Ako som kupovala matrac

matrac

Blog by mal ľudí nielen inšpirovať, ale im aj pomáhať. A tak som sa rozhodla spísať vám svoje nedávne "trampoty" s výberom nového matraca. Môj mal už krásnych 10 rokov, držal dlho a stále mi prišiel použiteľný. Avšak z viacerých dôvodov, ktoré vám opíšem nižšie, som sa rozhodla pre nový. A tam začalo moje trápenie. Matrac nie je vec dennej spotreby, nekupujete si ho na mesiac, ale na pár rokov. Zároveň nestojí euro, ale pár sto, pokiaľ vám samozrejme nestačí iba obyčajná pena. A mne nestačí nakoľko mávam bolesti chrbta a aj na matrac mám ako každý isté požiadavky. 

KEDY JE ČAS NA NOVÝ MATRAC A PREČO SOM HO MENILA JA?

Vraj po takých 10 rokoch, niekedy skôr niekedy neskôr. Záleží v akom stave ja váš pôvodný matrac. Ja radím, že pokiaľ vám vyhovuje, cítite sa po prebudení rovnako ako predtým a nie je preležaný, pokojne na ňom spite ďalej. U alergikov, špeciálne tých na prach a roztoče, by sa mal matrac meniť skôr. 

Prečo som menila matrac ja? Mala som svoj matrac IKEA s taštičkovými pružinami. Výška nejakých 18 cm. Mala som ho krásnych 10 rokov, prežil 4 sťahovania, reálne som ho 4 krát prenášala autom z bytu na byt. Pôvodne som si ho kúpila na prvý prenájom, kde som mala preležanú valendu a bolel ma chrbát. A keď vás bolí chrbát prvá príčina môže byť matrac. Druhou je vankúš a potom faktory ako PC stolička a podobne. O bolestiach chrbta sa rozpíšem inokedy. Mne sa stalo to, že som sa presťahovala do podnájmu, kde je dosť nízka posteľ. Takže môj 18 cm matrac mi nesedel a vstávala som dolámaná. Preležaný sa mi nezdal, no mala som pocit, že to už úplne nie je ten istý pocit. Zároveň sa mi stala menšia zdravotná záležitosť s bedrovými kĺbmi resp. väzivom a mala som pocit, že mi tie pružiny akoby vyrážajú do nohy. Takže som sa rozhodla, že i keď je matrac stále fajn, musím myslieť na svoje zdravie. Takže možno vám môj príbeh napovie, kedy je vhodný čas na výmenu. Ja som napevno vedela, že práve teraz. 

AKÝ MATRAC SOM HĽADALA JA?

Vedela som, že hľadám skôr tvrdší matrac. Ideálne vyšší okolo 21 cm nakoľko v aktuálnom bývaní máme dosť nízku posteľ. A na chrbát a kríže je vyšší matrac celkovo lepší. Ďalej som vedela, že už nechcem taštičkové pružiny. Nemám proti nim nič, môj prvý matrac, ktorý vydržal fakt dlhých 10 rokov a neprelažal sa ani mu nič nebolo, mal práve taštičkové pružiny. No tentokrát som vedela, že to nechcem. Príliš iné preferencie som nemala, nech ma hlavne neotlačí, nie je moc tvrdý ani mäkký. Pôvodne som si myslela, že vrstva kokosového vlákna by mohla byť fajn. Čo sa týka materiálu do toho sa príliš nevyznám, no klasické PUR peny som príliš nechcela. Sú dosť mäkké, lacné a v zásade je to taký základný, ale nič moc materiál.  Aj keď zdanie môže klamať ako zistíte nižšie. 

KAMENNÝ OBCHOD ALEBO E-SHOP?

Keď už som vedela, že chcem a aj potrebujem matrac, začala sa fáza prieskumu trhu. Ja som bola skúšať matrace hádam všade. Prešli sme IKEA, JYSK, NÁBYTOK ALBERO aj dve predajne MATERASSO. Ikea má fajn matrace, majú veľmi dobré ceny avšak kedže som už nechcela taštičkové pružiny tak nič tvrdšieho charakteru z peny nemajú. JYSK matrace mi prišli drahé a nekvalitné. Páčil sa mi možno jeden, ale materiálom to bola zvyčajne lacná PUR pena takže mi to prišlo predražené a nič moc. Nábytok Albero mal fajn matrace, no pre mňa neznáme značky, ktoré si viete kúpiť len u nich. Všade mi však poskytli skvelé poradenstvo, nikto na mňa netlačil ani nič podobné. Najviac sa mi páčilo pár Materasso matracov, no prv sme boli v predajni, kde mali iba tie dosť drahé okolo 600 EUR a viac to som už fakt za marac nebola ochotná dať. Kamenné predajne určite prejdite, ale kúpu odtiaľ ja osobne neodporúčam, iba ak im viete matrac vrátiť. Jednoznačne kým na matraci nespíte tak to, že si na ňom poležíte je krátka doba aby ste vedeli reálne posúdiť, či vám matrac sedí alebo nie.

Potom sú tu samozrejme e-shopy. Zvyčajne mávajú lepšie ceny, nájdete tu aj známe značky ako práve Materasso či Benab. Mimochodom obe značky sú slovenské, to len tak na okraj. V e-shopoch vám tiež vedia poradiť a určite to využite. Matrac vám dovezú až domov a mnohé majú dlhšiu ako klasickú, 14 dňovú lehotu vrátenia tovaru. Mňa najviac zaujal e-shop Zdriemnisi.sk kde ponúkajú až 90 dní na vyskúšanie a vrátenie matraca. To vrátenie je však vec veľmi ošemetná, ale o tom potom. Asi jedinou nevýhodou, no veľmi podstatnou je, že ak si vyberiete len tak zbrucha alebo aj na základe poradenstva, nemáte si ako matrac vopred vyskúšať. To je však celkovo pri internetovom nákupe klasický fenomén. Len v prípade matraca nie je tá výmena alebo vrátenie tak easy a preto odporúčam voliť skôr e-shopy so sídlom vo vašom meste. 

AKÝ MATRAC SOM SI KÚPILA?

Vyriešila som to tak, že som si zvolila z dvoch matracov, ktoré máme doma. Na každom som spala, no ani jedným som si nebola úplne istá. Domov už chodím iba na pár dní a to na poriadne vyskúšanie matraca úplne nestačí. Rozhodovala som sa medzi Benab matracom a Materasso a vybrala som si práve Benab Benson, celkom tvrdý a s kokosovou vrstvou. Najlepšie ceny mali práve na Zdriemnisi.sk a majú aj 90 dňovú lehotu na vrátenie. Takže som vedela, že ak by mi aj nesedel "v pohode" ho vrátim. A stalo sa a tam začali vcelku patálie. Matrac bol dosť tvrdý, po dvoch nociach som bola celá otlačená a mala som pomaly až závraty a bolo mi jasné, že matrac musí preč. No posielať preč matrac, ktorý váži 30 kg a nedá sa zrolovať - to vám každý kuriér nevezme. 

KTORÝ KURIÉR JE NAJLEPŠÍ?

Matrac je nadrozmerný tovar takže počítajte s tým, že preprava bude drahšia. A neberú to bežní kuriéri. Nikto z DPD, SPS či Packeta vám to nevezme. Ani sám veľký Fedex sa s vami nebude baviť, ak nie ste firma. Do úvahy prichádzali iba 123 kuriér a kuriér Slovenskej pošty. Ja som prv poslala matrac cez poštu, to bola chyba a nerobte to. Matrac sme krásne zabalili, presne ako nám to poslali z e-shopu do dvoch obalov, roztrahli obe, tovar nedoručili, zasekli na pošte, poškodili a ešte mi nechcú vrátiť peniaze a uznať svoju vinu. Takže s pošotu nikdy viac. Asi chápete, že sa mi matrac vrátil nedoručený a posielala som ho ešte raz, už cez 123 kuriéra a tí to dodali bez ťažkostí (pozor už neexistujú, ale ja som to ešte stihla). Fakt díky pošta, ktorá je totálne neschopná v nakladaní s ľudským majetkom. Čo sa týka vrátenia v e-shope či komunikácie s nimi - jedna báseň. Ešte ma podporovali pri vybavovaní reklamácie na pošte, tiež to už asi nezažili prvýkrát. 

MATRAC VRÁTENÝ, ČO ĎALEJ?

Keďže sa mi výber matraca, na ktorom som síce spala, ale mal kokosovú penu nevydaril, netušila som kam ďalej. Prv som si myslela, že dám na nejaký tip z e-shopu, verím im, no čo si nevyskúšate aspoň v obchode, to si nekupujte. No poradili mi pár a ja som si z nich vybrala dva - opäť značky Benab a Materasso. Tentokrát som však už nevedela, či do tej kokosovej vrstvy ísť alebo nie. A kedže Benab predajňu poruke nemá, no Materasso áno - bolo to jasné. Vybrala som sa do Materassa, no tentokrát do predajne v OC Retro. Tam majú cenovo primerané matrace, majú tam aj super zľavy, ale čo si kúpite to už nevrátite. Vraj hygienické hľadisko, no neviem si príliš predstaviť aké. Nikto nespí len na matraci, každý používa plachtu a navyše majú matrace vždy ešte ochranný návlek proti zašpineniu a roztočom takže toto mne ako argument nestačí. Na predajni však môj matrac mali, zvolila som si taký s levanduľovu penou Magic Sleep a bolo. Objednala som si ho znova z e-shopu, lebo aj keď je vrátenie matraca náročný proces, predsa len ak vám nesadne je tu tá možnosť. A stále sa vám nejaké peniaze vrátia. 

Aj tento matrac nebol úplne ok, hoci už bol lepší. Stále bol však na mňa tvrdý, čo som dosť prekvapená. Z IKEA som mala matrac tvrdý a bol v pohode. Zdá sa vša, že nie je tvrdosť ako tvrdosť a u každého výrobcu to môže znamenať niečo iné. Nakoľko som ešte stihla 123 kuriéra, tak som už s vrátením tohto matraca nemala problém. 

ZÁVER MÔJHO MATRACOVÉHO PRÍBEHU

Ako ste asi pochopili, nový matrac som teda zatiaľ nekúpila. Ono kúpiť je easy, ale vybrať ho je fakt náročné. Našťastie však máme doma ešte jeden matrac, partner ho kupoval špeciálne pre mňa. Predtým mi prišiel mäkký a bolel ma chrbát. No nakoľko aktuálne nemám žiadne bolesti lebo som sa zdá sa zbavila jej spúšťača a to veľkej emočnej záťaže z práce - matrac mi sedí. Výškou je to síce stále 18 cm takže možno to v budúcnosti aj tak budem riešiť. Nateraz si dávam pauzu a keď by som kupovala, určite už len z e-shopov z Bratislave. Zdriemnisi maximálne odporúčam, ale Slovensko aktuálne nie je pokryté čo sa týka prepravy nadrozmerných zásielok. Ok je tu pošta, ale to vám príliš neradím, nejednajú zodpovedne ani čestne ani férovo. Aspoň taká je moja skúsenosť. 


ČO VYPLÝVA Z MOJICH SKÚSENOSTÍ PRE VÁS?

Záležitosti pošty ešte stále dokončujem, odvolala som sa a plánujem to posunúť aj na vyššie miesta. Tieto štátne inštitúcie sú čistá katastrofa. Samozrejme, neviem či vyhrám, no verím, že áno. Odhliadnuc od pošty vám však rozhodne odporúčam toto: matrac si vyhliadnite, vyskúšajte si ho a kúpte ho tam, kde ho viete bezplatne vrátiť ak by vám nesedel. Pri matraci si fakt neviem predstaviť, ako vám môže stačiť krátke ležanie na matraci vystavenom v predajni. Tu sa podľa mňa predajný zákon mal vymyslieť inak. Ochranu spotrebiteľa tu nevidím ani zamak. Kupovať naslepo z e-shopu a iba podľa ceny neradím, iba ak nemáte na matrac žiadne nároky. 

Ak ste sa dočítali až sem tak vám dávam medailu. Skutočne si ju zaslúžite, no verím, že to bolo pútavé čítanie. Trochu triler, trochu detektívka. No a ak si vyberáte nový matrac, hádam som vám aj trochu pomohla. 


Komentáre

  1. Ahoj, tomu říkám napínavý příběh :-D my kupovali matrace vloni a máme matrace Dřevočal, stály nás nějakých 12 tisíc dvě, ale od té doby se vyloženě těšíme až půjdeme spát. Nejlepší investice!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vidíš to Sabi, mohla som z toho spraviť celý román :P No viem si predstaviť, keď sadne matrac to sa proste inak žije takže chápem. Značku vôbec nepoznám, ale pozriem sa.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.