Tipy na pleťové krémy "do zimy"

pletovy krem zima sucha plet cica med after sun

Môj typ pleti by som označila za zmiešanú, v lete viac mastnú, no a v zime suchšiu. Neviem, či vyslovene suchú, tá moja celoročne suchá nie je. Myslím, že toto je dôležité zdôrazniť na úvod. V zime je však moja pleť vcelku suchá. Rovnako tak aj môj milovaný makeup od Dermacolu ju akoby vysušuje. Lepší makeup však nepoznám a zvyčajne mi tie tekuté skôr škodili než pomohli. Po odlíčení však vie byť moja pleť suchšia, ak sú vonku mrazy, tak sú to až šupinky. A tu už treba niečo robiť. A tak som pátrala, skúšala a našla produkty, ktoré si s týmto presušením inak zmiešanej pleti počas zimy vedia poradiť. A čo je dôležité, nerobia neplechu čiže nemáte po nich akné. 

V zime, suchu a mraze si naša pokožka vyžaduje niečo hutnejšie. Niečo, čím sa tzv. naje. Aj inak zmiešaná či mastná pleť býva v tomto čase vcelku suchá. Mne sa robia až šupinky a chce to jednoducho niečo hutnejšie. Iné typy produktov ako krémy na to za mňa príliš nefungujú. Krémy majú totiž ešte inú funkciu okrem toho, že pleť hydratujú. V rutine by sa mali dávať ako posledný krok, dokonca aj nad olej a to preto, že pleť vedia uzamknúť a tvoria akýsi ochranný štít. Môj trik je ešte taký, že ak je nejaký krém málo výživný na zimu, pridám doň kvapku oleja, najčastejšie šípkového. Nikdy však neodchádzajte s olejom na pleti von, oveľa lepšie je uzamknúť to krémom. Toľko vzdelávací úvod, teraz sa už poďme pozrieť na produkty, ktoré vás v tomto období určite nesklamú a doprajú vašej pleti to, čo jej chýba - poriadna dávka výživy. 

COLD KRÉMY

Ak by som hľadala krém na zimné obdobie, prvou voľbou by bol krém, ktorý sa tak volá. Presne na zimu, do mrazov a chladu boli COLD CREME vymyslené. A jeden taký, presne s týmto názvom má aj značka Avene stále vo svojom portfóliu. Aktuálne ho síce doma nemám, ale rozhodne vám ho odporúčam. Používala som ho kedysi, z tohto radu mi roky sedel aj ich balzam na pery. Cold krém nie je vyslovene extra hutný, no svoju robotu si spraví perfektne. A pokiaľ ho nevyužijete v zime, tak ho môžete používať aj počas roka na presušené miesta, dovolím si tvrdiť, že aj ekzematici sa mu potešia. Navyše je bez vône čo v poslednom čase ja maximálne oceňujem. Inak Cold Creme majú aj iné značky napríklad Weleda, ten je však o niečo viac mastný a olejový. Písala som o ňom článok minulý rok tu. 


posthelios after sun krem na suchu plet citlivu cica krem

LA ROHE POSSAY POSTHELIOS AFTER SUN

After sun produkty dokážu pleť opraviť a zreparovať nielen po slnku a spálení, ale aj po pobyte v mraze. Neviem ako to robia avšak nedávno som práve tento krém-gél použila na šupinky a fungoval excelentne. Myslím, že After sun nemusíte divoko spotrebovať v priebehu leta, pokojne ho používajte celoročne a pokojne aj na pleť. Ja na produkty po opaľovaní nedám dopustiť, poradia si s alergiami, podráždenou pokožkou či práve s týmito extra suchými miestami. Dôležité je, aby after sun príliš nevoňal. Tento vonia, priznávam, ale tá vôňa je jemná. Extrémne citlivej pleti by to možno nesedelo, no inak to za skúšku stojí. 

CICA PRODUKTY

Centela assiatica ala CICA je látka, ktorá dokáže pokožku reparovať a zlepšovať kožnú bariéru. Veľmi pekný článok o tejto zložke nájdete na stránke Natureal.sk. Tieto krémy sú zvyčajne biele a zvyčajne neparfumované. Ja mám doma CICALFATE od Avene a niečo to robí. Suchosť pleti neodstráni tak rýchlo, ako vyššie spomínaný Posthelios, ale postupne pleť zreparuje. Rovnako tak je skvelý pri ekzémoch a pomáha mi aj pri štípaní rúk v dôsledku silných mrazov. Ja mávam niečo také ako alergiu na chlad a práve na to je krém veľmi dobrý. Navyše nie je vôbec mastný. 

ziaja med krem nocny vitamin c biankanotes hydratacia pleti

HUTNEJŠÍ KRÉM Z RADU MED

Po kozmetike s označením MED sa určite pozrite. Bývajú ňou označované produkty vhodné na citlivú pleť a pre alergikov. Obsahujú zvyčajne nejaké liečivé látky a bývajú bez vône. Moja pleť v zime rozhodne ciltivá je. Parfumácia ju zvykne iritovať a jednoducho v mínusoch sa hlási o pozornosť. Za mňa vám vie odporučiť Ziaja MED nočný krém s vitamínom C. Ten je hutný primerane a moje extrémne suché čelo vie postupne dostať späť do formy. Akurát si ešte nie som úplne istá, ako je to s akné. Používam ho už dlhšie a občas mám pocit, že sa mi po ňom niečo vytvorí. Avšak stáva sa to len sem-tam a nemám to ešte úplne odsledované. Určite vám dám vedieť každopádne bola by to škoda. Krém je výživný a na moju, v zime suchšiu pleť, stačí. 

SKIN FOOD KRÉMY

Netuším, či aj iná značka ako Weleda má takýto typ produktov. Mám pocit, že som už videla aj iné produkty takto nazvané. Skin Food je tak známy, že vám ho nemusím nijako špeciálne predstavovať. Je to krém mastnejší a výrazne vonia, no inak je môj miláčik. Na suché čelo je skvelý a aj vonku, akurát treba počítať s mastnejším zložením. Inak Skin Food rad sa už pomerne dosť rozšíril o denný, nočný krém či produkt na čistenie pleti. Určite sa chystám niečo z toho vyskúšať až ma pustia moje mega blogerské zásoby. 

PRÍRODNÉ KRÉMY

Rozhodne vyskúšajte prezrieť sortiment českej značky Havlíkova prírodní apotéka. Z môjho blogu ju už určite poznáte, no rozhodne boli na zimu dobré Krásna Slovenka či Andelská tvář. Majú aj Snehovú vločku, tá je však na moju pleť už nejako príliš. Pri prírodnej kozmetike mám pocit, že sú krémy  všeobecne hutnejšie a tu by som príliš do kategórie krémov na suchú pleť nešla. 

Zhrnula by som to asi takto. Buď skúste nejaký Cold creme alebo hľadajte medzi produktmi s označením MED, After sun alebo tými, ktoré obsahujú spomínanú CICA látku. No a ešte ako bonusový tip na záver: odvážte sa a skúste aj krémy na suchú pleť. Niektoré vám v tomto čase môžu sedieť. Dúfam, že vám tento mierne výúčbový článok priniesol niečo užitočné do vašej skincare. A rovno prezrádzam, že skúšam ďalšie krémy na zimu, takže sa máte na čo tešiť. 

Aké krémy používate na chladom vysušenú pleť?


Komentáre