Ako na domácu pedikúru

Domaca pedikura SPA

Ako ide leto, vlastne je už skoro tu, tak viac ukazujeme svoje telo. A samozrejme aj nohy. Nuž a preto by bolo fajn mať ich ošetretné, aby boli čo možno najkrajšie. Nemyslím tým len krásny lak a správnu dlĺžku, avšak aj stav kože na nohách. Ja si veľmi často a rada doma doprajem taký menší rituál a vidím výsledky. Nevyrovná sa to síce pedikúre v salóne, avšak efekt to má. Dnes vám ukážem, čo všetko môžete doma v rámci pedikúry skúsiť a v závere bude aj tip na dobrú pedikérku v Bratislave.
Pedikúra určite začína zmäkčením kože na nohách. Berte to tak, nohy nás nesú celý život a je preto našou až povinnosťou starať sa o ne. Ono všimnite si ten pocit, ako chodíte po pedikúre a pred ňou. Ja mám vždy také akoby ľahšie chodidlá, ľahšie sa mi chodí a lepšie sa cítim v lodičkách či iných topánkach. Akoby ten nános starej kože vytváral nejaký pocit nekomfortu. Jasné, necítite to extra avšak ideálne si obujte ponožky alebo sa vyzujte naboso a ten rozdiel podľa mňa pocítite. Takže v prvom rade si pripravte kúpeľ z teplej vody.

ČO PRIDAŤ DO KÚPEĽA.

Na výber sú rôzne produkty od šumivých bômb, solí, olejov či nejaký špeciálnych zmesí. Ja osobne sa pri miešaní môjho kúpeľa hrám na alchymistu. Vždy z toho vznikne niečo iné, no v základe miešam tri zložky:
  • soľ do kúpeľa,
  • prírodný jednozložkový olej,
  • esenciálny olej ako vonnú zložku.

Soľ do kúpeľa si viete kúpiť aj čistú bez vône buď magnéziovú alebo himalájsku. A potom si do kúpeľa môžete pridať vônu podľa vášho výberu. Ak nechcete ísť do týchto mixov tak odporúčam pozrieť sortiment solí značky Kneipp. Samozrejme aj LUSH majú skvelé produkty do kúpeľa, avšak nie sú dostupné u nás a sú drahšie.

Čo sa týka olejov tak volím zvyčajne ten, ktorý doma aktuálne mám. Ideálne by to mal byť olej mastneješí, aby ste ho cítili a pokožku aj hydratoval. Tu odporúčam hlavne kokosový alebo mandľový olej.

Esenciálnych olejov mám ja doma celkom dosť. Moja zbierka sa každým rokom rozrastá, jednak ich pridávam do mnou vyrábaných mydiel ako vôňu, jednak sem do kúpeľov a samozrejme ich používam aj miesto liekov v rámci aromaterapie. Rozhodne fungujú: levanduľa na spánok a upokojenie, šalvia pri kŕčoch a bolestiach počas našich dní a na migrény a bolesti hlavy používam Péče při migréne.

Ak si mám vybrať, aký esenciálny olej pridám do kúpeľa tak idem podľa efektu. Ak chcem upokojiť tak pridám levanduľu, v lete na osvieženie je dobrá aj mäta. Ak neviete, ktorý olej je naj tak choďte podľa vône. Tým nič nepokazíte.


ÚPRAVA NECHTOV.

Ok tak v tomto smere nie som nejaký expert. Ja to robím jednoducho - nechty skrátim a následne použijem pilník nech majú nejaký tvar. Pilník používam sklenený, lepšie som na trhu nenašla. Inak samozrejme úpravu nechtov odporúčam až potom, ako sú mäkké. Nikdy si prosím nestrihajte nechty na nohách nasucho. Nechty na nohách sú extra tvrdé a nasucho to skrátka nejde. Ja si niekedy musím jemne namočiť aj ruky predtým, ako ich idem strihať, mám pevné nechty takže chce to iný prístup.

ODSTRÁNENIE STAREJ KOŽE

Tak toto je primárny cieľ každej pedikúry. Potom sa vám bude fakt lepšie chodiť, treba mať však na to dobré vybavenie a ja tu ešte stále hľadám. Skúšala som pemzu, no nepríde mi nijako účinná. Rozhodne sa treba poobzerať po niečom profesionálnom. Jasné, môžete skúsiť aj vystrihávanie nožnicami, ale to nie je príliš dobrý nápad. Ak neviete presne ako na to, radšej zverte túto časť odborníkom.

NÁSLEDNÁ STAROSTLIVOSŤ

CeraVe krem na nohy

Domáca pedikúra musí končiť krémom. Momentálne sa mi osvedčil krém na nohy od mojej milovanej značky Cerave. Je síce bez vône, čo som si pri kréme na nohy nevedela predstaviť, avšak je veľmi účinný. Predtým som používala Indulonu a tá bola perfektná, no Cerave mi príde podobne skvelý. Je hutnejší, no nie extrémne mastný takže si ho viete naniesť aj večer pred spaním. Nohy hydratuje veľmi dobre a ja mu skrátka nemám čo vytknúť. Akurát možno že nevonia, no značka Cerave je už skrátka taká a nemožno jej to zazlievať. Na druhej strane vám určite nehrozia žiadne alergie. Ešte mám doma v rámci telovej kozmetiky od Cerave vzorku ich telového mlieka a to by som si kúpila aj plné balenie. Je tak super. 

Hodnotenie krému: 4/5 bodov, takmer dokonalý.


TIP NA ZÁVER - PEDIKÚRA V BRATISLAVE

Tipy na iné mesto vám dať neviem, ja sa aktuálne pohybujem v tom našom, hlavnom. Bola som tu na troch miestach a z toho môžem odporučiť dve prevádzky. Jedným je salón H and W na Sládkovičovej ulici v Starom meste. Veľmi milý prístup, masážne kreslo, príjemná procedúra a aj poradenstvo.

A teraz niečo pre nás, čo bývame v Petržalke. Tu som bola nedávno a už mám kúpený ďalší voucher. Na Záporožskej ulici sa nachádza salón Nail Promenade. Pedikúru tu robí milá pani a s tou sa perfektne rozpráva, je k zákazníčkam milá a súčasťou pedikúry je asi všetko možné. V rámci hodinovej procedúry spraví všetky tie základné veci, no aj zábal či perfektnú masáž nôh. Odchádzala som odtiaľ ako nový človek, úplne zrelaxovaná a šťastná. Neviem ako vy, no ja si vždy služby vyberám aj podľa toho, či mi sedí človek, ktorý ich robí. A v tomto prípade rada prídem zas,

Majte sa krásne a dajte vedieť akú dobrú pedikúru ste navštívili v Bratislave prípadne vo vašom meste. Skúšali ste aj slávne textilné masky na chodidlá?

Komentáre