Excipial U Lipolotio

Excipial U lipolotio urea ekzem alergia kozne telo krem sucha pokozka biankanotes


To vám bolo tak, zase raz ma chytila divná alergická reakcia. Niečo v podobnom štýle ako minulý rok a bolo to treba okamžite riešiť. Riešiť v zmysle okamžite pokožku niečím natrieť. Ideálny produkt na tento problém je za mňa neparfumované telové mlieko od CeraVe. To však bolo treba objednať a v najbližšej lekárni ho hneď tak nemali. A tak som využila tip od kamošky a kúpila si niečo, čo majú v lekárni okamžite na predaj. Reč bude o dermálnej emulzii s ureou Excipial U Lipolotio. 

Excipial je taká lekárenská značka, tieto krémy alebo telové mlieka či ako ich nazvať sa dajú aj predpísať dermatológom. Vtedy vás vyjdu omnoho lacnejšie, možno dokonca aj zdarma. Mne ich však akosi nik nepredpísal, viete ako to už dnes chodí, všetko si kúpte. No čo už tak som si ho kúpila. Nedajte sa mýliť, Excipial mlieka sú dve - U a H. H je Hydrolotio a je menej hydratačné, zároveň ale krásne vonia. Toto U ako Urea je viac premasťujúce, hutnejšie a je samozrejme bez vône. A to pri akejľkovek kožnej reakcii potrebujete. Oficiálne sa označuje za dermálnu emulziu vhodnú na mierne až stredne suchú pokožku. Obsahuje vysoký podiel zložky Uream tiež známej ako močovina. Tá uzamyká vlhkosť v pokožke a vytvára akýsi ochranný štít. Často sa predpisuje ekzmetikom a ľuďom s veľmi suchou pokožkou. Na trhu je už roky, ja si ju pamätám ešte z čias, kedy žila moja teta ala dermatologička. A tuším som vám ten druhý, voňavý variant ukazovala už aj na blogu tu. Poďme sa teda pozrieť či ma zachránila a či je lepšia ako moje CeraVe telové mlieko.

Excipial je oficiálne emulzia, ja by som ju však označila skôr za také hustejšie mlieko. Konzistencia je síce tekutá, no jeho rozotieranie nejde úplne najľahšie. Chce to trochu zapracovať do pokožky. Nie až tak ako telové maslo či Indulonu avšak trochu áno. Mlieko je relatívne mastné, čo je v tomto prípade fajn aj žiadúce. Po nanesení sa vstrebe vcelku dobre, nemusíte dlho čakať kým sa oblečiete. Svrbenie pokožky vie skutočne zmierniť resp. ho úplne eliminovať. Z tohto uhla pohľadu je skutočne fajn. Veľkým plusom je fakt, že nevonia a dá sa krásne naliať priamo z fľaštičky. 

excipial u lekaren zlozenie urea

A teraz nastáva to najviac zaujímavé - porovnanie s CeraVe. CeraVe je rozhodne ľahšie čo sa týka konzistencie. Do pokožky sa zapracováva oveľa lepšie ako táto emulzia. Efekt na svrbenie či reakciu majú úplne totožný, obe fungujú skvelo a okamžite uľavia od príznakov svrbenia. Mne sa však CeraVe zahovára viac a to preto, že je univerzálnejšie. CeraVe si môžete úplne v pohode naniesť aj na pleť, kde sa práve u mňa táto reakcia zvyčajne vyskytuje. Nebudete mať žiadne akné či pocit mastnej pleti. Toto som samozrejme musela spraviť aj s emulziou Excipial a tá je na pleť príšerne mastná. Ja viem, asi nie je úplne ideálna na použitie na pleť, no u mňa to tak muselo byť. Takže z tohto dôvodu som si následne predsa len znova kúpila aj môjho CeraVe miláčika.

Hodnotenie: 3/5 bodov, priemer fajn, avšak nie až tak univerzálny. 

Zhrniem to takto - pokiaľ máte prejavy, ekzém či suchú pokožku len na tele, toto vám bude sedieť. Je to lekárenský produkt a skutočne funguje. Zároveň na predpis vás vyjde aj veľmi výhodne, presne to neviem, ja som ho kupovala za plných 8 EUR. No a do tretice si ho viete v lekárni okamžite kúpiť. Mne však príde CeraVe univerzálnejšie a hlavne konzistenciou ľahšie. Úprimne tento Exipial nepoužívam ako bežné telové mlieko, nie je mi až tak sympatické pre tú hutnosť. Avšak v zime možno zmením názor. 

Čo vy a Excipial? Poznáte tieto emulzie? Predpísali vám ho niekedy dermatológovia?

Komentáre

  1. Moc zajímavá recenze a jsem ráda za porovnání s mým oblíbeným Cerave, kterýmu asi zůstanu věrná. Excipial se u nás v rodině před pár lety vyskytl, ale nemám na něj dobrý vzpomínky. :) Každopádně, krásně jsem si početla. Papa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vivi teší ma, že sa ti môj štýl páči. Predsa len od teba, ktorá píšeš fakt znamenite je to extra pochvala. Hej rozhodne je to CeraVe lepšie. Toto mám problém spotrebovať.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.