Menší test prírodných dezodrantov

prirodny dezodorant

Prírodné dezodoranty a recenzie na ne čítavam už asi 2 roky. Väčšina produktov však bola v tzv. stick  tuhej verzii, prípadne krémovej čo nie je nič pre mňa. Navyše vraj máloktoré skutočne fungujú a aj preto som sa do testovania spočiatku vôbec nehrnula. Časom ma to však začalo lákať viac a viac a tak vznikol dnešný článok o prírodných dezodorantoch. Vyskúšala som roll-ony Weleda a Lavera a tu sú moje dojmy.


Moje doterajšie skúsenosti s dezodorantmi spočívali v produktoch bez hliníkových solí. Ak tieto produkty boli navyše abstinenti od alkoholu, tým lepšie. Preferujem skôr tie roll-on verzie v tekutej forme. V lete to príjemne chladí, v zime to tiež prežijem. Navyše sa mi zdá, že na oblečení zanechávajú tieto tekuté produkty najmenej fľakov.

Weleda prirodny dezodorant

Weledu mám doma už dlhšie, začala som ju používať ešte počas septembra, kedy bolo stále dosť teplo. V ponuke roll-onov majú aktuálne 3 vône - citrus,  granátové jablko a pánsku. No do tej pánskej som nešla, priznám sa, že to nie je moja parketa. Skúšala som citrus a granátové jablko. Vôňou u mňa určite vyhralo granátové jablko, no účinkami citrus. Poďme však postupne.

Weleda citrus prirodny dezodorant

Weleda deo roll-on garantujú 24 hodinovú ochranu pred zápachom, neobsahujú hlínkové soli a kúpite ich za nejakých cca 7 eur. Ja viem, cena je vyššia, no na prírodnú kozmetiku je to stále fajn. Balenia sú krásne a šikovné do ruky. Mňa osobne v ich zložení trochu nepríjemne prekvapil alkohol, je to asi z dôvodu konzervovania produktu. Nakoľko však ide o prírodný produkt, toto som tam fakt nečakala. Celé zloženie oboch produktov si môžete pozrieť na oficiálnej stránke weleda.sk.

Lavera prirodna kozmetika

Do rúk sa mi dostal aj dezodorant Lavera Wild Rose. Kúpite ho za niečo vyše 6 EUR, balenie obsahuje opäť 50 ml produktu a účinnosť by mala byť tiež 24 hodinová. Má príjemnú, jemne sladkú vôňu, ktorá sa mne osobne páči. V zložení som nenalša akohol, čo považujem za skvelú vec. Navyše sa tam nachádza aj vzácny jojobový olej. Celé zloženie nájdete na stránke naureus.sk.

Weledu som skúšala od septembra, Laveru používam kratšie nejaké dva mesiace. Pre lepšiu prehľadnosť účinkov jednotlivých dezodorantov som opäť vytvorila tabuľku.

Názov produktuWeleda CitrusWeleda Granátové jablkoLavera divoká ruža
vôňacitrusovájemne sladkásladká ružová
balenie50 ml50 ml50 ml
výdržcelý deň4 hodinycelý deň
vytvára žlté fľaky na bielom oblečeníánoánonie
obsah alkoholuánoánonie

Ako vidíte, jasnými favoritmi v oblasti prírodných deo roll-on dezodorantov sa u mňa stali Weleda Citrus a Lavera Wild Rose. Je už len na vás, ktorá vôňa sa vám páči viac. Či citrusová exotika alebo niečo sladšie ružové. U mňa je to jasné, ruže to zase raz vyhrali. Nie som si však istá, či budem tieto prírodné dezodoranty používať aj počas leta. Tam sa asi predsa len vrátim k tradičným dezodorantom, aktuálne u mňa vedie Balea sensitive.

Tento článok vznikol na základe produktov poskytnutých v rámci spolupráce so značkou Weleda a e-shopom s prírodnou kozmetikou naureus.sk Vďaka nim som mala možnosť vyskúšať prírodné dezodoranty a zistiť, či stoja za to. A dva z nich za to určite stoja.

Majte sa krásne a do komentárov mi napíšte, aké prírodné dezodoranty používate. Ak ste prírodné produkty ešte neskúšali, trúfli by ste si?

Komentáre

  1. Pekná recenzia :) Vôňou mám radšej granátové jablko, ale asi je pravda, že vydrží chrániť trochu kratšie ako citrus. Mám rada prírodné dezodoranty, mám pocit, že mi tak nedráždia pokožku podpazušia. Aplikujem si ich však viac krát za deň. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej no to asi nie je zlý nápad nanášať ich častejšie, ja som však na to dosť lenivá. Citrus je však fakt dobrý.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.