia, ale moja pleť nemala nič proti.

Následným krokom u mňa bol krém a to veru jedine a len CeraVe telové mlieko. Toto som používala ako denný, nočný aj podkladový krém pod make-up. A poviem vám, konečne som po rokoch mala znova pleť jemnú ako bábätko. Ten pocit som už dlho nezažila a to som predsa blogerka, ktorá to vie. Hm asi menej je skutočne viac. Krém mi pleť krásne hydratoval, ale neumastil. Navyše vytvoril ochranu aj pred slnkom hoci nemá SPF. Nejako mne tie bežné SPF krémy vždy prekážajú a to mám aj extra jemné, aj kórejské, aj bez vône. Skôr možno ide o to mať na pleti nejaký ochranný film ala krém a na to mi tento krém stačil. Samozrejme ale SPF neobsahuje takže to berte na vedomie. Ja som však chodila na slnko minimálne, no predsa len už bolo takmer leto. 

Odličovanie som tiež riešila bez akejkoľvek vône. Mala som na výber odličovač Mary Kay, ten mi ale rýchlo ukázal, že teraz nie sme kamaráti. Štípali ma z neho aj oči a to je určený priamo na oči. Takže som siahla po skvelej, jemnej micelárke od Loreal. Na oči síce nie je ideálna pretože nedokáže odličovať príliš kvalitne, avšak tentokrát som aj tak nepoužívala veľa make-upu takže sa to dalo. Prípadne som si na odlíčenie očí pridala k micelárke trochu detského oleja a bolo po starostiach.

mixa kozmetika pre deti sprchovy olej atopicka pokozka ekzem

STAROSTLIVOSŤ O TELO

Tu som v zásade príliš neexperimentovala, zašla do DMky a kúpila Mixa Atopiance. Mojím preferovaným produktom je síce Bioderma Atoderm, no Mixa vyhcádza cenovo lepšie tak prečo to neskúsiť. Úprimne som nemala príliš chuť vymýšľať. Tento produkt je určený na telo a vlasy, nie ako v prípade Biodermy na telo a pleť. Už chápem, prečo mi tá Bioderma sedí viac. Každopádne nakoľko som mala aj citlivú pokožku vlasov, tak som si raz s týmto olejom vlasy aj umyla. Pocitovo fajn, ale samozrejme na masnejší typ vlasov neodporúčam, mastili sa mi rýchlejšie ako bežne. Na pokožku tela, intímne partie alebo aj na ruky či na holenie je rozhodne skvelý. Jemný, nevonia, pení a umyje. Viac mi nebolo treba.

Následne som si opäť naniesla CeraVe telové mlieko s ceramidmi a bolo vybavené. Mám ho už v druhom balení a myslím, že toto musím mať doma celoročne. Už len kvôli tomu, aké je to super jemné, rýchlo sa to vstrebe a dá sa to použiť aj ako super pleťový krém. A to dokonca aj v lete. A vytvorí to taký ten ochranný film na pleti, že som odolala aj slnku. Žiadna slnečná alergia ma nechytila. Porovnateľný efekt dosiahnete aj s Weleda mandľovým telovým mliekom. Tieto dva produkty striedam podľa chuti a aj Weleda sa dá použiť na pleť. Stále mi je však to CeraVe sympatickejšie. 

babylove-detska-kozmetika-zinok-alergia-panthenol

LOKÁLNE SČERVENANIE

To som riešila krémom Babylove so zinkom. S týmto krémom mám skvelé skúsenosti ak sa mi občas vytvorí ekzém alebo mám nejaké lokálne červené miesto. Netreba to s tými krémami so zinkom preháňať, vedia pokožku vysušiť ale keď to inak nejde tak to funguje. Kožná mi predpísala Locoid ktorý je na tento účel úplne skvelý, no ak ho nemáte (neviem či sa dá aj voľne kúpiť) v tom prípade bežte do DMky a kúpte si tento super lacný krém.

Niečo mi samozrejme vie stiahnuť aj Panthenol, ja mám ten s chladivým efektom. Dá sa použiť aj na pleť, no zvyčajne si ho aplikujem na telo. Určite ho poznáte, nič nové pod slnkom ale tiež funguje zaručene. 

Na predpis som ešte dostala Locoid mastičku. Niekedy pomohla, inokedy som z nej žiaden efekt nevidela. Asi najlepšie mi fungovali dva produkty a to Babylove krém so zinkom a telové mlieko CeraVe. Tým som sa natierala pravidelne aby mala moja pokožka ochrannú vrstvu a veru, ani slnko sa na mňa až tak príliš nechytalo. CeraVe asi vyhlásim za top produkt tohto roka, pokiaľ si pri písaní článku koncom roka naň spomeniem. 

telove mlieko bez vone cerave weleda

V poslednom čase píšem takéto väčšie články ala mix produktov na určitý účel. Aktuálne mi to však presne takto v živote ide a myslím, že dnešný článok môže byť užitočný aj pre vás. Ja som už z najhoršieho vonku, len sa dožiť testov u alergologičky bez opätovných reakcií a mám vyhraté. Samozrejme aj kozmetika vie vyvolať reakcie, s každou novou preto opatrne. A aj s liekmi a výživovými doplnkami to zjavne netreba preháňať. Nuž alergie číhajú všade, ja však dosť verím na psychosomatiku a takéto reakcie môžu prenesene predstavovať aj fakt, že už to v nejakej oblasti neznášate a vrie to vo vás. A ja takú jednu v živote mám, pracujem na tom aby som ju vyriešila a zmenila k mojej spokojnosti. Je to však na dlhšie takže mi držte palce, no nevzdávam sa. O čo ide písať priamo nejdem, no chvalabohu konečne to nie sú vzťahy. Tie sú totiž v našom živote skutočne to naj takže tie treba kultivovať pravidelne. To som už odbočila tak vám len želám krásne leto bez reakcií a keby náhodou, otvorte si tento článok a určite vám bude lepšie. 

Zažili ste už niekedy kožnú reakciu? Čo vám vtedy pomohlo?



Komentáre

  1. Ahoj, zažila a hned několikrát. Jsem hrozný suchokožec a jakmile se zapomenu namazat nebo vynechám okamžitě mám úplný šupiny a otékám, párkrát mi otékal i krk a to je pak pěknej humáč. Je to až děsivý co může udělat vysušení kůže nebo nějaký nesedící produkt. A čím jsem starší tím k tomu mám větší sklony, za pár let budu chodit namazaná od rána do večera :-D Pomohl mi intimní mycí olej od Hádka a konopná mast a prášky na alergii.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Sabi, veru súhlasím, so suchou pokožkou to môže mať veľa spoločného. Lieky na alergiu mi dali a tiež ich momentálne užívam radšej dosť pravidelne. Najhoršie je však ako píšeš to, že nevieme kedy to príde a čím sa to môže spustiť.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.