Minerálny alebo chemický UV filter?

Mincerlne chemicke SPF


V máji som sa zúčastnila workshopu mojej milovanej značky Weleda. Prišla totiž na trh s novým radom kozmetiky určenej na ochranu pokožky pred slnkom. Doposiaľ som sa príliš neopaľovala až kým sme nešli do Bulharska. Tam som mala možnosť dôkladne otestovať moje opaľovacie produkty. Dnešný článok bude teda o top 3 opaľovacích produktoch, ktoré fakt fungujú. 

V zásade môžeme opaľovacie produkty rozdeliť na tie s chemickým a minerálnym UV filtrom. Tie chemické prenikajú do pokožky a vraj nie sú úplne najzdravšie. Na druhej strane bývajú vodeodolné a o niektorých ani neviete, že ich na sebe máte. Na ich pôsobenie si však treba počkať istý čas po aplikácii čiže je dobré natrieť sa nimi ešte pred pobytom na slnku.

Bioderma SPF 50

Ja dbám pri voľbe opaľovacieho prípravku hlavne na to, aby bol ľahký. Presne taký je aj Bioderma Photoderm Max 50 SPF plus aquafluid. Je vhodný na citlivú pleť, má ľahkú, nemastnú textúru a je vodeodolný. Dokonca sa dá používať aj na pleť bez toho, aby spôsoboval akné či pleť zbytočne nadmerne zaťažoval. Produkt chráni pokožku tak pred UVA ako aj pred UVB lúčmi pomocou chemických filtrov. S týmto produktom mám istotu, že mi spálenie ani moja nová slnečná alergia neskrížia cesty. Je extra ľahký a rozhodne si ho kúpim znova. 

Cien SUN SPF

Trochu netradične mám vo svojej zbierke aj SPF 20 od značky Cien. Ide o mlieko na opaľovanie s kokosovou vôňou, ktoré má však iba UVA ochranu. Používam ho skôr v  čase, kedy už nejaký ten opálený základ mám. Tento produkt mám už druhý rok a doslova ho milujem. Dôvod je jasný, je extra ľahký, nelepí na pokožke a je vodeodolný. No a ako bonus krásne vonia a obsahuje mini trblietky. Žiaľ tento rok ho už značka do ponuky nezaradila. 

To by boli chemické filtre a teraz poďme k tým minerálnym. Tie totiž neprenikajú do pokožky, ale ostávajú na jej povrchu. Je to teda zdravšia alternatíva, avšak zanecháva ten neslávny, biely povlak. Na druhej strane však pôsobí okamžite po nanesení. Weleda produkty na opaľovanie predstavujú môj prvý kontakt s takýmto druhom filtrov.

Weleda spf minerlane

Na dovolenke mi robil spoločnosť Weleda 30 SPF UVA + UVB protection. Ide o krém na opaľovanie, ktorý má ľahkú textúru a je preto vhodný aj na pleť. Keďže je to prírodná kozmetika je jasné, že používa minerálne UV filtre. Aj preto som bola po nanesení biela, no ak sa s tým naučíte pracovať, vedúca vápenky z vás nebude. Mne to trochu trvalo, ale všetko je to o technike nanášania a poriadnom rozotretí. Pôsobí okamžite, no musím priznať, že pri kontakte s vodou sa zmýva a zanechá vám biele fľaky. A tie sa veru nezmývali naľahšie ani v sprche, chcelo to pár dní. Ako ochrana to však fungovalo skvelo, nespálila som sa. Navyše produkt má krásnu vôňu a obsahuje kokosový a jojobový olej a plesnivec alpínsky.

V ponuke Weledy nájdete okrem tohto produktu aj ďalšie mlieko s faktorom 30, je však väčšie a do príručnej batožiny by mi tých 150 ml neprešlo. Aj preto som si vzala so sebou toto milé a pekné 30 ml balenie. Okrem toho sa aj ľahšie rozotiera vďaka ľahšej textúre. Pre bábätká a tiež ľudí s citlivou pokožkou vyvinula značka dva produkty s SPF 50 a SPF 30. Celý opaľovací rad obsahuje plesnivec alpínsky a úžasne vonia. Súčasťou nového radu je aj skvelé mlieko po opaľovaní, o tom vám však porozprávam neskôr.

Cenovo vychádza najlepšie produkt od Cien. Weleda vás vyjde na nejakých cca 15 EUR a Bioderma je na tom podobne. Kvalitou sú však tieto produkty porovnateľne skvelé. Ak teda nechcete zbytočne investovať, odporúčam pozrieť produkty Cien.

Prírodné opaľovacie produkty s minerálnym UV filtrom sú určite zdravšou alternatnívou. Viac sa však podľa mňa hodia pre ľudí, ktorí do vody príliš nelezú. Ja som skôr opačný typ a čisto len ležať na slnku suchá neviem. Aj preto budem voliť asi skôr kombinovanú ochranu pred slnkom. 

Majte sa krásne a do komentárov mi napíšte, aké opaľovacie produkty používate? Skúšali ste už minerálne UV filtre alebo ostávate verné tým chemickým?

Komentáre

  1. Od značky Cien jsem nikdy opalovací přípravky nezkoušela, ale líbí se mi :) a to kvůli vůni po kokosu.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zdá sa mi dokonca, že vyhrali v nejakom teste opaľovacích produktov vcelku slušné miesto.

      Odstrániť
  2. Já moc opalováky nepoužívám jsem ostuda :-D , ale na děti jsem letos používala Ladival SPF 50+ a byl super a hlavně voděodolný, vydržel nám opravdu dlouho, na konec léta jsem dokupovala Cien SPF 50 též pro děti, zdá se mi, že byl rychleji vypotřebovaný, a nebyla jsem si jistá voděodolností.... už jsem ho na holkách tolik necítila , Ladival se mi zdál lepší, ale nechtěla jsem kupovat velké balení dražšího přípravku , který nespotřebuji, protože na další rok už koupím zase nové přípravky. Tak jsem Cien mazala častěji, pro sichr. :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nevadí je dobré, že chrániš aspoň deti, ich pokožka je citlivejšia. Cien sú podľa mňa fajn, neviem ako teraz, no tento kokosový kúpený minulý rok bol super. Ladival ako značku poznám, ale opaľováky som od nej veru ešte nemala.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.