Zo dna ku hviezdam

Dusan Kadlec Zo dna ku hviezdam

Chladné počasie ma tak trochu uzatvára doma. Už ani toho svetla nie je tak veľa ako bývalo a tak sú knihy môj verný spoločník. Dlho som sa tešila na knihu od autora blogu MotivationMan Dušana Kadleca. Jednu úspešnú už napísal, čítala som z nej väčšinu a bola skvelá. Zúčastnila som sa aj besedy s Dušanom v Pantha Rhei a tam sľuboval ďalšiu knihu. A tak je tu jeho druhé dielo o ťažkých časoch - Zo dna ku hviezdam.

Knihu môžeme zaradiť medzi literatúru osobného rozvoja. Asi viete, že takéto knihy čítam rada a v poslednom čase ich stále pribúda. No sľubujem, že si s nimi už dám pauzu. Predsa len čítať veľa kníh tohto typu tiež nie je úplne najlepšie. Začne sa vám z toho po čase už motať hlava. Takže ešte skúsim Silu prítomného okamihu a možno sa už presuniem do inej kategórie.

Prečo som si knihu kúpila? Nuž hlavne preto, že s ťažkými časmi v živote mám ja sama bohaté skúsenosti. Nemala som to v detsve najľahšie a to mi vytvorilo kopec prekážok do budúcna. A aj čo sa týka vzťahov to nebolo a stále nie je úplne ideálne. Ostávalo mi teda len hľadať odpovede a snažiť sa popasovať s ranami osudu. Nuž a Dušanova kniha toho sľubovala fakt dosť. 

Kniha má 250 strán a rozoberá asi všetky možné krízové situácie života. Smrť, rozchod, krach biznisu, prácu a tak ďalej. Ku každej situácii pridáva Dušan aj svoje vlastné skúsenosti alebo príklady iných ľudí. Objavili sa v nej fakt silné príbehy a samozrejme je v nej kopec citátov. To by nebol Dušan, je to skrátka jeho štýl. A v jendom takom som sa aj našla. Bol v  štýle aby sme svoj život pre smútok nepremárnili. Takže ak máte smutné obdobie, snažte sa robiť si radosť a čím menej sa tým smútkom zaoberať. To fakt platí a budete sa cítiť lepšie. 

Dusan Kadlec Zo dna ku hviezdam kniha

Čítala som ju pomalšie a s porozumením, tak aby som z toho niečo mala. Moje očakávania boli však akosi vyššie. Myslím, že ak ste do oblasti osobného rozvoja zatiaľ nezavítali, tak vám pomôže. Rovnako ak ste zažili niečo ťažké a neviete sa cez to dostať. Ak ste už niečo prekonali, tak sa vám vaše riešenia v knihe len potvrdia. Z celkového pohľadu mi to však prišlo slabé.

Našla som si tam však aj kapitoly o myslení a tie ma zaujali. To som si totiž dlho myslela, že veci sa dejú lebo sa dejú. Je to pravda, no naše reakcie na ne sú naučené a navzorcované. A vlastne polovica alebo väčšina našich problémov je vytvorená len myslením. No a na to som ja bola dlho expert, analyzovať a rozoberať. Poradím vám dobre - nerobte to. Myslite pozitívne a žite tu a teraz, nebojte sa toho, čo príde a zbytočne veci nerozoberajte.

Ťažko mi aj písať záver dnešného článku. Niečo mi kniha určite dala, no nepriniesla mi už tak veľa nového. Vravím, niečo mám už načítané a asi aj preto to pre mňa nebol taký wow efekt. Ak ste začiatočníci v oblasti osobného rozvoja alebo vás aktuálne niečo trápi, tak by vám kniha mohla dať odpovede a cenné rady. 

Majte sa krásne a do komentárov mi napíšte, či poznáte Dušana a jeho blog. Čítali ste vari aj jeho knihy?

Komentáre