Hľadá sa účinný SOS lokálny produkt na akné

SOS akne lokalny produkt elnino ako na akne

A je to tu zas. Téma akné na mojom stole. Už dlho som nepotrebovala a ani som doma nemala žiaden lokálny produkt na akné. Je však pravda, že posledný mesiac som si asi neustrážila stravu alebo zjedla príliš veľa medvedieho cesnaku a akné bolo na svete. Kozmetika za tým byť určite nemohla, tú som nemenila v rámci skincare ani v rámci líčenia. Takže za tým bola určite strava, čo je za mňa hlavná príčina tvorby akné. Našťastie šlo stále iba o jemné, sem-tam prejavy, no logicky som sa ich chcela rýchlo a účinne zbaviť. Navyše takéto lokálne akné ma vie ešte stále prekvapiť a potrápiť v časoch cyklu a PMS. No a tak som mala zase raz dobrý dôvod preveriť, čo sa na trhu momentálne dá objaviť a čo funguje ako spoľahlivý, lokálny, sos produkt. Či už to bude sérum, gél alebo krém. Ako dopadlo moje pátranie sa dozviete v dnešnom, asi trochu obsiahlejšom, článku. 

Začnem zložkami, ktoré by takéto produkty mali obsahovať. Na akné sú všeobecne skvelé BHA kyseliny, z nich je známa hlavne kyselina salicylová (INCI názov salicyl acid). Ďalšou zložkou je zinok, ten môžete doplniť aj vo forme tabliet, neuškodí vám to. No a potom ja preferujem aj alkohol, je to konzervant a zároveň vie lokálne akné vysušiť. V lokálnych proudktoch je alkohol za mňa vítaný, plošne až tak nie, no neberte ma za top experta na zloženie. Následne tu bývajú veľmi často rôzne íly ako zelený či ružový. Potom je tu čajovník a propolis, tie bývajú tak isto častou zložkou takýchto sos produktov a niekomu fungujú aj ako samostatné produkty. Viete ich kúpiť v lekárni alebo aj v bežných obchodoch. Ja som sa zamerala na produkty, ktoré sú kombináciou niektorých z týchto zložiek. Produkty, ktoré nie sú jednozložkové a sľubujú práve vyhladenie akné do pár hodín. Takýmto býval kedysi Essence SOS Spot Killer, žiaľ už sa roky nevyrába. Prejdem teda na tipy a môžete sa tešiť naozaj na všehochuť. Od lacných a konvenčných produktov až po tie prírodné. A na záver bude aj milovaná prehľadná tabuľka. Keď už poriadne tak poriadne, však?

Balea gel na akne


Balea SOS gél na akné som si musela kúpiť. Začínam ním práve preto, že je spomedzi dnes spomenutých najlacnejší a najľahšie dostupný. Žiaľ tým sa za mňa jeho benefity končia. Určite za skúšku nič nedáte, za mňa však nefunguje. Skúšala som ho lokálne aj plošne, no výsledok bol v oboch prípadoch absolútne nulový. Ani len slabé zlepšenie sa nekonalo. Veľká škoda nakoľko to balenie je "so cute". 

Ziaja MED cleansing treatment do tohto produktu som vkladala veľké nádeje. Značku Ziaja aj ich rad MED mám veľmi rada, no čo sa týka akné asi nešlo o najlepší výber. Tiež produkt, ktorý neurazí, nenadchne a nerobí nič. Ani plošne ani lokálne. Skúšala som to s ním všelijako, no za mňa ho radím medzi nefungujúce SOS produkty. Ziaja má ešte jeden iný SOS produkt, no ten som neskúšala. 

Revolution elnino spolupraca akne lotion blemish


Revolution Blemish lotion asi najdrahší z dnešných produktov. Ide o dvojzložkové sérum, samostatnú recenziu som naň už robila. Z pohľadu dnešného článku som ho musela zaradiť, je to totiž produkt priemer. Ten už niečo aj robí, no ten výsledok je stále dosť chabý a zdĺhlavý. Navyše má neuveriteľne nepraktické používanie a chýba mi tu nejaký aplikátor. Pomer cena/výkon je slabší, ale šancu mu ešte dám. 

Weleda Naturally clear SOS tento produkt som mala kedysi. Tiež patrí medzi pomerne drahé, no tentokrát aj účinné produkty. Prvé pokusy síce neboli nič moc a prišlo mi, že nefunguje avšak potom sa to nejako otočilo a produkt zabral. A to od prvého použitia. Spomedzi všetkých dnešných produktov ide o jediný prírodný, avšak skutočne účinný produkt. Weledu mám rada, istý čas som mala so značkou aj spoluprácu a aj dnes som jej ostala verná. Weleda má kvalitné produkty a tento je iba jedným z mnohých. 

Catrice SOS akne BHA


Catrice Pore SOS Spot treatment 2% BHA. Asi tušíte správne, týmto produktom sa dostávame k tým najlepším sos produktom, aké sú za mňa dostupné. Toto naozaj funguje a funguje to okamžite, od prvého použitia. V zásade ako väčšinou pri takýchto produktoch jedno použitie stačí a akné je okamžite menšie a pri druhom použití je už aj komplet zlikvidované. Neverila som tomuto produktu príliš, ale dostal ma. Navyše jeho aplikácia je maximálne jednoduchá - ide o priehľadný gél, ktorý si viete naniesť kedykoľkve. A funguje dokonca aj cez nalíčenú pleť. Catrice bývala kedysi iba make-up značkou, no tuším od minulého roka sa už orientuje aj na starostlivosť o pleť. Ešte o nej budete odo mňa počuť. 

Uriage pasta na akne


Uriage Hyseac SOS pasta na akné. Tento produkt som si s radosťou nechala na úplný záver ako totálnu čerešničku na torte. Spolu s Catrice tvoria to najlepšie, čo som vyskúšala a čo vám viem s úplne čistým štítom odporučiť. Uriage SOS je zelená pasta v relatívne malom kelímku o obsahu 15 g. Na lokálne použitie to však bohate stačí a míňať ho budete určite dlho. Pasta je fakt pasta a tým, že obsahuje zelený íl tak ju na pleti vidieť - je svetlozelená. Aj preto ju odporúčam používať skôr doma, no za mňa pokojne aj v noci. Tá zelená nie je nejaká extra výrazná a príliš som si ani nevšimla, aby nejako extra ničila obličeky. Funguje z večera do rána, funguje aj na podkožné akné čo je obrovský bonus a jednoducho za mňa je to mega účinný produkt. Páči sa mi ani neviem prečo ešte o čosi viac ako Catrice. Avšak účinkom sú skvelé oba.

A tu už prikladám spomínanú tabuľku SOS produktov:

Názov produktuDôležité zložkyCena cca EURÚčinnosťTyp kozmetiky
WELEDA NATURALLY CLEAR SOSvŕbová kôra, sladké drievko, hammamel13vysoká, fungujeprírodná
ZIAJA MED CLEANSING TREATMENT SPOT IMPERFECTION REDUCER.zinok, kyselina salicylova, D-panthenol, alantoin, výťažok z africkej vŕby4za mňa neúčinnýklasická, MED bez vône
BALEA SOS GÉLzinok, hammamel, panthenol, kyselina salicylová2za mňa neúčinnýklasická
CATRICE SOSkyselina salicylová, hammamel, bisabol4vysoká, fungujeklasická
REVOLUTION BLEMISH SERUMzinok, kyselina salicylová, calamín,11mierne účinnéklasická
URIAGE HYSEAC PASTA NA AKNEzinok, zelený íl, kyselina salicylová7vysoká, fungujedermatokozmetika

Myslím, že záver je jasný. Z môjho fakt dlhého prieskumu, ktorý som podstupovala pár rokov vyšiel dnešný článok. Naozaj sa mi dlho nedarilo nájsť účinný SOS produkt, ak neberieme do úvahy Aknecolor (dnes už len AC-color), ktorý je však zároveň aj make-upom. Ak si vezmeme čisté produkty tak to Uriage a Catrice vyhrali na plnej čiare. A to som fakt neverila, že sa mi podarí nájsť niečo, čo nahradí môjho Essnce Spot Killer miláčika. Našťastie kozmetický trh je trh milióna možností a treba len skúšať. Raz to vyjde a ako vidíte, podarilo sa. Samozrejme niečo robí aj Revolution, avšak u mňa to tak okamžitý efekt nemalo. 

Majte sa krásne a dajte mi vedieť, aký SOS produkt na akné sedí najviac vám. 

Komentáre