4 skvelé produkty po opaľovaní

slnko opalovanie biankanotes spalenie upal slnecna alergia after sun


Možno si poviete, že produkt po opaľovaní nepotrebujete. Dôležité je predsa pokožku hydratovať a na to bohate postačí bežné telové mlieko. Aj ja som si to myslela, no po nedávnych skúsenostiach so spálením sa pri mori to vidím dosť inak. Mlieka po opaľovaní sú za mňa iná a o level vyššia kategória ako bežné telové mlieka. Nechápte ma zle, telové mlieka mám veľmi rada a momentálne mám na nich skutočnú mániu. Po spálení však potrebujete aj iné látky, ktoré sa vo vašom telovom mlieku nemusia bežne vyskytovať. Sú to hlavne všade známy pantenol či aloe vera. Ďalšími super zložkami sú bambucké maslo či vitamín E. No a potom je tu ešte ich častý super benefit - chladivý efekt. Pokiaľ viem, bežne telové mlieka nechladia. Samozrejme, pokiaľ nemáte doma aktuálne po ruke nič iné a ste červení ako paprika, je lepšie dať si aspoň nejaký krém na telo. Vždy lepšie ako nič. Ak si však môžete vybrať, po spálení či na predĺženie opálenia a výživu pokožky určite investujte do tzv. after sun produktu po opaľovaní.

Na trhu je ich mnoho a sú v rôznych konzistenciách. Od klasických mliek a krémov, cez gély, spreje či dokonca oleje. Som si istá, že si vyberie každý. V dnešnom článku vám ukážem výber produktov na opaľovanie, ktoré sú za mňa tie naj. Všetky mám výnimočne aj doma, aj keď Panthenol je už takmer minutý. Chvalabohu som ho však tento rok príliš nepotrebovala. Ok na dovolenke by sa mi zišiel avšak cestovnú verziu som doma nemala a veľké 150 ml balenie by mi v príručnej batožine neprešlo. Videla som, ako to na letisku ľuďom zabavili a to veru nestojím. Svoju kozmetickú zbierku mám dosť rada na to, aby som riskovala jej odňatie na letisku. No a teraz už bez ďalších dlhých úvodných rečí, poďme na tie produkty. 

posthelios science after sun krem po opalovani spalenie la roche possay


Science After sun som si kúpila priamo na dovolenke v Španielsku. Veru tento rok sme zavítali sem, úplne neplánovane. V podstate my dovolenky vopred príliš neplánujeme. Takmer do začiatku letua netušíme či niekam pôjdeme a keď už vieme, že pôjdeme, tak hľadáme kam. Pôvodne sme chceli ostrovy, avšak takmer všetky začali horieť a tak padla voľba na Španielsko. A veru mne táto krajina úplne učarila a samozrejme, že som si kúpila aj kozmetiku. Tento after Sun však úplne neplánovane. Spálili sme sa a zásoby kozmetiky, ktoré sme si vzali z domu na tento účel už boli takmer všetky minuté. Neostávalo iné len si kúpiť niečo miestne. Na výber toho bolo dosť, boli sme v skutočnej dovolenkovej lokalite plnej obchodov. Doposiaľ som takto priamo pri mori nemala takéto možnosti. Toto však bola skutočná dovolenková destinácia. Ok späť ale k afer sun produktu s aloe vera španielskej značky Science. Ide o veľmi ľahké, vcelku tekuté telové mlieko s obsahom aloe vera. Podľa zloženia toho aloe vera tam extra veľa nie je, no za cenu cca 2 eurá sa nedá očakávať zázrak. Mlieko má presne 100 ml takže som si ho mohla vziať aj späť na Slovensko. Okrem aloe vera obsahuje ešte vitamín E, alantoín a pantenol. 

Mlieko je úžasné, veľmi ľahké, dosť tekuté a vďaka tomu sa výborne nanáša a vstrebáva takmer okamžite. Na leto značka ideál. Po nanesení sme cítili aj chladivý efekt, dlho sa však neudržal, avšak je tam. Pokožku upokojil a pomáhal premeniť ju z červenej farby na opálenú hnedú. Aj keď bolo na dovolenke len slabých 30 stupňov, na spálenie to stačilo a to sme sa poctivo natierali. Občas sa však spáleniu vyhnúť nedá, predsa len Španielsko je krajina vysoko horúca pri mori to slnko praží hádam oveľa viac ako u nás. S mliekom som veľmi spokojná, skúšala som ho aj na pleť a funguje perfektne. Nevytvára žiadne akné takže bola radosť používať. No čo vám poviem, domov som si ho doniesla už takmer spotrebovaný, no keďže je to kozmetika zahraničná, tak som si ho vzala. Zároveň som vedela, že v tomto článku ho chcem spomenúť a bez dôkazu na fotkách som odísť nechcela. 

La Roche Possay Posthelios obsahuje bambucké maslo a má super gélovú konzistenciu. Možno sa to na prvý pohľad nezdá, z tuby si vytlačíte niečo ako hutný krém. Ten zázrak však nastane v momente, ako začnete produkt po pokožke rozotierať. Ide to jedna báseň, krásne, no zároveň jemne to vonia a hydratuje po celých 24 hodín. Tu som presne vedela, do čoho idem. Produkt sa za tie roky nezmenil, je na trhu už dlho a funguje rovnako ako pred rokmi, ak nie ešte lepšie. Predtým som totiž pri mori nebola, tento rok som si ho zvolila ako jediný na cesty. Ok nie celý, mala som dovolenú iba príručnú batožinu a tak som si ho vytlačila do malej fľaštičky. Nuž veru mohla som si vziať väčšiu, ale čo narobíte. Domnievala som sa, že to postačí nám obom spolu s ďalšími krémami. Avšak produkt po opaľovaní je skutočne iná káva ako bežné telové mlieko. Najmä pokiaľ ste spálení a na to nám Posthelios skvelo poslúžil. Už na druhý deň po aplikácii pokožka pekne zhnedla a my sme sa mohli slniť a kúpať v mori naďalej a bez následkov. Za mňa je toto skutočný šampión, aj keď nie práve najlacnejší, to uznávam. 

panthenol pizz buin opalovanie slnko leto spalena pokozka sos

Panthenol chladivá pena v spreji je už takou mojou každoročnou klasikou. Tento rok som ho paradoxne až tak príliš nepotrebovala. Slnečná alergia ma našťastie chytá každým rokom menej a menej a vďaka tomu moja potreba panthenolu klesá tiež. Prispieva určite aj fakt, že si veľmi rýchlo vytvorím potrebný základ vo forme opálenia vďaka pravidelným prechádzkam počas obeda. Tie si dopriavam každý pracovný deň cca okolo 11-12 a má to výrazný efekt. V zásade sa opálim oveľa rýchlejšie ako keď niekto cielene leží na slnku a praží sa. Túto aktivitu úprimne neznášam, ja sa opaľujem iba v štýle potrebujem sa osušiť od vody. Ak som suchá, opaľovanie a vypekanie sa na priamom slnku u mňa nehrozí. Nudí ma to, nedá sa to vydržať a nechápem čo je na to ulepenom pocite na pokožke zaujímavé. A to som žena, no opaľovanie pri jazere na deke a na priamom slnku fakt neznášam. 

Pizz Buin After Sun Soothing and Cooling lotion je chladivým bratom rovnomenného produktu značky Pizz Buin. Mala som tú česť vyskúšať ho tento rok a bola som spokojná. Toto mlieko je opäť veľmi ľahké, vcelku tekuté a podobné mlieku Science. S tým rozdielom, že toto chladí podstatne dlhšie, aj keď na hodiny sa to určite počítať nedá. Chladivý efekt je príjemný, do pokožky sa vstrebáva vcelku rýchlo a ja ho mám tiež celkom rada. Píšem celkom pretože na rukách zanecháva akýsi zvláštny povlak, ktorý tam mať nechcete. Taký divný, ulepený pocit. Vždy si po jeho aplikácii radšej umyjem ruky. Na domáce učely fajn, no na cesty mi aj kvôli tomuto nepríde úplne ideálny. 

S produktmi po opaľovaní mám pre vás ešte jeden extra tip. Skúste si ich aplikovať aj ako pleťový krém. Tým, že sú ľahké tak by vám mohli sedieť na leto tak ako mne. Moja pleť je v lete mastnejšia a mlieka po opaľovaní mi veľmi sedia. Mimochodom akékoľvek telové mlieko môžete používať aj ako pleťový krém. Záleží len na konzistencii. Moja skincare je však posledné mesiace skutočne o tom, že si dávam telové mlieko aj na pleť. Namotalo ma na to mlieko CeraVe ktoré je aj oficiálne vhodné aj na pleť. Nuž a v tomto zvyku pokračujem aj naďalej. Síce ma skincare baví, no po reakcii v jari som čo sa týka noviniek na pleť opatrná. Prv skúsim produkt na telo a keď sedí môže ísť aj na pleť. 

Pár rokov si už brúsim zuby na čistú šťavu z aloe vera. Som zvedavá na jej účinky po opaľovaní. Doposiaľ som mala produtky s jej obsahom, no sú na trhu aj produkty, ktoré obsahujú takmer 100% aloe. A to môže byť skutočný poklad pre pokožku. Tento rok to už vyskúšať nestíham, no hádam sa to na blogu budúci rok objaví.  

Majte sa krásne a napíšte mi či zvyknete používať produkty po opaľovaní. Skúšali ste ich nanášať aj na pleť tak ako ja?


Komentáre