Tipy na romány s témou: NIKDY SA NEVZDÁVAJ!

Knihy romany pre zeny nikdy sa nevzdavaj

Posledných pár rokov som sa dosť upísala osobnému rastu a knihám tohto typu. Ako som však čítala ďalšiu a ďalšiu zistila som, že sú ako cez kopirák. Všade rovnaká technika, len inak nazvaná. Rovnaké princípy a hlavne - mnohé tieto knihy sú písané extra všeobecne. V podstate je veľmi ľahké niečo také napísať i keď samozrejme si prácu autorov vysoko vážim. Do života sú však rozhodne lepšie veci praktické a knihy s príbehom. Verím, že ak raz tú moju dopíšem bude presne taká - praktická, s príbehmi. Navyše ma knihy s príbehmi ala romány bavili vždy najviac. A tento rok som ich prečítala celkom dosť na to, aby som pochopila, že práve tieto knihy ma v živote posunú viac ako všeobecné, i keď dobre mienené, rady, techniky a knihy. Dnešný výber románov je vhodný tak na oddych ako aj na zamyslenie sa nad životom. Mne všetky tieto knihy veľa dali a priniesli mi kopec odkazov a uvedomení do života. A vďaka príbehu si ich zapamätám dlhšie a lepšie než nejaké oficiálne poučky. Poďme už na to. 

Ja naozaj vyhľadávam romány, ktoré ale nie sú typicky americky cukrové. Čo tým myslím? Priamočiare romány nie sú nič pre mňa. Ani tie kde je len samá erotika, i keď v istom pomere ju v knihách fakt vyhľadávam. Rada však čítam romány, kde sa hrdinovia musia s niečím v živote popasovať, vyrovnať. Knihy, kde sa opisuje ako si postupne uvedomili mnohé, prišli na to, že chlap, s ktorým sa predtým stretávali ich len využíval či podvádzal a podobne. Alebo stratili pre zranenie svoju prácu a vášeň zároveň a museli sa naučiť žiť nanovo. Jednoducho odvážne hrdinky, ktoré sa postavili na nohy a nevzdali to. Niektoré romány končia happy endom, iné tiež no nie takým, aký by ste čakali. Tieto romány sú moja šálka kávy.


knihy citanie blogerka knihomolka roman pre zeny romantika kvapka stastia v rannej kave

A KVAPKOU ŠŤASTIA V RANNEJ KÁVE od Agnes Martin-Lugand aj začneme. Síce to bola tak trochu viac priamočiara romantika, no čítala sa perfektne a obsahovala kopec uvedomení do života. Najmä to, ako nám niekedy nešťastné udalosti života môžu priniesť množstvo skvelých vecí. Ako hlavnej hrdinke Hortenzii, ktorá bola učiteľkou tanca, no po páde zo schodov musela svoju vášeň na istý čas odložiť. To ju prinútilo prehodnotiť svoj život vo viacerých oblastiach a konečne si uvedomiť, že rola milenky nie je nič, po čom túži. Odišla na vidiek, do domu po svojich rodičoch a tam začala prenajímať izby. A samozrejme jedným z hostí bol aj muž, ktorý sa neskôr ukázal ako veľmi kľúčová postava príbehu. Koniec je vám asi jasný, no napriek tomu sa mi táto kniha extrémne páčila. 

S témou tanca tu máme aj knihu PEKÁR A VÔŇA PRÍBEHOV.  Tentokrát ide o bývalú baletku, ktorá sa však už k tancu nikdy nevráti sa stane sa chtiac-nechtiac pekárkou. Detailnejšie som vám o tejto knihe písala v recenzii, no zaradiť ju sem skutočne musím. Tá premena osobnosti, prerod manželstva z upadajúceho na znova fungujúce či nájdenie vášne pre iné, doposiaľ nepoznané povolanie. To všetko a ešte omnoho viac v sebe ukrýva táto skvelá kniha. 

Ofelie sa uci plavat roman pre zeny knihy citanie

OFELIE SA UČÍ PLAVAT od Susana Kubelka bola báječná kniha plná dobrodružstva. Ofélia priletí do Paríža, kde ide vyskúšať všetko možné. Od špecilánej diéty, cez rôznych mužov v posteli až po nácvik sebaobrany či kurzu plávania, ktoré jej nikdy nešlo. Páči sa mi jej odvaha, odhodlanie, uvedomenia a jednoducho sa mi táto kniha čítala dobre. Dej vám celý neprezradím, potom by vás to čítanie nebavilo. Za mňa úžasná, super kniha o jednej 40 ročnej žene, ktorá zažila mnoho dobrodružstiev. A toto veru nebola ale že vôbec žiadna klasická romanca. Veď skúste a uvidíte samé. 

ZOZNAM VŠETKÝCH ŽELANÍ od Lori Nelsonová SpielmanováPríbeh sa začína smrťou mamy hlavnej hrdinky Brett a čítaním jej poslednej vôle. Na prekvapenie našej Brett jej mama neprenechala vedenie svojej kozmetickej firmy, ale prikázala jej splniť zoznam želaní, ktorý si napísala ešte ako 14 ročná. Po splnení každého želania jej mama zanechala list, ktorý jej má mladý právnik poverený záveťou prečítať. Na zozname sú rôzne veci ako napríklad zaobstarať si psa, zamilovať sa či mať dieťa. Okrem iného sa venovať charite a stať sa konečne učiteľkou. V zozname sú aj ďalšie želania, no ak by som vám ich tu všetky napísala, kniha by vás už možno až tak nezaujímala. 

V knihe nájdete všetko možné, životné múdrosti, kopu srandy a samozrejme aj romantické zápletky. Autorka má perfektný štýl, kniha ma vtiahla do deja a zaujala úplne od prvej strany. Takéto knihy mám rada, kedy sa kniha začína rovno a nie až po prvých 100 stranách. Asi chápete, že som sa prítomnosti knihy dlho netešila, doslova som ju zhltla. Napriek tomu som sa snažila neprečítať ju za jeden deň, knihy si rada vychutnávam, nad príbehom jemne uvažujem a aj preto ich nerada čítam naraz. Predsa len kým zase natrafím na skvelú knihu, prejde istý čas. 

Dobry v posteli roman pre zeny klub prvych manzeliek knihy

KLUB PRVÝCH MANŽELIEK Olivia Goldsmith je kniha o miernej, ale férovej pomste troch rozvedených žien. Každú opustil muž pre inú, mladšiu sexy sekretárku či inú mladú slečnu. Všetky boli super, inteligentné a v začiatku knihy so sebavedomím viac-menej na dne. Uzatvorili však dohodu, na podnet smrti jednej z nich, ku ktorej sa muž boháč vôbec nezachoval pekne a donútilo ju to až k samovražde, že sa jemu a svojim ex pomstia. Išli hlavne po majetku nakoľko všetci títo chlapi to považovali za svoju devízu. Mimochodom, kniha bola aj sfilmovaná, ide síce o starý film, no stál by za pozretie. Mne sa to čítalo skvelo, bolo to vtipné, ale tak na úrovni, malo to myšlienku, ponaučenia do života. A čo bolo skvelé boli premeny hlavných postáv, bavilo ma sledovať, ako nabrali odvahu a pustili sa do vecí, na ktoré mali talent, no vplyvom nevhodných vzťahov ho v sebe zadupali. 

DOBRÝ V POSTELI od Jennifer Weinerovej som vám už na blogu spomínala. Skvelé čítanie, nie úplne typický príbeh, nie úplne typická hlavná postava. Napriek tomu ma tento román bavil, konečne niečo iné avšak skutočne fajn. Od začiatku to nebolo priamočiare, netušila som s kým nakoniec a či vôbec s niekým hlavná postava skončí. Nešlo o typické romantické vzťahy. Páčila sa mi premena hlavnej postavy, jej zmierenie sa so životom a tým, čo jej pripravil. Nečakané tehotenstvo s mužom, s ktorým sa rozišli a množstvo ďalších, prekvapivých momentov. Takéto knihy ma chytajú za srdce, tie kde netušíte, čo sa udeje. 

Sama neviem, no všetky tieto romány mali jedno spoločné - silné a takmer nikdy sa nevzdávajúce hlavné postavy. Zároveň to boli postavy, ktorých život nebol ideálny. Z týchto kníh ide sila, nádej a odhodlanie. A možno aj preto, že motto môjho života Never give up - Nikdy sa nevzdávaj mi tieto romány tak sadli. Naozaj nemám rada priamočiaru romancu a hlavne takú tú bláznivú, americkú. Niektoré knihy sú z mojej vlastnej zbierky, no pár mi ich požičala jedna dobrá známa. Aj to je dôvod, prečo som nejako nestihla nafotiť každú. Samozrejme mohla som, no s fotkami som v poslednom čase akási neporiadna. Je načase to zmeniť, tento článok to však našťastie až tak výrazne neovplyvnilo. 

Majte sa krásne a dajte mi vedieť aký poučný príbeh ste nedávno čítali vy. 

Komentáre