Ako na pigmentové škvrny

Leto 2020 mi prinieslo krásne opálenú pokožku. Tak opálená som fakt asi nikdy doposiaľ nebola a ešte stále mierne som. Bohužiaľ sa mi podarilo vyrobiť si na nose pár pigmentových škvŕn. To máte tak keď sa vyberiete v ostrom slnku síce s rúškom, ale bez SPFka na pleť. Minimálne pleť si chráňte vždy, to fakt odporúčam. Na druhej strane som tie moje mini škvrny vzala ako výzvu skúsiť, čo na ne zaberá. Z rôznych článkov a odporúčaní som si vybrala dva produkty a pustila sa do práce. Ako to dopadlo?

Všeobecne je na pigmentové škvrny potrebné používať niečo s vybieľujúcim účinkom. Sem by sme mohli zaradiť hlavne kyseliny napríklad AHA kyselinu glykolovú, vitamín C alebo arbutín. Práve arbutín je špecificky vhodný na zosvetlenie pigmentových škvŕn. Veľmi dobrý článok, ktorým som sa inšpirovala pri výbere produktov je tento od blogreky Krasa vnútri. Odporúčam prečítať, je tam spomínané práve bielenie pleti. Inak na to bielenie sú napríklad Japonky dosť expertky takže aj v radoch kórejskej kozmetiky nájdete veľa skvelých produktov. Ja som do boja zapojila krém Forever Epiblanc, ktorý práve vzácny arubtín obsahuje. No a podporila som to ešte sérom Revolution Niacinamide so zinkom. 

Forever epiblanc vybieľujúci krém je primárne určený presne na môj problém - mal by zosvetliť pigmentové škvrny. Je možné používať ho ráno aj večer takže je to len a len na vás. Ja som ho zvykla používať večer po nanesení séra od Revolution. Krém je v tube, má 30 ml a stojí cca 20 EUR takže to nie je nič extra lacné. Značka je americká a základom jej produktov býva šťava z aloe vera, ako je tomu aj v tomto prípade. Ďalej sa v produkte nachádzajú látky ako glycerín, vitamín E a tiež arbutín. 

Krém má veľmi jemnú, takmer až nebadateľnú vôňu a do pleti sa vstrebáva veľmi rýchlo. Ja ho používam už takmer 3 mesiace a žiaľ, účinky na tých mojich pár škvrnách nevidím. Možno to chce ešte dlhšie používanie a samozrejme produkt plánujem spotrebovať až do konca, no zdá sa mi, že nefunguje. Pri takýchto produktoch sa efekt samozrejme ťažko hodnotí. Pokiaľ škvrna nezmizla tak to, či je svetlejšia alebo nie sa voľným okom pozoruje dosť ťažko. Ktovie možno to chce niečo účinnejšie, no zatiaľ ma žiaľ krém neohúril.

Sérum Revolution Niacinamide plus Zinok si už svoje na blogu užil. A tiež to nie je produkt, ku ktorému by som sa mala potrebu vracať. Tento sa mi zdá, že nerobí ale že vôbec nič okrem možno menšieho mastenia pleti. Čo sa mi ale tiež ťažko posudzuje vzhľadom na fakt, že ho používam v zime kedy moja pleť nie je mastná ani bežne. Vitamín B3 čiže Niacinamid by mal vraj tiež pomáhať zosvetľovať pleť, no ja som si fakt nič nevšimla.

V boji za svetlú pleť však stále pokračujem. Aktuálne skúšam pleťové séra s vitamínom C. Doposiaľ som produkty s vitamínom C neskúšala takže uvidíme. No a možno si opäť kúpim nejaký toner s AHA kyselinami. Mala som jeden skvelý od COSRX takže ten by mohol zabrať tiež. A ak aj nie tak pleť zdokonaľoval v priebehu noci takže tam je efekt zaručený. Na škvrny vraj pomáha aj vitamín A do toho sa ale ja osobne zatiaľ púšťaťa nechcem. Ak máte aj vy problém s pigmentovými škvrnami tak sa teším na vaše tipy.

Čo používate na vybielenie pigmentových škvŕn?

Komentáre

  1. Tuto značku neznám a nic jsem od ní tedy nezkoušela. Na pigmentové skvrny netrpím :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to je super, ono ak sme na slnku bezpečne tak by vzniknúť ani nemali.

      Odstrániť
  2. Ja mám pigmentové škvrny z akné a zosvetlili mi to hlave esencie od CosRx AHA 7 a BHA. Taktiež som ešte do rutiny zaradila G&G B-Bomb a Holika Holika 3 Seconds Starter esenciu s vitamínom C. Táto kombinácia kyselín a vit. B večer a vit. C ráno plus SPF mi ešte aj prospeli aj k štruktúre pleti, je jemná, netvorí sa mi akné ale stále si neviem poradiť s extrémne mastným čelom.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne COSRX je super značka, mala som AHA toner a bol úžasný. Akurát vtedy som neriešila pigmentové škvrny. Vidím, že používaš vcelku dosť kórejskej kozmetiky :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.