Suchý alebo penový?

suchy sampon mastne vlasy objem penovy balea toni and guy biankanotes

Záhadný názov však? Zvolila som ho zámerne, o tom suchom sme totiž už počuli a používame ho všetky. No počuli ste už o Penovom? Ja teda až donedávna nie a na Slovnesku je stále ťažko dostupný. No podarilo sa a tí, ktorí ma sledujete a čítate moje beauty novinkové články už tušíte, o čo ide. Ak ste tipovali suchý šampón, máte plný počet bodov. Skutočne to dnes bude o takej praobyčajnej veci akou je suchý šampón. Doposiaľ však existoval iba v skutočne suchom stave - či už ste si ho nasypali do ruky alebo nastriekali do vlasov. Stále išlo o prášok. Výrobcovia však konečne poslali na trh niečo, z čoho som spadla na zadok aj ja. Penový suchý šampón. Aby to bola ešte väčšia sranda, porovnáme si efekt a účinky oboch. Mám na to doma aktuálne aj materiál takže napísaniu tohto článku už skutočne nič nebráni. Poďme teda na to.

Suché šampóny, také tie prvé boli zväčšia sypané. Veľmi známy je od značky Amika. Za mňa sa to však dosť blbo používalo. No ak ste ho práve doma nemali, aj detský púder fungoval rovnako. Myslím si však, že to bolo riešenie hlavne pre svetlovlásky a ako vravím, práca s ním nebola ideálna. Vyskúšala som, no osobne tento typ suchých šampónov nepreferujem. Potom prišiel boom sprejových suchých šampónov. To už bolo niečo. Prvé mali také bežné značky, veľakrát len lekárenské, neskôr už aj také tie bežné drogériové ako Garnier a podobne. Niektoré fungovali, niektoré len striekali, no efektu ste sa nedočkali. Stále to však boli len biele suché šampóny. Potom si výrobcovia všimli, že po svete chodia aj brunetky či čiernovlásky a začali suché šampóny prifarbovať napríklad kakaom (alternatíva suchého šampónu pre brunetky, ale aplikácia opäť des). To už bol prevrat. Medzi tými sprejovými vynikajú a najväčšej obľube sa tešia hlavne Batiste a Colab. No dnes je už suchý šampón bežnou výbavou každej značky, aj tých profi. 

Osobne som dlho milovala Batiste, potom hnedý od Balea. Potom sa mi zdalo, že tie farebné nie sú príliš lepšie a nerobia až taký efekt ako tie biele a prešla som opäť na tie. No aj napriek Batiste láske mi prišlo, že ku koncu balenia už nestriekal. A tu vám prezradím trik - spreje treba vždy pretrepať. Aby sa tá sprejová a prášková zložka spojili dokopy. Potom by to už malo fungovať. Napriek tomu považujem doposiaľ za topku suchý šampón Eimi od Wella Proffesional. Presný aplikátor, fungoval, striekalo to dlho ako malo. No kedže je ten trh tak široký tak som sa dala nedávno zlákať aj na suchý šampón Toni and Guy. Značka je šikovná, vie mať zaujímavé produkty ako napríklad pasta na objem vlasov a proti uzleniu (dnes už žiaľ nedostupná) či super soľný sprej. 

suchy sampon toni and guy

Toni and Guy má tých suchých šampónov hneď niekoľko a ja som sa asi úplne netrefila do výberu. Mám verziu Sky High Volume for instanst volume and Bounce. Kúpite ho na Elnino.sk, aktuálna za nejakých cca 5 EUR. Stále sa predáva v starom aj novom obale, mne osobne k značka ide viac ten starý. No čo vám poviem, značku síce stále milujem, ale toto nejako nefunguje. Pretrepem, nastriekam a nič. Jednak nič nevidím a jednak nič necítim. Ráno sú vlasy rovnaké ako večer, samozrejme o niečo mastnejšie. Neviem kde je problém, ale nekoná sa ani obnovenie vlasov ani úbytok mastnoty či čerstvosť vlasov. Za mňa teda nie.

Hodnotenie: 3/5 bodov, veľmi slabý efekt, priemer. 

Balea pena suchy sampon topka novinka

No a potom je tu ten prapodivný zázrak a objav od Balea. Kúpený ako limitka v DMke za cca 3 eurá. V Česku by ste mali mať aj stálicu, v ružovom obale a s inou vôňou. Nám na Slovensko doviezli iba túto citrusovú limitku Happy Rainbow. Píšem to zámerne, viete, že citrusové vône idú úplne mimo mňa. No žiaľ v kozmetike sa vyskytujú veľmi často. Napriek tomu, že bývajú častým alergénom a aj keby nie, tak mne nevoňajú. Napriek tomu toto je skutočne zázrak. Vytvorí bohatú penu, šampón si dokonca môžete aplikovať rovno v deň, keď máte mastné vlasy. Pri tých suchých klasických vám to už takto nepomohlo. Takže sa pokojne môžete ráno pred prácou zobudiť, naniesť si na vlasy túto penu, nalíčiť sa a hotovo. Vraj sa odporúča vlasy fénovať, ja som to skúšala, no boli extra suché. Takže ja to robím tak, že si penu nanesiem a počkám, kým uschne. A poviem vám, taký efekt nových a čerstvých vlasov s tými striekacími nedosiahnete. Aj tu cítim ten suchý povlak aký cítime pri suchých šampónoch, no je jemnejší. Akurát ako tak pozerám stránky DM drogérie Slovensko, nedá sa kúpiť. Verím však, že čoskoro ho k nám opäť naskladnia, možno ten klasický variant. U iných značiek som suchý šampón v pene zatiaľ nenašla. 

Hodnotenie: 5/5 bodov. 

Ako vidíte, inovácie priniesli v tomto prípade veľa dobrého. Ja som doslovala jasala, keď som počula, že suchý šampón je už aj v pene. V zásade ho používate ako klasické tužidlo a ten efekt je s tými bežnými neporovnateľný. Ak vám však predsa len viac sedia klasické, odporúčam skôr EIMI. Toni and Guy som skúšala viackrát, no neviem prečo nefunguje. To sa však pri niektorých suchých šampónoch stáva. Efekt je nulový. Ešte šťastie, že je ich na trhu toľko. A pokiaľ niekde natrafíte na ten penový tak ho rozhodne vyskúšajte. 

Skúšali ste už penovú novinku suchých šampónov? Podarilo sa vám ju zohnať? 


Komentáre