Čo musí obsahovať domáca kozmetická lekárnička?

zdravie kozmetika lekarnicka opary ekzem alergia sucha pokozka starostlivost o seba


Ani neviem ako poriadne dnešný článok začať. V mysli sa mi námety zbierali už dlho a zakaždým, keď som čelila nejakému kozmetickému problému, som si hovorila, že takýto článok raz vyjde. A dnes nastal ten čas. Ukážem vám produkty, ktoré predstavujú akúsi domácu lekárničku, no kúpite ich bežne v drogérii a pozor - za super nízke ceny. Nebudú to žiadne predražené extra super séra. Skôr, ako sa tak pozerám na produkty pred sebou, to budú doslova mastičky - česť výnimkám. Ja takéto produkty milujem a sú takou akoby "povinnou výbavou domácnosti". To máte niečo podobné ako lekárnička v aute. Len táto je takmer výlučne kozmetická, no neštítia sa ju používať ani chlapi. Verím, že z článku pochopíte prečo. Tak pusťme sa do toho. Skúsim vám to spísať podľa problémov, ktoré daný produkt vie vyriešiť. 

PROBLÉMY NA PLETI - AKNÉ, OPARY, KÚTIKY

Jednoznačne začnem PROPOLISOVOU TINKTÚROU. Tú moju Calendula Propofit kúpite v každom Kauflande. Cenu si už presne nepamätám, no stálo to do 4 EUR. Propolis má veľmi široké využitie a aj preto ho tak milujem. Objavila som ho doma na východe, kde bol súčasťou domácej lekárničky a tak som ho musela mať aj ja. Vyskúšajte ho rozhodne na opary a akné. Rovnako tak pomôže čo-to aj s kútikmi, no na tie opary ho mám vyskúšaný ako ten najlepší a najlacnejší liek. Pomer cena výkon tu v porovnaní s drahšími lekárenskými krémami rozhodne vyhráva. Vraj sa dá aj rôzne namiešať ako toner na pleť, toto môžete znova vyskúšať v prípade, ak máte akné resp. mastnú pleť a chcete doma trochu experimentovať. V zásade to nie je žiadna extra alchýmia - postačí vám voda a pár kvapiek propolisu. 

Sudocrem propolis akne opar ekzem astrid balzam

Keďže som už načrtla tému akné tak práve ňou budem aj pokračovať. Nič nové vám asi neprezradím, no SUDOCREM je na akné to skutočne najlepšie. U mňa funguje iba vo fáze hojenia čerstvo vytlačenej vyrážky. Tým pádom sa viete vyhnúť vzniku zbytočných jazvičiek. Takže môj postup je nasledovný - vytlačiť a hodiť Sudocrem. Ok niekedy sa dá vyhnúť vytlačeniu rôznymi SOS produktmi na akné, no občas to nejde.

S kútikmi sa mi vcelku darí bojovať vďaka legendárnemu BALZAMU ASTRID s vitamínom E. Kútiky vie skvelo hydratovať a vďaka tomu máte do pár dní po probléme. Celkovo ho odporúčam na rôzne opravy pier, akurát mne nepomáha so suchými perami. Tam mi akosi to zloženie nesedí a skôr moje pery vysušuje. Na tie kútiky však zaručene funguje takže som ho sem zahrnula. Mimochodom, Astrid je česká značka a akurát ku mne letí nálož odličovacích produktov takže sa máte na čo tešiť. 

Niekedy však na kútiky funguje skvelo aj destký olejček AVIRIL. Táto úplná klasika, ktorá sa vyrába hádam od čias, kedy som bola ja sama bábätko je doma neoceniteľný pomocník. Deský olej s azulénom navyše aj príjemne vonia a môžete ho využiť aj na naše neslávne kútiky. Minulý rok ma tie kútiky trápili pomerne pravidelne. Rovnako tak pomáha s hojením jazvičiek po rôznych chirurgických zákrokoch. Mne ho odporúčali po vybratí znamienka takže ako vidíte, opäť sa dá využiť na viaceré spôsoby. 

panthenol pena chladivy efekt opalovanie spalenie slnko alergia na slnko


PROBLÉMY NA TELE - SPÁLENIE, BOLESŤ, EKZÉM

Ide leto takže vás asi produktom PANTHENOL neprekvapím. V zásade ako tak pozerám, aktuálne doma po opaľovaní a na upokojenie spálenej pokožky či pokožky chytenej slnečnou alergiou, nemám. Panthenol je z dnešných produktov jediný ako-tak lekárenský produkt. Mám rada ten chladivý variant vo forme peny. Pripadá mi najlepší. Myslím, že zaberie aj v prípade ekzému, ktorý je akútny a svrbí. Na spálenú pokožku je to však jednoznačná prvá pomoc. A tak isto pomáha aj na upokojenie pokožky po holení, aj môj chlap to minule takto otestoval. 

Ak máte bolesti svalov, stuhnutý krk od práce s počítačom či po namáhavej práci v záhrade alebo športe - ALPA EMULZIA S ARNIKOU je tá správna voľba. Niekto používa aj chladivý mentolový krém, no ja dávam akosi prednosť tomuto, je v tube a to sa mi zdá lepšie a hygienickejšie. Táto emulzia mi pomáha práve pri stuhnutom krku, ale aj po jazde na bicykli. Hlavne, ak nechodím pravidelne tak tie prvé výlety poriadne cítim. Emulzia navyše príjemne chladí a skutočne dokáže uvoľniť stuhnuté svalstvo. Takže nemusíte hneď bežať k masérovi. Veľmi silné bolesti už chrbta už za mňa vyriešiť nedokáže, ale na miernejšie stavy zaberá. 

detska kozmetika ekzem olejcek sucha pokozka

EKZÉMY A DETSKÁ KOZMETIKA

Pokiaľ ste mamičkou tak verím, že tieto lacné a super účinné detské produkty poznáte. Na ekzémy, podráždenú pokožku či znova vyššie spomenuté akné fungujú tak SUDOCREM ako aj super lacná mastička BABYLOVE CALENDULA. V zásade obe obsahujú zinok a ten je práve fajn na takéto typy problémov. Avšak pamätajte, že práve na ekzém nie je dobré dlhodobo používať krémy so zinkom pretože pokožku vedia vysušiť ešte viac. V časoch svrbenia si však myslím, že ich skúsiť môžete, na mne to funguje. Dovolím si povedať, že tieto krémy môžete skúsiť aj v prípade slnečnej alergie. To sa chystám tento rok otestovať takže vám ešte dám vedieť. A veru zinkový krém od Babylove mi pomohol aj pri mojom nedávnom problém s pokožkou, mala som akútnu kožnú reakciu a sama kožná lekárka na urgente môj postup pochválila. Akurát to nestačilo ale o tom inokedy. Predsa len ak vaša pleť horí tam už toho samy veľa nespravíte. Chystám o tom aj samostatný článok takže sa máte na čo tešiť. 

SUCHÁ POKOŽKA

Pri suchej pokožke bez ekzému sú skvelé práve oleje. Takže znova AVIRIL je niečo, čo doma rozhodne musíte mať. A rovnako tak funguje skvelo aj na jazvičky, možno aj na strie a rastúce tehotenské brucho. To je však len môj odhad, reálnu skúsenosť s tým zatiaľ nemám. 

Všetko to znova uzatvorí naša milovaná a stále slovenská INDULONA. Kúpite ju všade, ak ste milovníkom jej retro obalov (čo ja nie som) tak v Lidli sa takáto verzia pravidelne objavuje. Ja dávam prednosť novému dizajnu, našťastie čo sa týka zloženia všetko ostalo rovnako skvelé. Indulona je ten hádam najviac používaný krém na ruky aký poznám. Minule som mala zvláštny problém, že som síce používala krémy na ruky ako zvyčajne t.j. každý večer, no aj tak boli suché. A nič nepomáhalo tak som si povedala - už ma môže zachrániť snáď len Indulona. A veru zachránila. Je to hutnejší krém, ktorý vytvorí na rukách aj ochrannú vrstvu, ktorá sa chvalabohu len tak nezmyje pri bežnom umývaní rúk. Takže za mňa najlepší krém na svete. Samozrejme je univerzálny, viete ho využiť aj na telo, skúsim ho znova aj na ekzém. Mne sedí vôňa Original, no vy si vyberte tú svoju.

Indulona Alpa francovka arnika masaz obklady


UNIVERZÁLNA DEZINFEKCIA

Roztok ALPA FRANCOVKA používali už naše babičky. Táto česká super vychytávka sa dá využiť skutočne na všeličo. V zásade ňou môžete ošetriť akúkoľvek otvorenú ranu ako odreté koleno, škrabance, drobné rezné rany ala neviem krájať cibuľu a podobne. Rovnako sa dá využiť aj pri liečbe akné, možno by dokázala niečo spraviť aj s oparom ale tu si nie som istá. Obsahuje alkohol takže ju doma rozhodne musíte mať ako univerzálny dezinfekčný prostriedok. Aspoň tak ju využívam ja, občas aj pri upratovaní priznám sa. V zriedenej forme ju môžete využiť aj ako obklad po spálení alebo ako to robila moja babka - proti komárom. 

Článok bol dlhý, žiaľ nešlo ho skrátiť. Verím, že má hlavu a pätu a som veľmi zvedavá, koľko z týchto produktov doma máte a používate. Myslím, že všetky sú dosť dobre známe aj u starších ročníkov, no verím, že takúto kozmetiku poznajú aj mladší. Drvivá väčšina je na trhu už ako sa hovorí 100 rokov a aj napriek hyperinflácii - stále za veľmi priaznivé ceny. Dnešné produkty spĺňajú do bodky podmienky lacnej, efektívnej a hlavne multifunkčnej kozmetiky. A práve to je heslo, ktorým sa pri výbere kozmetiky zvčajne aj sama riadim. Najlepší pomer cena/výkon a pokiaľ sa to dá využiť aj inak ako len na 1 konkrétnu oblasť, napríklad aj na pleť aj na telo, moja duša jasá. 

Majte sa krásne a napíšte mi dole do komentárov, ktorý z týchto produktov doma máte a používate. Prípadne ak používate ala domáca lekárnička niečo navyše, sem s tým. 


Komentáre