Quick reading alebo knihy na jeden večer


Určite poznáte také tie "rýchle kniky", ktoré nemajú nejaký náročný dej, sú tenké, čítajú sa rýchlo, ľahko a nestrávite nad nimi veľa času. Zopár takých som v poslednom čase prečítala aj ja a musím priznať, že ako oddych je to fajn, no niektoré mi už prišli na jedno kopyto.

Nikdy never ryšavke od Adriany Macháčovej bola kniha, ktorá bola pribalená k Eme, nie je to prvá kniha tohto typu, čo sa mi dostala pod ruky a musím priznať, že tieto knihy sú si veľmi podobné. Trochu mi pripomínajú Evitovky, aj keď tie sú o niečo premakanejšie. Osobne ma táto kniha neoslovila a edícia Ema pre mňa nie je veľmi zaujímavou. Na zabitie nudy vo vlaku či v autobuse sa však určite hodí. Obsahovo mi pripadajú všetky knihy tejto edície písané rovnako, rovnaký štýl, rovnaká téma - láska a trocha sexu, mierna zápletka, v tomto prípade aj trochu krimi a záver, zvyčajne sladký. 

O čosi viac resp. s väčším zápalom som čítala dve knihy z edície Eurotelevízia. Dostali sa ku mne od kamarátky a som za ne vďačná, spríjemnili mi nedeľné chytanie bronzu a príbeh ma zaujímal tak, že som sa od nich nevedela odtrhnúť. Každá má asi 70 strán a nenájdete v nich žiadne zdĺhavé a nudné opisy, je písaná skôr fakticky a vie fakt poriadne šokovať. Bavíme sa tu o knihách Láska ako z filmu a o jej pokračovaní Skutočná láska od Ivany Šiškovej. Mne je až ľúto, že som tieto knihy prečítala, pretože boli skutočne skvelé, jasné, šlo zase o romantiku, ktorú ja v podaní trápnych amerických komédií na filmovom plátne nemôžem vystáť, ale v knihách je to o inom, táto romantika ma bavila. 

Ak teda nemáte príliš veľa času, chcete si niečo len tak narýchlo prečítať a nechce sa vám nad dejom príliš uvažovať, tieto knihy sú ako stvorené pre vás, žiaľ nedajú sa kúpiť len tak jednoducho, avšak k časopisom ich ako prílohy pribaľujú čoraz častejšie, treba len vystihnúť správny moment a kniha za babku je vaša. Tak držím palce.

Čo vy a kniha z časopisov? Zaujala vás niekedy nejaká? Nepripadajú vám až nápadne podobné?

Komentáre