Slnko v duši, nádej v tebe

Agnes Guard Slnko v dusi knihy vydavatelstvo kniznica Petrzalka blogerka citanie

Nebojte sa, môj beauty blog sa na knižný nezmení. Je však pravda a treba počítať s tým, že tých knižných recenzií tu bude asi sporadicky viac.  Podľa toho, či mám obdobie čítania alebo nie. A teraz mám. Priviedli ma k tomu viaceré okolnosti vrátane knižnici po tete, ktorá nás minulý rok opustila. Nemyslím, že moja láska k písaniu a čítaniu sa zrodila tak nejako rodinne, od malička som knihy neznášala a nečítala som žiadne. Zlom nastal tuším niekedy koncom základnej školy a naplno som sa do čítania pustila až pár rokov po inžinierskych štátniciach. Zároveň si nosím v hlave nápad, že raz možno aj moja kniha uzrie svetlo sveta. I keď by som sa musela nejako preniesť cez fakt, že sa s tým spája vystavenie sa verejnosti, kritike a potenciálnemu neúspechu. Človek nikdy nevie, no možno to nakoniec bude úplne inak a moja kniha bude mať ohlas. Píšem neuveriteľne rada a práve tento blog tomu položil základy. No a aby som premostila k dnešnému knižnému postu, bude ním recenzia na úchvátný a veľmi ťažko predívadteľný román Slnko v duši, nádej v tebe

Ůžasná kniha, ktorú som mala spočiatku chuť zahodiť do koša. No neurobila som to a to z dvoch dôvodov. Po prvé, nepatrí mne, ale knižnici a po druhé, bola som zvedavá. Kniha ma do deja vtiahla okamžite. Začínalo sa to perfektne, tak ako to sľubuje krátka anotácia na obale. 20 ročná Hermína, dieťa z ulice, vstúpi do krčmy a tam jej neznámy, starší muž ponúkne prácu u seba v hoteli. Neverí jemu tak ako nikomu, avšak odmenou jej má byť jedlo a strava. A to je to, čo veľmi potrebuje takže sa rozhodne ísť. Dostane sa tak do rodiny manželov, ktorí vlastnia krásny hotel vo Francúzsku. Potešila som sa, že kniha bude opisovať to, ako sa z tejto ženy stala postupne žena, ktorá dôveruje. Tešila som sa na postupný prerod jej charakteru a šípila som kopec psychológie a niečoho, čo čítam rada. No prišiel sek a ďalšia kapitola mala nemilosrdný názov - O 20 ROKOV NESKÔR. To ma skoro trafil šľak. Hermína má 40, má 2 deti a rozvádza sa s manželom. Náš skvelý starší pán zomrel a jeho žena je z toho zdrvená. Zakrátko opúšťa hotel aj ona. To už prešlo 100 strán a ja som stále nechápala o čom tá kniha bude.

Cítila som smútok, 100 strán fuč, zmena osobnosti a postupný opis nadobundutia dôvery 20 ročnej hlavnej hrdinky sa spomínal len sem-tam. Spočiatku dokonca autorka striedala časové línie bez upozornenia. Občas som bola fakt stratená. No a potom sa to začalo postupne skladať. Do hotela sa totiž po smrti matky vracia ich syn - Vasilij. Hotel je bez pánov, posledná vôľa nikde a každý čaká, ako to celé dopadne. Kto bude nový majiteľ, čo bude s hotelom a ešte sa tu samozrejme začína odohrávať to, čo som tušila - láska medzi Vasilijom a Hermínou. Potlačená, stratená, no nikdy neumierajúca. 

Agnes Martin-Lugand Slnko v dusi nadej v tebe knihy roman beletria biankanotes spisovatelka blogerka

Kniha ma držala v strehu, nebola priamočiara, prvoplánová. Netušila som, kam nás autorka zavedie ani čo je vlastne dejom knihy. Od tejto autorky som toho už prečítala viac. Veľmi dobrá je táto kniha a rovnako tak aj jej predošlá Kvapka šťastia v rannej káve. Agnes Martin-Lugand. Je vidieť, že autorkeaje francúzska, píše veľmi dobre a skutočne neamericky. Akosi mi niektoré americké autorky beletrie začínajú liezť krkom. Zvyčajne je mi už od začiatku jasné, ako to bude celé pokračovať. Tu je to iné a knihy sa čítajú perfektne. Nejde o žiadnu priamočiaru romantiku, vždy je tu aj iný dej, niečo zaujímavé, podnetné. Rozhodne odporúčam pozrieť si jej autobiografiu. 

Tak to by sme mali, kniha bola úžasná a ja sa idem pustiť do ďalšej. Teraz mi to ide aj keď trochu už aj mne začína dochádzať para. Stále mám však ešte niečo v zálohe aj doma a občas sa mi niečo podarí uchmatnúť aj z knižnice. No a niekedy človek príde ku knihám aj inými cestami. 

Odkiaľ najčastejšie získavate knihy vy? Kupujete, požičiavate, vymieňate alebo ešte inak?

Komentáre

  1. Já si knížky kupuju - klasické i elektronické.
    Děkuji za zajímavý tip. 🙂

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skvelé, tak ďalšia vášnivá fanúšička čítania. Ja si tiež aj kupujem, ale no je to aj vec priestoru takže rada si aj požičiam.

      Odstrániť
    2. Prostor mi řešila čtečka - tam je možné mít opravdu hodně knih na jednom místě. Do knihovny nechodím - to, co čtu, bych v naši malé obecní knihovně nenašla. 🙂

      Odstrániť
    3. To verím, ale to sú už elektronické knihy, ktoré nečítam takmer vôbec. Milujem papierovú klasiku, ale inak jasné je to fajn riešenie.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.