Hľadá sa top šampón na farbené vlasy

Sampon na farbene vlasy

Jeseň a nedávna svadba v rodine boli pre mňa dva dôvody prečo si znova nafarbiť vlasy. Samozrejme aj tých pár sivých vlasov, čo si budeme klamať. Po 30tke sa už prvé šediny objavujú a našťastie mi to už konečne neprekáža. Beriem to ako súčasť života. Predsa len sú ženy, ktoré majú šediny omnoho skôr. Avšak dosť bolo porovnávania sa, kto je na tom lepšie a kto horšie. Každá sme unikát. Moje farbenie mi však prinieslo nový podnet na článok - porovnanie a výzvu na top šampón na farbené vlasy. Ono to totiž nie je tak easy ako sa na prvý pohľad zdá.

Boli časy, keď som neverila, že nejaký šampón môže predĺžiť trvácnosť farby a zabrániť jej rýchlemu vyblednutiu. Chápete ma, aby vám skrátka tá nádherná a nová farba vydržala čo možno najdlhšie, vraj je k tomu potrebné používať produkty špeciálne určené na farbené vlasy. Ja dodávam, že to nie je mýtus, ale overená pravda. Možno na to má istý vplyv aj kondicionér, no ten si nedávame až ku korienkom, takže šampón hrá v tomto smere naozaj prím. Trh je už na tom lepšie, no boli časy, kedy šampón na farbené vlasy = šampón, ktorý vám vlasy zaručene zamastí a zaťaží a to už od druhého dňa. Boli aj prírodné samozrejme no to je zase problém s penivosťou, vôňou a kadečím ešte. 

Prv než vám ukážem šampóny, ktoré som tentokrát skúšala a žiaľ nie všetky pokusy boli úspšené si povedzme, čo je absolútny základ. ABSENCIA SILIKÓNOV. Ja viem, možno ak máte extra suchý typ vlasov tak to nie je váš prípad, inak si však myslím, že silikóny sú dosť zbytočná zložka a zjavne si to nemyslím len ja. Aspoň čo sa šampónov týka našťastie už mnohé túto látku v sebe nemajú. Pre farbené vlasy je to rovnako dôležité nakoľko silikóny vlasy zaťažujú a logicky sa viac a rýchlejšie mastia. Dovolím si tvrdiť, že ani tak skvelo nedržia. Ďalšou látkou sú možno sulfáty, to je otázne nakoľko sulfáty sú látka spôsobujúca penivosť. A ja som ten typ ženy, ktorá ak šampón nepení alebo pení málo tak má dosť problém vidieť účinok a zvyknem to prehnať s množstvom šampónu. A potom je už výsledok znova oničom. Takže skúste to tak a uvidíte. Ja hlásim, že aspoň tých silikónov sa vyvarujte. 

Čo by tam však naopak mohlo byť sú nejaké pigmenty na zvýraznenie farby. Balea proffesional má takéto typy šampónov. Do tých pre brunetky napríklad pridávajú kakao. A je pravda, že tento šampón bol dlho môj top. Lenže po xy baleniach si moje vlasy naň zvykli a aktuálne mi už nefunguje. Ak nenájdete šampón pre vašu farbu vlasov - blond, brunetka, červenovláska či čiernvoláska (v tomto smere je trh stále slabý) tak si vyhliadnite všeobecný šampón na farbené vlasy.

Maria Nila sampon color

A teraz už môj prieskum a prvý šampón, ktorý som okamžite brala ako možnosť číslo 1 je Maria Nila. Švédska a pozor vegánska (nie prírodná) kozmetika. Píšem to zámerne pretože takto som sa nechala nachytať aj ja. Vegánsky je možno moderné, no nezaurčí to absenciu silikónov. Žiaľ ja som žila v mylnej predstave, že Maria Nila je prírodná značka a tam väčšinou silikóny v zložení nie sú. Tak si viete predstaviť moje sklamanie, keď som mala produkt v rukách a ako prvé čítam zloženie. A tam Dimethicone (silikón ako repa). Povedala som si nevadí, možno tie farbené vlasy sú iné a nebude to prekážať. Bohužiaľ silikóny sú cítiť a moje vlasy boli veľmi skoro mastné, bez objemu, nedržali tvar jednoducho to zloženie mi nesadlo. Tento šampón vám teda príliš neodporúčam. U mňa to aj dosť zmenilo pohľad na značku celkovo. Majú síce fajn krémové farby, ktoré sa dajú ľahko umyť, no silikóny v zložení ma fakt nepríjemne prekvapili. 

Tresemme sampon na farbene vlasy bez silikonov

Naopak značka TRESemme čo je u mňa doma celkovo novinka, tá zase silikóny našťastie obišla. Aj sulftáy čo už mňa osobne tak netešilo. Síce mi vlasy tak rýchlo nespľasli a zloženie sa tvárilo fajn, problém nastal pri penivosti a množstve potrebnom na jedno umytie. Šampón pení oveľa menej, inak a tým pádom sa mi ťažko odhaduje množstvo. Zároveň mám pocit, že vlasy nie sú tak kvalitne umyté a logicky teda ani až tak ako by som čakala nevyzerajú. Doslova sa mi zdalo, že mi tento šampón neodkáže preniknúť do vlasovej pokožky. A na výsledku sa to podpísalo. Moje vlasy boli miestami akoby zlepené a akoby sa niečo neumylo poriadne. A to pardon viem ako si umývať vlasy ale tento šampón mi jednoducho nesedí tak isto ako predošlý. 

Hodnotenie oboch šampónov: 2/5 bodov, neodporúčam.

Z článku asi chápete, že vám nemôžem odporučiť ani jeden z týchto šampónov. Pri Maria Nila značke mi je to ľúto dvojnásobne. S tým akú filozofiu hlásajú mi tie silikóny prišli ako dosť prepad na dnešnú dobu, kedy už mnohé značky silikóny do produktov nedávajú.  Ja sa teda vraciam k tomu, čo zaručene funguje a tým je šampón Kerastase Bain na farbené vlasy. Niekedy je skrátka fajn ostať verná tomu, čo funguje. 

Majte sa krásne a dajte mi vedieť váš tip na skvelý a funkčný šampón na farbené vlasy. 


Komentáre