Priateľky z Firefly Lane


knihy blogerka priatelky z firefly lane

Dve kamošky na život a na smrť. Celkovo téma ženského kamarátstva je rozhodne niečo, o čom my ženy radi čítame. Mať kamošku je na nezaplatenie a ak tú svoju top máte, držte sa jej. Takýto príbeh sľubuje aj kniha americkej autorky Kristin Hannah. Obálka ma dostala, je fakt unikátna a tak nejako som očakávala, že obsah bude rovnako skvelý. Stalo sa tak? Čítajte ďalej.

Kniha je písaná z pohľadu oboch postáv, pretínajú sa tu príbehy Katie a Tully. A ich príbehy sa tu spomínajú doslova v takmer celoživotnom časovom pásme. Každému obdobiu je venovaná dosť veľká časť knihy a ta ma nejako miatlo. Akosi sa kniha nevedela ustabilizovať resp. akoby sa autorka nevedela rozhodnúť, ktoré životné obdobie v knihe rozoberie viac. To ma trochu sklamalo.

Príbehovo je Katie tá, ktorá sa neskôr vydá, má deti a kariéra ide bokom. Hoci má dostatok talentu a skvelo píše, pre starostlivosť o domácnosť sa už neskôr takmer k ničomu nedostane. Naproti tomu je tu Tully, ktorá išla vždy za svojím cieľom a stane sa z nej pomerne rýchlo slávna reportérka. Presne ako si to vysnívala. Toto mi prišlo také typicky americké. Zároveň sa celý život naháňala za slávou a peniazmi . A dosiahla to, no ku koncu knihy jej bolo ľúto, že nemá rodinu tak ako jej kamoška Katie. Celé sa to končí smrťou Katie, čo ma naštvalo ešte viac. Viete prečo? To hádam nič iné okrem nevyliečiteľnej choroby autorom nenapadá? Nakoľko som to mala aj sama v rodine a prišla som tak o tých najpodstatnejších ľudí, nerada o tom ešte aj čítam. A rovnako tak mi príde, že je to už také klišé vtrepať to do každého filmu a každej knihy.

Takže obálka skvelá, no mne táto kniha až tak úplne nesadla. Jasné, čítala sa pútavo a zaujímavo. Viac by mi však sedelo, keby si autorka vybrala nejaké životné obdobie a toho sa držala. Napríklad detstvo bolo vcelku zaujímavé. Katie mala klasickú rodinu kým Tully vôbec. Jej mama brala drogy a o dcéru sa takmer vôbec nezaujímala. A to ani keď bola dospelá a slávna. Psychologicky tu však je vidieť neustálu snahu dcéry získať si lásku a pozornosť matky. Hoc je tá matka nezodpovedná a vlastne na dcéru kašle. Táto línia ma vcelku zaujímala, no žiaľ žiadne extra pozitívne zmeny sa tu neudiali.

Celkový dojem je skôr sklamanie než nadšenie. Nesúď knihu podľa obalu platí aj tu. V tomto prípade skôr opačne - pekný obal ešte neznamená super obsah. Môže ale nemusí, nie je to pravidlo. Knihu som opäť raz objavila v knižnici, ak by som si ju kúpila tak by mi to bolo sakra ľúto a určite by som ju predala. Čítať sa to dalo, no neprinieslo mi to to, čo som čakala. A bola som rada, keď som sa dostala na záver knihy.

Čítali ste túto knihu? Aký zaujímavý román by ste mi odporučili?

Komentáre