Slnečná alergia a SPF bez parfumácie


SPF bez vone

Budú to už asi tak 2 roky odkedy ma pri jarných lúčoch, občasne aj tých neskorších, prekvapí slnečná alergia. Nič príjemné a na prvýkrát to bol fakt šok, nechápala som totálne o čo ide a čo s tým robiť. Moja reakcia je polymorfná svetelná erupcia čiže očerveniem ako rak a pokožka ma páli akoby som sa popálila ohňom. Takže to bola pre mňa nová výzva dať to nejako pod kontrolu. Prejavuje sa to totižto nielen pri opaľovaní ako takom čo ja veru nikdy príliš neprakizujem, ale aj pri bežnej prechádzke. A to už je problém nakoľko ja som človek stvorený pre prírodu, čerstvý vzduch a dlhé prechádzky. Aj moje najlepšie rande sú práve tie na vzduchu a vysedávať v podnikoch na mňa príliš neplatí. Z môjho okolia to asi všetci vedia. Tak či onak preskúmala som možnosti, zašla k lekárom, ale viete ako to chodí. Najlepšie si pomôžete vždy sama.

Slnečná alergia sa všeobecne najviac prejavuje pri jarnom slnku. Ani by ste neverili, ale jarné slnko je oveľa nebezpečnejšie ako to v hlavnom letnom čase júl, august. Prečítajte si o tom štúdie, je toho dosť, mne sa to nechcelo veriť, ale je to tak. No a to, že opaľovať sa bez SPF je totálna hlúposť a škodíte si tým len vy sami to už snáď písať ani nemusím. Verím, že už sme sa cez tento mýtus preniesli. Nie fakt SPF neblokuje vašu možnosť opáliť sa. Len vás to chráni pred spálením a starnutím pokožky v budúcnosti. No a verím, že mladistvý vzhľad si chceme udržať všetci. Takže prosím natierajte sa aj pri opaľovaní v záhrade, nielen na prímorskej dovolenke.

Základom je rozhodne denná dávka antihistaminík. Sú aj bežne dostupné, ale je lepšie si ich dať predpísať tak to máte výhodnejšie. Tieto užívam od jari, odkedy pozorujem oteplenie a nával slnečných lúčov a užívam ich denne. Ak jeden deň vynechám tak za to potom platím červenou pokožkou. Pamätám si, že minulý rok bolo prudké slnko už vo februári a chytilo ma to aj vtedy. Najkritickejšie oblasti sú uši, krk, plecia, aspoň u mňa. Ak máte podobné problémy, tak to asi poznáte. 

Ďalší dôležitý faktor, ktorý treba eliminovať je parfumácia v kozmetike. Špeciálne v produktoch určených na opaľovanie. Toto je fakt známy už dlhšie a ja nechápem prečo výrobcovia robia produkty s SPF s priadnou vôňou. Reakcia slnka na vône je známa už asi stáročia čiže tento ťah nechápem. Viete, že mám rada parfumovanú kozmetiku, ale nie v prípadoch keď hrozí jej reakcia so slnkom. Takže som musela hľadať a hľadať a mám tu pre vás 3 tipy na produkty, kde sa tej parfumácie báť nemusíte.

Cien Biore SPF

Začala by som značkou Cien a ich opaľovacím radom Sun. Cien vychádzal v testoch opaľovacích produktov dosť dobre a už som jeden mala, čiže mne to príde kvalitné. Vybrala som si verziu pre deti, tá je ako jediná bez vône a má SPF 50. Ako viete u nás v EÚ sa vyššie SPF nepredáva. Mne by sa však rozhodne zišlo. Blokuje dúfam UVA aj UVB aj keď úplne jednoznačne to z popisu nevyplýva. Obal je prekrásny a je mega praktický, tuba je skvelá čo sa týka krémov na opaľovanie. Pumpička sa zamastia a skrátka mne sa najlepšie pracuje práve s týmto. No a už len samotná farebná kombinácia láka k opaľovaniu. Na môj vkus je aj konzistencia maximálne príjemná, krém je ľahký, dobre sa rozotiera a fakt nevonia. Mala som ho na sebe už párkrát a slnko sa mi vyhlo. Teda slnečná alergia, opálenie som vďaka nemu získala hravo. Má 100 ml a kúpite ho za 5 EUR. Podľa mňa tu skrátka nie je o čom ďalej diskutovať. Toto musíte doma mať. 

Nasleduje môj najnovší objav, moja veľká láska Bioré Aqua Rich water gel. Toto je japonská značka a obsahuje minerálny UV filter. Chráni vás pred UVA a aj UVB, má SPF 50 takže je to naozaj účinný krém. A viete čo je najlepšie, je to extra ľahké, nezaťažuje to pleť a jupí konečne prvé SPF po ktorom nemám na pleti akné. Asi prichádzam na to, že moja pleť znesie len minerálne filtre a tie chemické jej škodia a vyvolávajú akné. To som už počula aj z iných zdrojov. Tento produkt mám z ebay, na Slovensku ho tuším nekúpite. Poradila mi ho yutuberka Drewsbeauty, ktorá tej japonskej a kórejskej kozmetiky už vyskúšala na mraky. No a poviem vám, fakt tá ich kozmetika je iná liga. Takéto SPF nekúpite na Slovensku ani keby ste chceli. Ani tá najlepšia dermatokozmetika nevyrába nič tak ľahké a účinné. Za mňa úplný objav roka 2020 a isto si ho kúpim znova. O tom, že nevonia už hádam písať nemusím. 

Malinový olej Renovality

Záver patrí malinovému oleju. Ten je tiež bez esenciálnych olejov a ja som siahla po značke Renovality. Ako iste viete, z prírodných olejov má práve malinový dosť vysoké SPF. Dobre to má spracované Evka vo svojom článku o malinovom oleji. Dokonca mi bol odporúčaný aj priamo pani doktorkou na tú moju alergiu. Nanášam si ho na pokožku vždy keď idem na slnko a fakt sa mi alergia vyhýba oblúkom. Samotné lieky vás pred slnečnou alergiou ochrániť nevedia, to som už zistila. Chce to skrátka vždy podporiť aj kozmetikou. Asi si poviete, páni olej to budem mastná. Tak samozrejme je to olej, to nezmeníme avšak nie je extra mastný. Patrí síce medzi hutnejšie oleje, takže na matnejšiu pleť nie je úplne ideálny. Samozrejme som to aj na sebe patrične otestovala a žiaľ bol ťažký a vytváral akné. Takže za mňa na pleť nie, ale na telo určite áno. V zásade sú dosť dobré na tento účel aj oleje z pšeničných klíčkov a mrkový olej.

Ešte mám taký bonus, ktorý som už ale spomínala minulý rok Cerave s SPF 25. Obsahuje chemické SPF čiže mne toto robí samotné na pleti akné. Ak si však dám krém a naň make-up tak no problem. Takže ja ho používam výlučne ako podkladový pleťový krém. Jeho konzistencia fakt napovedá tomu, že v sebe má SPF. Nezanecháva biely povlak, ale je trochu taký hutnejší. Avšak aj napriek tomu sa skvelo vstrebáva do pleti a nie je zbytočne mastná. Za mňa super krém, mám už druhé balenie takže je vám to asi jasné. No a dôležitý fakt celá Cerave kozmetika je neparfumovaná.

Pri slnečnej alergii sa snažím dávať pozor aj na iritujúcu stravu. Treba sa vyhýbať citrusovým plodom, paradajkám, možno aj tie príliš korenisté jedlá je fajn obmedziť. Skrátka treba trochu aj tej zdravej stravy zaradiť do svojho jedálnička. A úprimne, parfém v lete si na slnko nedávam, fakt tá vôňa a slnko to nejde dokopy. Inak táto informácia o parfumácii sa niekedy zisťuje ťažko, neuvádza sa to na obale ani v popisoch produktov, takže musíte poriadne hľadať. Z dermatokozmetiky je taká neparfumovaná ešte značka Daylong avšak je aj drahšia. Myslím však, že ak pôjdete po kozmetike označenej Sensitive alebo MED, skrátka niečo pre citlivú pokožku tak by to malo byť dobré. 

Z výživových doplnkov som skúšala betakarotén aj zinok. Pri slnečnej alergii sa odporúča ich skúsiť ja som však nezaznamenala žiaden efekt, poziítvny ani negatívny takže je to skôr na vás či to chcete skúsiť.

Majte sa krásne a do komentárov mi napíšte, či tiež poznáte ten nekonečný boj so slnečnou alergiou. Prípadne aké SPFka používate v lete a ako je to s ich parfumáciou.

Ďalšie zdroje článku: 




Komentáre

  1. Tak na ten malinovy olej pozor. On totiz naozaj ma SPF, akurat ze v reakcii so slnecnym ziarenim vznikaju zdraviu skodlive latky.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.