3 knihy pre vylepšenie vzťahov

knihy partnerske vztahy

Vzťahy to je niečo, čím sa zaoberáme dookola. A nemyslím tým len ľúbostné vzťahy medzi mužom a ženou, ale vzťahy všeobecne. Jedno už o vzťahoch hádam všetci vieme - treba na nich neustále pracovať. Bez toho to nejde, bez toho sa žiadne vzťahy nevylepšia. A chce to fakt tvrdú prácu, ono sa to nezdá. Začať by sme mali od seba a práve knihy nám v tom vedia trochu pomôcť. Ja som objavila 3, ktoré stojí za to si prečítať.


5 JAZYKOV LÁSKY (Gary Chapman)

Pre mňa top kniha môjho života, neviem to opísať inak. Táto by sa fakt mala na školách prezentovať ako povinná literatúra. Naučíte sa vďaka nej ako fungujú vzťahy a čo je pre ich kvalitu potrebné. Poznanie svojho jazyka lásky i jazykov lásky ako takých vám pomôže pochopiť druhú stranu. Pre viac detailov odporúčam môj nedávny článok.

Preco muzi miluju potvory kniha


PREČO MUŽI MILUJÚ POTVORY (Chery Argovová)

Pretože potvory to proste s mužmi vedia, doslova im zobú z ruky. Kniha však nie je zameraná na to spraviť zo žien bezcitné potvory. Skôr obsahuje praktické návody, rady a pravidlá, ktoré sú overené praxou a vo vzťahoch skrátka fungujú. Nechcem prezrádzať všetky tajomstvá, no z knihy vyplýva, že nič netreba uponáhľať. Či už ide o starostlivosť, intímny život alebo vážne životné otázky. Treba na to ísť pomaly a s rozvahou. Detaily sú opísané v knihe, mne osobne sa veľmi páčila. Je to taký manuál vzťahov pre ženy. praktická príručka, ktorú nám v škole opäť neukázali. 

Aby to však nebolo také suchopárne, tu je pár príkladov:

1. Muž si osvojí vzťah, ktorý máme samé k sebe. Ak sa ako ženy podceňujeme, neveríme si a nemáme voči sebe úctu, ťažko sa to dá očakávať od partnera.
2. Ak sa pustíme do súperenia s inou ženou, oslabujeme si tým svoju pozíciu. V preklade žiarlivosť ja nanič.
3. Ak priveľa preberáme náš vzťah, vytratí sa z neho tajomno a nepredvídateľnosť. Bod, ktorý my ženy milujeme - analyzovať. Presne to by sme robiť nemali resp. nie príliš často a príliš do hĺbky.

Richard Calrson vztahy maličkosti


NETRÁPTE SA PRE MALIČKOSTI V LÁSKE (Richard and Kristine Carlson)

Kým predošlá kniha je skôr o činnostiach, o tom, čo robiť a nerobiť, táto je skôr o charakterových veciach. Zameriava sa na situácie a ako ich riešiť. Je písaná z oboch pohľadov, ženského aj mužského. Túto mám v hlave najčerstvejšie, požičala som si ju z knižnice, no možno by sa oplatilo mať ju aj doma. Vhodná je podľa mňa nielen pre páry, ale aj pre vzťahy v rodine a vzťahy celkovo. 

Najviac sa mi páčili práve tieto rady:

1. Buďte hlavne priateľmi.
2. Vo všetkom hľadajte niečo dobré.
3. Pamätajte si, že partner či partnerka nevedia čítať vaše myšlienky.

Bod 3 to je asi najväčší problém vo vzťahoch. Predpokladáme, že partner vie, na čo myslíme a čo potrebujeme, ale nikto nie je jasnovidec. Nie je to však len domnienka žien, muži si tiež myslia, že im vidíme do hlavy.

Pre všetky vzťahy platí ešte jedna múdra rada, ktorú som počula už netuším kde. Nič neočakávať presne vtedy bude ten váš vzťah najlepší. Očakávania a maľovanie si romantickej ružovej predstavy, to sú skôr rozprávky. Mám rada rozprávky, nechápte ma zle, no hádam už všetci vieme, že princovia ani princezné neexistujú. Realita je trochu inde. 

Majte sa krásne a do komentárov mi napíšte, či ste čítali niektorú z týchto kníh? Zaujímate sa o vzťahovú problematiku ako takú? Ktorá kniha vás v tejto oblasti najviac zaujala?

Komentáre

  1. Tú druhú knihu som nejakou náhodou objavila doma v knižnici, tak som si ju prečítala a je to naozaj zaujímave čítanie :))
    LIFE IN PICTURES BY LU

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To veru je, dobre som sa na tom zasmiala a aj sa niečo naučila.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.