Dnes o vazelíne

vaseline balzamy na pery vazelina kozmetika zlozenie blogerky biankanotes

Vazelína je zložka kozmetiky pochádzajúca z ropy. A to môže znieť dosť strašidelne. Netreba sa jej však vôbec báť, chemici a výrobcovia tejto látky vedia, čo robia. Vazelína sa získava procesom rafinácie ropy vďaka čomu sa odstránia nečistoty, zmes sa prefiltruje a tadá - vazelína je na svete. Absolútne bezpečná a neškodná zložka, ktorá je však v kozmetickom svete veľkou hviezdou. Dnes to bude o tejto zložke avšak aj o takmer rovnomennej značke produktov na pery Vaseline. Verím, že vás dnešný článok prinesie niečo nové a taktiež dodá tipy na skvelé balzamy na pery. Zima sa blíži aj keď pri pohľade na teploty vonku mi to nikto neuverí!

Ako som už spomínala v úvode, vazelína aj keď pochádza z ropy tak nie je nijako zdraviu škodlivá. Je to zmes uhľovodíkov pochádzajúcich z ropy. Následne sa táto zmes destiluje, filtruje a zbavuje všetkého, čo by nám mohlo škodiť. To už vieme, nejdem sa opakovať, tieto múdra som prevzala zo stránky Mucumu.sk kde si o vazelíne viete prečítať viac. Dnes však nebudeme skúmať vedu a chemickú stránku výroby vazelíny, ale jej účinky a využitie v kozmetike. A to je veru bohaté. Základnou super vlastnosťou vazelíny (Vaseline INCI Petrolatum, Parafinum Liquidum)  sú jej hydratačné účinky. Ok poviete si, to dokáže takmer každá zložka. Za mňa je to však skôr taká hutná hydratačná zložka. Cítite to aj na jej konzistencii, vazelína je mazľavejšia a akoby lepkavejšia. Čistá určite áno, býva však samozrejme súčasťou iných produktov, kde to tak výrazné nie je. 

Hádam najznámejším produktom s vysokým obsahom vazelíny v našich končinách je Indulona. Okrem Indulony a balzamov Vaseline, na ktoré si dnes posvietime detailne, dávam do pozornosti ešte Revolution The Everything balm, viacúčelový balzam v obrovskej, 80g tube. Obsahuje navyše Aloe vera a ďalšie zložky, no práve tento používam tak na pery, ako aj na nohy. Mal už svoj priestor na blogu, takže dnes to bude viac o VASELINE BALZAMOCH. 

O ZNAČKE VASELINE

Značku založili v Brooklyne v roku 1870 takže jej korene siahajú skutočne hbloko a pre nás aj ďaleko. Našťastie je bežne dostupná u nás, či už v kamenných predajniach alebo v online e-shopoch. Ja vám dnes ukážem prehľad jej balzamov na pery, no nebojte sa, značka toho ponúka viac. Okrem balzamov tu nájdete aj telové mlieka, krémy na ruky a mnoho ďalšieho.  Prejdime však rovno na tie balzamy na pery. Nájdete ich v čistej, neparfumovanej verzii original alebo v rôznych voňavejších variantoch. Ja osobne preferujem skôr tú čistú. Namotal ma na ňu brat a to už keď niečo používa chlap, tak to musí stáť za to. 

TIPY BALZAMOV

Balzamy original, ako aj všetky ostatné vône, sa ponúkajú v troch prevedeniach: kelímkový, v tyčinke a v tube. Ja som dlho milovala práve ten kelímkový, zvyšné dva sa objavili na trhu len nedávno, aspoň u nás. Kelímkový original balzam mal istý čas výpadok, no ako vidím, už je všetko znova naskladnené a my môžeme nakupovať. Ja mám našťastie ešte jedno balenie zo starých zásob, ktoré som použila aj na účely fotenia. 

vaseline original rose balzam pery

Kelímkový Original balzam je v peknom modrom kelímku a pozor, má až 20g. Takže jeho spotreba je skutočne dlhšia. Cena je veľmi primeraná, na Elnino.sk ho kúpite za cca 2 eurá čo je úplná bomba. Toto je typ balzamu, ktorý mne sedí najviac na použitie doma. Mám ho na nočnom stolíku a používam ho vždy večer alebo aj hocikedy počas dňa. Jasné, aplikácia prstom nie je práve najviac čistotná avšak na doma super. Kelímok je kovový a asi aj vďaka tomu vydrží aj horúce letné horúčavy. Ešte sa mi nestalo, aby sa roztiekol. Samozrejme, občas ho okrem pier používam aj na nohy alebo kamkoľvek, kde mi napadne. Na pleť u mňa nie, na to je príliš mastný, no inak super. U mňa je to najobúľbenejší typ Vaseline balzamov. 

Zloženie nájdete tu, no je veľmi easy, len zopár zložiek. Na prvej priečke vazelína, za mňou mandľový olej a potom ružová voda. Následne už len pár zložiek, no mňa osobne kombinácia mojich top 3 zložiek kozmetiky nadchla. Rozhodne odporúčam, je univerzálny, nevonia takže ho znesú aj citlivky. 

Hodnotenie: 5/5 bodov, moja topka vrámci Vaseline balzamov. 

Tento balzam mám doma aj vo variante Rose. Logicky ja a všetko s názvom ruže a ružové to musím mať. Hlavne teda tá ružová kozmetika je u mňa tak žiadanou. Tento mi však príde účinakmi slabší. Možno je to tou pridanou parfumáciou alebo netuším čím, avšak nesedí mi tak. Zloženie vraj majú identické takže fakt netuším. Original verzia moje pery nevysušuje, táto trochu áno. Farby sa nemusíte báť, je tam pridaná len proforma, ružové pery z balzamu mať nebudete. Ani obliečky. Takže vyskúšať môžete, mne sadol viac ten original. 

Hodnotenie: 3/5 bodov, priemer. 

vaseline lip therapy balzam tuba

Po super skúsenostiach s kelímkovým balzamom Vaseline Original som samozrejme musela vyskúšať aj Lip therapy v tube. Tu je aplikácia maximálne komfortná, vytlačíte a krásne nanesiete na pery bez použitia rúk. Tento sa dá používať vždy a všade. Účinnosťou mi pripadá rovnako super ako jeho kelímkový brat. Cenovo sú takmer rovnaké, cca 2 eurá, tento je však len 10g, takže je dvojnásobne menší. Za mňa mu to na kvalite neuberá, ale dávam do pozornosti tento fakt. Aj to zloženie je o niečo iné. Vraj len vazelína a vôňa. Ja tú vôňu teda nejako necítim, no budem im veriť. 

A teraz už poďme na moje dojmy. Používa sa skutočne komfortne, to sa mu musí nechať. Balenie je pekné, pohodlné do ruky. Rozumie si s rúžmi aj keď v prípade týchto vazelínových balzamov je treba dlhšie počkať kým si nanesiete rúž. Na čo ja nemám väčšinou čas takže potom mi ten rúž tak dobre nedrží. Avšak rozumie si s nimi len to chce to správne načasovanie. 

Mám k nemu však jednu výhradu a tou je, že letné horúčavy nedáva. V lete som totiž vytláčala namiesto balzamovitej konzistencie olejnatú vodičku. Možno je to aj tým, že tu absentuje mandľový olej a ďalšie zložky, ktoré v kelímkovom balzame sú. Netuším, zas taký odborník na zloženie nie som. Napriek tomu je podľa mňa balzam super a to topenie v teplotách 30 plus sa deje aj u iných balzamov takže mu to viem odpustiť. Určite by som si ho kúpila znova a pre milovníkov iných vôní, aj tu je na výber.

Celkové hodnotenie: 4/5 bodov, veľmi dobrý balzam. 

balzam pery vaseline original

Posledný tyčinkový vám tu len spomeniem ako možnosť. Mám ho doma ešte neotvorený, takže o ňom bude reč inokedy. Každopádne ja som sa tomuto typu balenia potešila. Tyčinkové bazalmy mám zo všetkých najradšej. Stojí okolo 3 eur za 4,8 g čo je už jemný nepomer. Na výber sú veľmi zaujímavé varianty: ruža, aloe vera či dokonca kakaové maslo. To kakaové maslo môže byť dobré. Viac vám o ňom zatiaľ nepoviem, no určite ešte na blogu dostane priestor. A inak našla som ho aj v Pepcu pri pokladni. 

Nuž napísať tento skutočne obsiahly článok mi trvalo skoro pol hodiny. Až tomu sama neverím, no pridať všetky odkazy, spraviť si prieskum zloženia, variantov, naštudovať si o vazelíne aj niečo viac ako len to, že hydratuje mi dalo zabrať. Takto pristupujem ku väčšine svojich článkov. Predsa len je fajn poznať účinky jednotlivých zložiek. A tiež históriu značky. Dnes hviezdila americká Vaseline a z ich balzamov si vyberie určite každý. Ja som veľmi zvedavá na ten tyčinkový, kelímkový ostane môj top miláčik a do kabelky si pokojne hodím ten v tube. Original vezrie od Vaseline ma zatiaľ nesklamali a ani kelímkový ani ten v tyčinke moje pery nevysušujú. Takže smelo do toho.

Dúfam, že dnešný článok mal hlavu a pätu. Snaha bola tak verím, že aj výsledok stál za to. Do komentárov mi napíšte, či vyhľadávate vazelínu v kozmetika a čo hovoríte na balzamy Vaseline. 

Komentáre