5 výživových doplnkov pre psychickú pohodu

vitaminy vyzivove doplnky psychicka pohoda pms

Kým kedysi ľudia pracovali hlavne manuálne na poli a podobne, dnes je doba úplne iná. Možno aj vďaka tomu nemali kedysi až toľko psychických problémov a stresu, ako to zažívame dnes. Obrovský tlak na výkon, na dokonalosť, prehltenosť informáciami ktoré sa na nás tlačia z každého rohu. Mám pocit, že doba je jednoducho silno stresujúca a možno aj preto je tak obrovský boom všetkých možných odobrníkov na psychickú pohodu. Rovnako tak rastie aj klan výživových doplnkov. Dnes vám ukážem tie, ktoré mne osobne pomáhajú cítiť sa lepšie a to nielen počas PMS. Samozrejme kvalitný pokec u psychológa či kouča nenahradia, ale niečo spravia.

Samozrejme, že výživové doplnky vám v časoch ťažkej depresii či iných závažných stavov nepomôžu. To hádam chápeme všetci. Je to podobné ako keď má niekto nespavosť, na ktorú už nefungujú bežné, voľnopredajné lieky. Vtedy vieme, že tu už nejde o spánok ale niečo sa spustilo na pozadí, v psychike, v našom podvedomí a tu zaberú skôr lieky na predpis plus psychoterapia. No za všetkých iných okolností, u žien počas PMS, počas jesenných, tmavých a pochmúrnych dní a podobne vám tieto bylinky a vitamíny vedia čo-to pomôcť. Tak poďme na tie moje tipy. 

Asvaganda maca zensen pms advance gym beam

AŠVAGANDA alebo aj ženšen indický je úplny základ pre psychickú pohodu nás žien. Označuje sa za prírodné antidepresívum a zároveň je to aj účinné afrodiziakum. Rovnako tak zlepšuje pamäť a má ešte mnoho iných benefitov. Sama ju používam hlavne počas PMS, no zároveň aj v dňoch kedy potrebujem psychicky povzbudiť. Vždy sa cítim lepšie, mám to už odskúšané. V poslednom čase som mala v živote veľa zmien a celkovo také viac stresujúce obdobie a práve ašvaganda mi pomohlo ho lepšie zvládnuť. Odporučiť vám viem hlavne značky Advance a GymBean. 

MACA funguje na libido, zároveň však tiež prispieva ku psychickej pohode. Sama som ju istý čas brala a zvyčajne striedavo používam ašvagandu a maču. Opäť je v tomto smere mojou obľúbenou značkou práve Advance. Maca mi bola dokonca odporúčaná aj na vyčistenie organizmu od pozostatkov užívania liekov, ktoré som na spanie kedysi brala. A ešte som si všimla, že mi dodáva energiu. 

VITAMÍN D by sme vraj mali používať celoročne, nielen počas jesene. Naše telo si ho vraj ani zo slnka počas leta nevie zobrať toľko, koľko ho potrebuje. Začala som to praktizovať a je pravda, že funguje na dobrú náladu. Vždy sa cítim lepšie, mám viac energie a radosti. 

Medovka caj upokojenie psychicka pohoda

MEDOVKA je skvelá bylinka, ktorú si viete kúpiť aj čerstvú či pestovať v záhrade. Ja odporúčam hlavne čaj z medovky. Môj taký osvedčený večerný rituál je práve v tom zaliať si čaj z medovky, vziať do ruky knihu, dať si na pleť masku a antistres ako vyšitý. Tu vám nejdem radiť konkrétnu značku, u mňa fungujú všetky. Medovka býva často súčasťou mnohých prírodných produktov na spanie a všeobecne je známa pre svoje upokojujúce účinky. Takže prečo nie.

VALERIÁNKA LEKÁRSKA je vhodná najmä pre ženy, avšak jesť ju môžu aj muži. Veľmi pomáha pri PMS na upokojenie a rovnako tak pre lepšie zaspávanie. Mne osobne funguje najlepšie v čerstvom stave ala šalát.  Skúšala som ju raz vo forme tabliet a nič. 

Na trhu nájdete samozrejme aj rôzne zmesy na psychickú pohodu. Osobne však dávam prednosť jednozložkovým produktom pred zmesou látok, no to je môj osobný pohľad. Mám tak pocit, že viem lepšie porovnať účinky daných zložiek na moje telo a psychiku. Samozrejme, že čerstvé bylinky sú najviac, no nie každý má možnosť ich pestovať doma. A tak isto sú sezónne obmedzené. Takže občas sa oplatí navštíviť lekáreň. Akurát to s tými výživovými doplnkami nepreháňajte a prílišne ich medzi sebou nekombinujte. 

Majte sa krásne a napíšte mi, aké výživové doplnky používate. Ak žiadne, čo zvyknete jesť namiesto nich? Čo vám pomáha k psychickej pohode?

Zdroje článku:
https://sita.sk/tieto-bylinky-vam-pomozu-vyrovnat-sa-s-uzkostou-a-su-ucinnejsie-ako-lieky/#:~:text=Pamajorán%20obyčajný%20má%20mierne,veľmi%20účinná%20pri%20liečbe%20úzkosti.
https://www.nutraceutics.sk

Komentáre

  1. Ahoj, užívám momentálně doplňky stravy od Gymbeam, protože mají varinatu gumových "bonbonů" a já moc nemusím polykání velkých tablet, což mi zastupuje Blokurima Uro+, díky níž nejsem věčně na antibiotikách skrze močák. Mám hodně e-coli a nějak si řekla, že se jí u mě líbí a tak se mnou bude žít prášky neprášky i kdyby čert na koze jel :-D Co se psychické pohody týče záleží, jak moc zpátky to bereš na na naše vnitřní procesy poukazuje už pěkných pár století a vlastně se to docela řeší. Já jdu v lednu k psycholožce, zkoušela jsem dvakrát Hedepy, ale je pro mě neudržitelné něco platit a navíc mi nesedl žádný z dvou terapeutů, co jsem zkoušela. Doufám, že už se mi podaří se nějak posunout.

    Rok 2023 tomu zatím moc nepřispívá :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sabi nuž tak na tie močové tam netuším, brusnice vraj najviac ale ak sa ti to vracia tak to asi príliš nepomôže. Hedepy máme aj u nás, sú to však prevažne online sedenia čo je za mňa nie úplne najlepšia forma, ale dá sa ak natrafíš na niekoho kto ti fakt sadne. To platenie no súhlasím, tak verím, že nájdeš odborníka, ktorý ti sadne a pomôže. To sa podľa mňa spozná takmer okamžite. Tento rok je taký, že aspoň u mňa sa toho deje vcelku veľa ak to porovnám s inými rokmi takže tak. Teším sa aký bude ten další a tebe držím palce vo všetkom.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.